Ξεχάστε την Cayenne! Έρχεται νέο επταθέσιο SUV από την Porsche


Το νέο SUV έχει την κωδική ονομασία K1, θα τοποθετηθεί πάνω από την Cayenne και δε θα μοιάζει με κανένα μοντέλο που έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα η Porsche.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ
  • 6/2/2023

Η Porsche δουλεύει πυρετωδώς για να παρουσιάσει μια νέα πρόταση που θα τοποθετηθεί πάνω από την Cayenne. Το νέο μοντέλο πρόκειται για ένα «ιδιαίτερα σπορ SUV», όπως ανέφερε σχετικά ο CEO της γερμανικής εταιρείας, Oliver Blume.

Το νέο SUV έχει την κωδική ονομασία K1 και δε θα μοιάζει με κανένα άλλο μοντέλο που έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα η Porsche. Το μήκος του θα ξεπερνά τα 5m και η εμφάνισή του θα αποτελεί μία μείξη saloon και crossover. Φυσικά, θα τοποθετηθεί στην κορυφή της γκάμας των Γερμανών, και θα φέρει τις πιο εξελιγμένες τεχνολογίες, όσον αφορά την μπαταρία, τον ηλεκτροκινητήρα και τη φόρτιση.

Όπως είναι λογικό, ένα τεράστιο και υπερσύγχρονο ηλεκτρικό SUV πάει «πακέτο» με μία αρκετά υψηλή και σχεδόν άπιαστη τιμή. Ήδη, άνθρωποι μέσα από την ίδια την εταιρεία αναφέρουν ότι το κόστος θα ξεπερνά κατά πολύ αυτό της Porsche Cayenne Turbo GT, που ξεκινά από τα 299.400 ευρώ στην ελληνική αγορά. Αυτό θα εισάγει το K1 στην αγορά των πελατών με εξαιρετικά υψηλό κεφάλαιο, φυσικά ως ένα όχημα για καθημερινή χρήση. 

Το K1 βρίσκεται στα χαρτιά ήδη εδώ και 3 χρόνια, και σκοπεύει να γνωρίσει την ίδια -και ακόμα μεγαλύτερη- επιτυχία με την Porsche Cayenne και τη Macan, δύο μοντέλα που έσπασαν τα ταμεία της εταιρείας, παρουσιάζοντας εξαιρετικά νούμερα πωλήσεων τις τελευταίες δύο δεκαετίες, αλλά μέχρι και τη χρονιά που πέρασε. Ο στόχος είναι να γίνει ένα μοντέλο που, με τον σπορ και χρηστικό χαρακτήρα του, θα ελκύσει τους πελάτες σε κάθε αγορά, και κυρίως σε αυτές της Β. Αμερικής και της Κίνας.

Όταν καταφτάσει, το 2027, θα αποτελέσει το πέμπτο σε σειρά ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Porsche, μετά την Porsche Taycan, την ηλεκτροκινήτη Macan που θα κυκλοφορήσει το 2024, τις ηλεκτρικές Boxster και Cayman που έχουν «διορία» μέχρι το 2025, και την Cayenne, το 2026.

«Η στρατηγική μας σχετικά με τον ηλεκτρισμό είναι ξεκάθαρη, θέλουμε να πάμε μπροστά τα επόμενα χρόνια και στοχεύουμε να έχουμε πετύχει πάνω από το 80% του εξηλεκτρισμού μας μέχρι το 2030. Πρόκειται για μία ραγδαία πορεία,» είπε ο Blume σχετικά με την πορεία και τους στόχους των πωλήσεων.

Η Porsche δεν έχει αποκαλύψει κανένα στοιχείο όσον αφορά τον σχεδιασμό του επερχόμενου μοντέλου, όμως αυτό που έχει γίνει γνωστό είναι ότι θα βασίζεται στην πλατφόρμα PPE (Premium Platform Electric), καθώς θα μοιράζεται την ίδια γραμμή παραγωγής με την ηλεκτρική Macan.

Θα φέρει ένα ηλεκτρικό σύστημα920V που θα προσφέρει ταχύτερη φόρτιση, όμως ο τύπος της μπαταρίας παραμένει άγνωστος. Πάντως, η χωρητικότητα αναμένεται να ξεπερνά τα 100 kWh, και η αυτονομία τα 700 km.

Η παραγωγή του μοντέλου θα λάβει χώρα στο εργοστάσιο της Porsche στη Λειψία, το οποίο είναι υπεύθυνο και για την παραγωγή των βενζινοκίνητων Macan, Cayenne και Panamera.