Οι εποχές αλλάζουν και μαζί με αυτές και η εικόνα, που διαμορφώνουμε για το αυτοκίνητο. Έτσι παρατηρείται το φαινόμενο, να υπάρχει μεγάλη ζήτηση για ορισμένα κλασικά οχήματα, τα οποία είχαν αποτύχει όταν κυκλοφόρησαν ως καινούργια στην αγορά. Δείτε ορισμένες τέτοιες χαρακτηριστικές περιπτώσεις μοντέλων, που τους βγάζουμε σήμερα το καπέλο και ανεβαίνει συνεχώς η αξία τους, αν και στα…νιάτα τους δεν είχαν γίνει αποδεκτά από το κοινό.
Fiat Multipla
Το Fiat Multipla υπήρξε ουσιαστικά το πρώτο μίνι βαν στην ιστορία της αυτοκίνησης και λανσαρίστηκε το 1955. Παρά τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του, δεν κατάφερε να πείσει τους Ιταλούς, οι οποίοι το έβαλαν στο περιθώριο και στράφηκαν μαζικά στο γνωστό Fiat 600. Σήμερα παίρνει το Multipla πρώτης γενιάς τη δική του ρεβάνς, αφού στην αγορά των κλασικών αυτοκινήτων κοστίζει έως και τριπλάσια από ένα Fiat 600 ίδιας ηλικίας.
Citroen SM
H επιτυχία της Citroen βασίστηκε στο παρελθόν στη μεγάλη διαφοροποίηση των μοντέλων της από τους συμβατικούς αντιπάλους τους, με κλασικότερο παράδειγμα τη θεϊκή DS. Οι Γάλλοι ακολούθησαν την ίδια συνταγή και στην περίπτωση της Citroen SM, ενός εντυπωσιακού σπορ Coupe υψηλών επιδόσεων με εντυπωσιακό ντιζάιν, που είδε το φως το 1972. Σύντομα άρχισαν να εμφανίζουν οι SM περίπλοκα μηχανικά προβλήματα, που δεν ήταν εύκολο να αποκατασταθούν και έτσι πήρε την κάτω βόλτα, όμως ο μικρός αριθμός παραγωγής έχει κάνει σήμερα περιζήτητες τις Citroen SM εκείνης της περιόδου.
Porsche 914-6
Η Porsche φημίζεται για μια σειρά επιτυχημένων μοντέλων, ανάμεσα στα οποία αποτελεί αρνητική εξαίρεση η 914-6 με εξακύλινδρο μοτέρ, η οποία κατέγραψε μόλις 3.332 πωλήσεις. Αυτό οφειλόταν στο ιδιαίτερο σχήμα του αμαξώματος, αλλά κυρίως στις ακριβές τιμές της διθέσιας Porsche 914-6, η οποία κόστιζε σχεδόν όσο και μια 911, αν και είχε εξελιχθεί από κοινού με τη Volkswagen. Όποιος θέλει όμως να αγοράσει αυτή τη στιγμή μια από τις λίγες διαθέσιμες 914-6 με εξακύλινδρο κεντρικά τοποθετημένο κινητήρα, θα πρέπει να πληρώσει γύρω στα 70.000 ευρώ!
Lancia Stratos
Ακούγεται περίεργο για ένα αυτοκίνητο με τις αγωνιστικές περγαμηνές της Lancia Stratos, ωστόσο οι Ιταλοί δεινοπάθησαν μέχρι να πουλήσουν τα συνολικά 400 αυτοκίνητα με πινακίδες κυκλοφορίας που κατασκεύασαν και υποχρεώθηκαν να κάνουν μεγάλες εκπτώσεις, για να τα ξεφορτωθούν. Όποιος έβλεπε ωστόσο μακριά και επένδυσε τότε στην αγορά μιας Lancia Stratos, δικαιώθηκε με το παραπάνω, αφού οι τιμές της ξεκινούν σήμερα από τα 400.000 ευρώ και πάνω.
BMW M1
H BMW επιδίωξε να μπει το 1979 με τη Μ1 στο κλειστό club των κατασκευαστών supercars και να κοιτάξει στα μάτια μάρκες όπως η Ferrari και η Lamborghini. Ωστόσο, οι πελάτες δεν ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν μια περιουσία για ένα μοντέλο με τα σήματα της BMW και προτιμούσαν να αγοράσουν με περίπου τα ίδια χρήματα ένα αυθεντικό supercar. Αυτή τη στιγμή όμως εκτιμάται η αξία μιας καλοδιατηρημένης BMW M1 γύρω στα 600.000 ευρώ, δηλαδή πέντε φορές όσο κόστιζε καινούργια!
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ford: Τα 5+1 θρυλικά μοντέλα του «μπλε οβάλ» που θέλουμε να δούμε ξανά στους δρόμους
«Βαφτίσια» που εξελίχθηκαν σε φιάσκο - Όταν η Toyota Corolla έγινε Auris και το Hyundai Tucson ix35




ΔΗΜΟΦΙΛΗ





