Πριν καν έρθει η ώρα της παρουσίασης του ολοκαίνουργιου Twingo, η Renault έθεσε στον εαυτό της μια τεράστια πρόκληση: να διατηρήσει την τιμή του αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης της κάτω από τα 20.000 €. Κατά την πρεμιέρα, η οποία πραγματοποιήθηκε μόλις πριν μερικά 24ωρα, η αυτοκινητοβιομηχανία επιβεβαίωσε ότι πράγματι, η τιμή εκκίνησης του νέου Twingo δε θα ξεπερνά το ποσό που είχε θέσει ως στόχο.
Πώς όμως κατάφερε η Renault να κρατήσει τόσο χαμηλά το κόστος παραγωγής, και άρα την τιμή πώλησης; Με ταχύτητα. Μέσα σε μόλις 24 μήνες, η εταιρεία κατάφερε να εξελίξει το νέο μοντέλο από το μηδέν, επανασχεδιάζοντας κάθε στάδιο της διαδικασίας.
Η συμβολή της Ampere
Η υλοποίηση του εγχειρήματος βασίστηκε σε τρεις βασικούς πυλώνες. Για τη σύλληψη της ιδέας ευθύνεται η Ampere, τη θυγατρική της Renault που εξειδικεύεται στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Από εκεί προήλθαν η πλατφόρμα, το λογισμικό, τα ηλεκτρονικά συστήματα και τα συστήματα υποβοήθησης. Παράλληλα, υιοθετήθηκε μια διαφορετική φιλοσοφία σχεδιασμού, βασισμένη στην αποδοτικότητα και την ταχύτητα.
«Αυτό σημαίνει ταχύτερες εγκρίσεις και λιγότερα ενδιάμεσα στάδια μεταξύ των τμημάτων», εξήγησε ο τεχνικός διευθυντής του ομίλου Renault, Philippe Brunet.
Έμπνευση από την Κίνα
Το δεύτερο κρίσιμο στοιχείο ήταν η απόφαση της Renault να στραφεί στη Σαγκάη, προκειμένου να εφαρμόσει τις πρακτικές βελτιστοποίησης των γραμμών παραγωγής και αξιοποίησης του «οικοσυστήματός» της, για τις οποίες φημίζονται οι Κινέζοι. Η Renault αξιοποίησε το κέντρο έρευνας και εξέλιξής της στην Κίνα, ACDC, που αποδείχθηκε θεμέλιο για την ανάπτυξη του νέου της μικρού, οικονομικού EV για την Ευρώπη.
Το ACDC λειτούργησε ως μια «γέφυρα» για τη Renault με τους τοπικούς προμηθευτές, οι οποίοι συνέβαλαν καθοριστικά στον σχεδιασμό βασικών τμημάτων του έργου: η Launch Design για τη βιομηχανοποίηση του αμαξώματος, η Shanghai e-Drive για τους ηλεκτροκινητήρες και η CATL για τις μπαταρίες. Μέσω αυτής της συνεργασίας, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία κατάφερε να περιορίσει περαιτέρω τον χρόνο εξέλιξης, αλλά και να μειώσει, ταυτόχρονα, το συνολικό κόστος παραγωγής.
Ευρωπαϊκή παράδοση και τεχνογνωσία
Ο τρίτος πυλώνας του πρότζεκτ αφορά την ευρωπαϊκή τεχνογνωσία. Στη Γηραιά Ήπειρο, η Renault διαθέτει εργοστάσια με μακρά παράδοση, όπως αυτό στο Novo Mesto της Σλοβενίας, όπου από το 1973 παράγονται μικρά μοντέλα του ομίλου με ιδιαίτερα ανταγωνιστικό κόστος.
Έτσι, το νέο Twingo παρέμεινε «στο σπίτι του», δηλαδή εκεί που κατασκευάζεται από το 2007, με το εργοστάσιο να εκσυγχρονίζεται, να ενισχύει τις δεξιότητές του και να εισέρχεται στη νέα, «πράσινη» και ψηφιακή εποχή των ευρωπαϊκών εργοστασίων της Renault.
«Το αποτέλεσμα όσων κάναμε είναι μετρήσιμο: μειώσαμε τους χρόνους προγραμματισμού κατά 16%, τους χρόνους σχεδίασης και μηχανολογίας κατά 41% και τους χρόνους βιομηχανοποίησης κατά 26%. Κι αυτός είναι ο λόγος που μπορέσαμε να μείνουμε κάτω από το όριο των 20.000 €», ολοκλήρωσε ο Brunet.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Renault Megane E-Tech: Με νέες μπαταρίες, αυξημένη αυτονομία και φρέσκο σχεδιασμό (photos)
Renault Arkana: Η τιμή της κορυφαίας έκδοσης esprit Alpine στην Ελλάδα (πίνακας)




_77761_470755_type12133.jpg)
ΔΗΜΟΦΙΛΗ


_77761_470067_type13129.jpg)


