Alpine A110 “Made in England”;


Βάσει δημοσιεύματος στον γαλλικό Τύπο, τα στελέχη του Ομίλου Renault εξετάζουν το ενδεχόμενο να μεταφέρουν την παραγωγή των μελλοντικών μοντέλων της Alpine στη Βρετανία, στις εγκαταστάσεις της Lotus.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΠΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 13/4/2022

Σε δημοσίευμά της γαλλικής οικονομικής εφημερίδας «La Tribune», ο αντικαταστάτης της Alpine A110 ενδεχομένως να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Lotus, στο Hethel (Βρετανία) και όχι στη Διέππη, δηλαδή στις ιστορικές εγκαταστάσεις της γαλλικής εταιρείας.

Alpine και Lotus συνεργάζονται ήδη για τη δημιουργία μιας καινούργιας πλατφόρμας η οποία αφενός θα χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία της νέας A110 και αφετέρου για τα επόμενα μοντέλα της βρετανικής εταιρείας.

Από τον Όμιλο Renault, στον οποίο ανήκει η Alpine, αρνήθηκαν να κάνουν οποιοδήποτε σχόλιο επί του δημοσιεύματος. Ωστόσο, όπως έχει δηλώσει ο κ. Luca de Meo, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, η παρούσα γενιά της A110 (φωτογραφίες) θα παραμένει στην παραγωγή ως το 2025.

Ο λόγος που θα αντικατασταθεί εκείνη τη χρονιά δεν είναι μόνο επειδή θα έχουν περάσει περίπου οκτώ χρόνια από το 2017, δηλαδή από τότε που η Alpine «αναβίωσε» το θρυλικό όχημα επιδόσεων και κορυφαίο αγωνιστικό των δεκαετιών 1960 και 1970. Είναι και το γεγονός ότι η παρούσα πλατφόρμα δεν έχει τη δυνατότητα να δεχτεί κάποιο σύστημα υβριδικής διάταξης. Έτσι, τα αυστηρότερα όρια εκπομπής ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα που θα τεθούν σε εφαρμογή σε περίπου τρία χρόνια (2025) θα δημιουργούν πρόβλημα στο μοντέλο και την εταιρεία.

Η νέα πλατφόρμα που εξελίσσουν από κοινού οι άνθρωποι της Alpine και της Lotus θα δύναται να ενσωματώνει κάποιο τέτοιο σύστημα. Επίσης, θα δημιουργήσουν και μια πλατφόρμα για αμιγώς ηλεκτρικά νέα μοντέλα η οποία θα χρησιμοποιείται τόσο από τη γαλλική όσο και από τη βρετανική εταιρεία. 

Ως γνωστόν, προς το παρόν η Alpine διαθέτει μόνο την A110 στις τάξεις της. Ο κ. de Meo πιστεύει πολύ στη μάρκα και το έχει αποδείξει στη πράξη καθώς θεωρεί ότι ο Όμιλος Renault χρειάζεται τον χαρακτήρα της και την ιστορία της. Έτσι, προγραμματίζει τη δημιουργία και άλλων σπορ μοντέλων της Alpine, ενώ η εμπλοκή της στη Formula 1 (με την ονομασία της και όχι ως Renault, όπως γινόταν για δεκαετίες) έρχεται να ενισχύσει το επιχειρηματικό πλάνο.

Στα σχέδια που έχει εγκρίνει ο Ιταλός στην καταγωγή μάνατζερ είναι η δημιουργία ενός νέου hot hatch μοντέλου το οποίο θα βασίζεται στην πλατφόρμα «CMF-BEV» του Ομίλου Renault Alliance (Renault-Nissan-Mitsubishi), όπως και αυτή ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου crossover/SUV το οποίο θα βασίζεται στην πλατφόρμα «CMF-EV» που αυτός έχει δημιουργήσει επίσης. Τέλος, η νέα γενιά της A110 θα είναι αμιγώς ηλεκτρική.