Ανατροπή: Η Ford διατηρεί ανοικτό το εργοστάσιο κατασκευής του Focus


Ενώ όλα έδειχναν ότι το καλοκαίρι του 2025 η εγκατάσταση στο Saarlouis θα «κατεβάσει ρολά», τα δεδομένα άλλαξαν.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 30/3/2023

Η Ford έχει αποφασίσει το μετασχηματισμό της στην Ευρώπη, προκειμένου να προσαρμοστεί στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς και να παραμείνει ανταγωνιστική στο κομμάτι των ηλεκτρικών οχημάτων, που ολοένα και περισσότερο αυξάνουν το μερίδιό τους εν όψει και της απαγόρευσης των ΜΕΚ το 2035.

Σε αυτό το πλαίσιο προέκυψε η απόφαση για το τέλος εποχής του Fiesta τον ερχόμενο Ιούλιο, ενώ είχε προηγηθεί η ανακοίνωση της ολοκλήρωσης της παραγωγής του Focus, το 2025.

Ως αποτέλεσμα της τελευταίας επιλογής, το εργοστάσιο του Saarlouis, στο οποίο κατασκευάζεται το δημοφιλές μικρομεσαίο μοντέλο, θα «κατέβαζε ρολά» αμέσως μετά την παύση της κατασκευής του Focus. Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσίευμα του Automotive News Europe, τα δεδομένα άλλαξαν.

Συγκεκριμένα, η Ford θα διατηρήσει ανοικτό το εργοστάσιο της γερμανικής πόλης ακόμα και μετά το 2025, αλλά με αρκετά μειωμένο εργατικό δυναμικό, με στόχο να προσελκύσει επενδυτές. Οι εγκαταστάσεις αναμένεται να λειτουργούν τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2032 με 1.000 θέσεις εργασίας, όπως επεσήμανε ο εκπρόσωπος των εργαζομένων, Markus Thal, μιλώντας στο προσωπικό.

Αυτή τη στιγμή, το εργατικό δυναμικό στο Saarlouis φτάνει τις 4.500. «Μόνο χάρη στη μεταξύ μας αλληλεγγύη επετεύχθη αυτή η εξέλιξη», τόνισε ο Thal, επισημαίνοντας ότι αυτή η συμφωνία αποτελεί ένα μεταβατικό στάδιο για το μέλλον που θα έχει η εγκατάσταση.

Η διατήρηση του εργοστασίου δε σημαίνει ότι παίρνει παράταση η «ζωή» του Focus. Ένας εκπρόσωπος της Ford ξεκαθάρισε ότι δεν αλλάζει η απόφαση της εταιρείας, σύμφωνα με την οποία δεν πρόκειται να κατασκευαστούν άλλα οχήματα στο Saarlouis μετά το 2025. Προτεραιότητα θα δοθεί στην προσέλκυση επενδυτών για να αναλάβουν το εργοστάσιο.

Ως «αντιστάθμισμα» για τη διατήρηση θέσεων εργασίας και μετά το 2025, οι εργαζόμενοι συμφώνησαν να μειωθεί η παραγωγή του. Αρχής γενομένης από την 1η Απριλίου του 2023, θα κατασκευάζονται 600 αντίγραφα ημερησίως, αντί για 860 που ισχύει μέχρι σήμερα. Παρόλα αυτά, η ετήσια παραγωγή των 117.000 μονάδων Focus δεν αλλάζει. Τα οχήματα θα παράγονται σε δύο βάρδιες.

Μετά το 2025, οι θέσεις εργασίας που θα διατηρηθούν είναι αυτές που δε σχετίζονται άμεσα με την παραγωγή του Focus.

Σύμφωνα με «αναφορές» που επικαλείται το σχετικό δημοσίευμα, χωρίς να τις κατονομάζει, για την απόκτηση της εγκατάστασης του Saarlouis ενδιαφέρονται, θεωρητικά, η κινεζική BYD και δύο ανεξάρτητοι κατασκευαστές (contract manufacturers): η αυστριακή Magna Steyr, που ανήκει στην Magna International, και η ολλανδική VDL Nedcar.

Πηγή: Automotive News Europe