Από τη στιγμή που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν ανακοίνωσε στις 10 Δεκεμβρίου, όπως ήταν προγραμματισμένο, τα νέα - πιο «χαλαρά» - μέτρα για τις εκπομπές ρύπων του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας από το 2035, ξεκίνησαν τα ρεπορτάζ σε διάφορα μέσα ενημέρωσης στο εξωτερικό για το ποια θα είναι η επόμενη μέρα.
Αρχικά ήρθαν οι Times να υποστηρίξουν, σε δημοσίευμά τους, ότι η προγραμματισμένη για το 2035 απαγόρευση των ΜΕΚ στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα τεθεί, τελικά, σε ισχύ 5 χρόνια αργότερα, από το 2040 και ότι ήδη οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ενημερωθεί σχετικά.
Ωστόσο, πριν από λίγες ώρες, η Bild έρχεται να ανατρέψει πλήρως τα δεδομένα. Η γερμανική εφημερίδα φιλοξενεί δηλώσεις του προέδρου του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, Manfred Weber, ο οποίος υποστηρίζει ότι δεν θα υπάρξει, τελικά, απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, με την ειλημμένη απόφαση να καταργείται οριστικά!
«Δεν θα υπάρξει ο στόχος της μείωσης κατά 100% των εκπομπών ρύπων από το 2040. Αυτό σημαίνει ότι η απαγόρευση της τεχνολογίας των θερμικών κινητήρων δεν βρίσκεται, πλέον, στο τραπέζι. Όλοι οι κινητήρες που κατασκευάζονται σήμερα στην Γερμανία μπορούν να συνεχίσουν να παράγονται και να πωλούνται», τόνισε ο Γερμανός Ευρωβουλευτής.
Επιπλέον, ο Weber αποκάλυψε και τα νέα δεδομένα που θα ισχύουν για τις ΜΕΚ από το 2035: «Όσον αφορά τις ταξινομήσεις νέων οχημάτων από το 2035, θα είναι πλέον υποχρεωτική η μείωση κατά 90% των εκπομπών CO2 στο στόλο των αυτοκινητοβιομηχανιών, αντί για το προαποφασισμένο 100%».
Μάλιστα, η γερμανική εφημερίδα υποστηρίζει στο site της ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση επιβεβαίωσε, λίγες ώρες αργότερα, το ρεπορτάζ της και ότι οι επίσημες ανακοινώσεις, με όλα τα νέα δεδομένα, θα υπάρξουν την Τρίτη 16 Δεκεμβρίου.
«Με αυτή την εξέλιξη, εκπληρώνουμε τις δύο πιο σημαντικές υποσχέσεις μας. Παραμένουμε προσηλωμένοι στην κλιματική ουδετερότητα, αλλά επίσης εξασφαλίζουμε και την τεχνολογική ουδετερότητα. Παράλληλα, στέλνουμε ένα σημαντικό μήνυμα σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία και εξασφαλίζουμε δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας στον τομέα της βιομηχανίας», πρόσθεσε ο Weber.
Αν όντως επιβεβαιωθεί το συγκεκριμένο ρεπορτάζ, για να επιτευχθεί ο στόχος της μείωσης κατά 90% των εκπομπών ρύπων των νέων αυτοκινήτων του στόλου όλων των brands από το 2035, η προτεραιότητα θα δοθεί στα plug-in hybrid και τα range extenders.
Βέβαια, η αλλαγή της απόφασης δεν αποτελεί απλή διαδικασία. Θα πρέπει πρώτα να ανακοινωθεί επίσημα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στη συνέχεια να εγκριθεί από τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τέλος να επικυρωθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Weber έκανε και σχετική ανάρτηση και στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram, αναφέροντας: «Καλά νέα - ένα πραγματικό ορόσημο για εκατομμύρια εργαζόμενους και την αυτοκινητοβιομηχανία: η συζήτηση για το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης έχει πλέον τελειώσει. Τηρούμε την προεκλογική μας υπόσχεση: τεχνολογική ουδετερότητα - συνδυάζουμε την προστασία του κλίματος με την οικονομική επιτυχία».
Πηγή: Bild
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
ACEA: Οι 5 προτάσεις των κατασκευαστών για την επόμενη ημέρα της αυτοκίνησης
Γιατί η Ε.Ε. βάζει «τρικλοποδιά» στην καθιέρωση των συνθετικών καυσίμων
Η Kia «απέναντι» στον ACEA: «Η διατήρηση των ΜΕΚ και μετά το 2035 θα μας κοστίσει μια περιουσία»






ΔΗΜΟΦΙΛΗ





