Ανησυχίες στους αντιπροσώπους αυτοκινήτων στην ΕΕ από την κάθετη πτώση των πωλήσεων - Μέτρα στήριξης από τα εργοστάσια


Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επεξεργάζονται ήδη σχέδιο για να στηρίξουν οικονομικά τους επίσημους και συνεργαζόμενους με αυτές αντιπροσώπους τους λόγω της μειωμένης επαγγελματικής δραστηριότητας εξαιτίας του κορωνοϊού.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 23/3/2020

Τα μέτρα περιορισμού της εμπορικής δραστηριότητας και της μετακίνησης των Ευρωπαίων πολιτών, για να εμποδιστεί όσο το δυνατόν η εξάπλωση του κορωνοϊού, λογικό είναι να έχει επιφέρει προβλήματα και στους αντιπροσώπους αυτοκινήτου από τη μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων και κερδών, κατά συνέπεια. Βεβαίως, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν λάβει οικονομικά μέτρα στήριξής τους, τόσο των επίσημων όσο και συνεργαζόμενων με αυτές, όμως από τη μεριά των πρώτων υπάρχει φόβος ότι αυτά δεν θα είναι αρκετά.

Φυσικά, οι παραγγελίες καινούργιων αυτοκινήτων μπορούν να γίνονται μέσω διαδικτύου αλλά λόγω του ότι έχουν κλείσει τα εργοστάσια για κάποιο χρονικό διάστημα, ενδέχεται να σημαίνει ότι θα αναβληθεί η διαδικασία παράδοσής τους στους πελάτες. Αυτή η διαδικασία πιθανόν να σημαίνει οικονομικό πρόστιμο, άρα και περαιτέρω μείωση του οικονομικού κέρδους για τους αντιπροσώπους. Σε κάποιες χώρες επιτρέπεται να γίνονται εργασίες συντήρησης αυτοκινήτων στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία τους αλλά αυτές οι εργασίες δεν εξασφαλίζουν σημαντικό οικονομικό όφελος για τους επαγγελματίες. Ήδη, ο Όμιλος Volkswagen έχει ανακοινώσει μέτρα στήριξης των αντιπροσώπων του, με τη χαλάρωση των προθεσμιών πληρωμής για τα αυτοκίνητα και τα ανταλλακτικά τους και με την αναθεώρηση των στόχων πωλήσεων που είχαν τεθεί αρχικά και με των μπόνους.

Ακόμα ένα παράδειγμα είναι αυτό της Toyota, η οποία στη γερμανική αγορά, αποφάσισε να ενισχύσει τη ρευστότητα των αντιπροσώπων της στη χώρα με την επιμήκυνση αποπληρωμής των δανείων και τη διευκόλυνσή τους στη λήψη νέων. Σε παρόμοια μέτρα προχώρησε και η Hyundai Γερμανίας, η οποία χαλάρωσε και τον αριθμό του στοκ αυτοκινήτων που πρέπει να έχει κάποιος αντιπρόσωπός της. 

Παρά τα μέτρα στήριξης που έχουν ληφθεί ως τώρα, οι αντιπρόσωποι των εταιρειών εκφράζουν την ανησυχία τους ότι δεν θα είναι αρκετά και ότι θα χρειαστεί να ληφθούν και άλλα. Επίσης, φοβούνται ότι εάν παραταθεί η επιβολή των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού, ίσως οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποφασίσουν να μειώσουν την έκταση του δικτύου εκθέσεων πωλήσεων των μοντέλων τους.