Απεβίωσε ο Yoshihiko Matsuo, σχεδιαστής του Datsun 240Z


Πλήρης ημερών και έργου έφυγε από τη ζωή ο Yoshihiko Matsuo, άνθρωπος που σχεδίασε το Datsun 240Z και άλλαξε για πάντα τον ιστορικό ρου της εταιρείας όσο και της Nissan.

  • KEIMENO: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ROAD AND TRACK.
  • 18/7/2020

Ο Yoshihiko Matsuo, ο άνθρωπος που έδωσε μορφή στο Datsun 240Z, εγκατέλειψε τα εγκόσμια σε ηλικία 86 ετών. Χάρη σε αυτόν και την ομάδα του, η Datsun –αλλά και η Nissan, κατόπιν– απέκτησαν μια ιδιαίτερη εικόνα και τη φήμη ως μια εταιρεία που δύναται να συγκινήσει τους φίλους της αυτοκίνησης δημιουργώντας ξεχωριστά οχήματα σπορ επιδόσεων.

Ο κ. Matsuo εντάχθηκε από μικρή ηλικία στο δυναμικό της Datsun και παρέμεινε στην εταιρεία σε όλη την επαγγελματική ζωή του. Η ένταξή του στο ανθρώπινο δυναμικό της έγινε ήδη από τα φοιτητικά του χρόνια του. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του στο Nihon University College of Art συνέβαλε στον σχεδιασμό του Daihatsu Midget, ενός τρίκυλου οχήματος της εν λόγω αυτοκινητοβιομηχανίας, το οποίο παρουσιάστηκε το 1957. Τα σχέδιά του τράβηξαν την προσοχή των ανθρώπων της Datsun, οι οποίοι του πρότειναν συνεργασία και ο κ. Matsuo άρχισε να εργάζεται σε αυτή πριν αποφοιτήσει από το Πανεπιστήμιο. 

Η καταξίωση και η αναγνώρισή του ήρθε με τη δημιουργία του 240Z, γνωστό και ως «Fairlady», το οποίο παρουσιάστηκε το 1969. Ως τότε η Datsun κατασκεύαζε μικρά και οικονομικά σε κόστος αυτοκίνητα. Όμως, ο κ. Yutaka Katayama, ο τότε Πρόεδρός της Nissan στις ΗΠΑ συνέλαβε την ιδέα να δημιουργήσει η εταιρεία ένα σχετικά φτηνό σε τιμή πώλησης σπορ όχημα. Έτσι, όρισε μία ομάδα 10 ατόμων για την εξέλιξη και δημιουργία του, με τον κ. Matsuo να είναι ο επικεφαλής σχεδιασμού. Το αποτέλεσμα ήταν το 240Z το οποίο άλλαξε για πάντα την εικόνα της εταιρείας. Την έκανε ευρύτερα γνωστή, την έβγαλε από το παραγωγικό όριο που βρισκόταν ως τότε και με τη φήμη που απέκτησε το αυτοκίνητο, συνέβαλε στο να επεκταθεί η Datsun-Nissan σε μέγεθος και όγκο παραγωγής στις δεκαετίες που ακολούθησαν έκτοτε.

Έπειτα από το 240Z, ο κ. Yoshihiko Matsuo τέθηκε επικεφαλής μιας ομάδας η  οποία είχε ως αντικείμενο τη δημιουργία των σπορ μοντέλων της εταιρείας, ενώ βοήθησε και στον επανασχεδιασμό του Bluebird 410 sedan, το οποίο επίσης έχει μείνει κλασικό στην ιστορία.