Άρχισε η παραγωγή της Mercedes-AMG One των 1.063 PS! (photos)


50 εξειδικευμένοι μηχανικοί, 16 στάδια συναρμολόγησης και ελέγχου και τεχνολογία F1 για το απόλυτο hypercar.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: MERCEDES-BENZ
  • 11/8/2022

Η πολυαναμενόμενη στιγμή ήρθε. Πέντε χρόνια μετά την εμφάνισή της, έστω ως εντυπωσιακό project, η πρώτη Mercedes-AMG One μπήκε σε διαδικασία παραγωγής την Τετάρτη (10/8), όπως ανακοίνωσε η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Πρόκειται για το «εξωπραγματικό» hypercar, που θα αποδίδει 1.063 PS και, το κυριότερο, θα φέρει την τεχνολογία της Formula 1 στους δρόμους. Άλλωστε, στην «καρδιά» του θα βρίσκεται ο V6 turbo κινητήρας 1,6 L, που πλαισιωμένος από τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρίας στο Brixworth της Αγγλίας. Και αν κάτι σας θυμίζει αυτό, είναι το μέρος όπου «γεννιούνται» οι κινητήρες των μονοθεσίων της Formula 1 από την Mercedes-AMG High Performance Powertrains.

Με εξαίρεση το υβριδικό κινητήριο σύστημα, το hypercar θα κατασκευάζεται στο Κόβεντρι και για το λόγο αυτό χρειάστηκε η συνεργασία με την Multimatic, προκειμένου να δημιουργηθεί μια εξειδικευμένη μονάδα παραγωγής! Και τα 275 αντίγραφα που θα παραχθούν, θα συναρμολογηθούν στο χέρι από 50 εξειδικευμένους μηχανικούς της γερμανικής εταιρίας.

«Η Mercedes-AMG ONE είναι το πιο φιλόδοξο project που έχουμε αναλάβει ποτέ, από την ανάπτυξη μέχρι την παραγωγή. Η παραγωγή της είναι πραγματικά μια μοναδική πρόκληση. Για πρώτη φορά, το υπεραυτοκίνητο φέρνει την τρέχουσα υβριδική τεχνολογία της Formula 1 σχεδόν αναλλοίωτη από την πίστα αγώνων στο δρόμο και συνδυάζει τη συντριπτική απόδοση με την υποδειγματική αποτελεσματικότητα. Είμαστε πολύ περήφανοι που ξεκινήσαμε τώρα την παραγωγή των πρώτων οχημάτων πελατών», τόνισε ο Philipp Schiemer, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Mercedes-AMG GmbH.

Όπως είναι λογικό, η παραγωγή ενός τέτοιου hypercar απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί μια «συνηθισμένη» διαδικασία. Για αυτό το λόγο, η Mercedes χώρισε την κατασκευή καθενός «αντιγράφου» σε 16 στάδια συναρμολόγησης και δοκιμών! Πολλά από αυτά, θυμίζουν τη διαδικασία κατασκευής ρολογιών πολυτελείας υψηλής ποιότητας: Ορισμένα υποσυστήματα προσυναρμολογούνται, στη συνέχεια δοκιμάζονται για τη σωστή λειτουργία τους, ακολούθως αποσυναρμολογούνται και στο τέλος παίρνουν τη θέση τους στο αυτοκίνητο.

Οι έλεγχοι ποιότητας είναι σχολαστικοί στο τέλος καθενός από τα 16 στάδια συναρμολόγησης, με σκοπό να αποφευχθεί η παραμικρή πιθανότητα αστοχίας. Άλλωστε, κάτι τέτοιο ουδείς θέλει να το σκέφτεται για ένα hypercar που χρειάζεται μόλις 2,9 sec. για να φτάσει, από στάση, τα 100 km/h, του αρκούν 7 sec. για τα 200 km/h και θα έχει τελική ταχύτητα 353 km/h!

Όταν η παραγωγή ολοκληρωθεί και το υπεραυτοκίνητο είναι πανέτοιμο, τότε μπαίνει στη φάση της τελικής δοκιμής. Σε ειδικό χώρο, ένας δοκιμαστής της Mercedes οδηγεί την Mercedes-AMG One και από τη στιγμή που αυτός δώσει το «πράσινο φως» και δεν προκύψει κάτι απρόοπτο, το hypercar φορτώνεται σε κλειστό φορτηγό με ξεχωριστά μέτρα προστασίας και στη συνέχεια μεταφέρεται στα κεντρικά γραφεία της Mercedes-AMG στο Affalterbach.

Εκεί γίνεται η παράδοση του οχήματος - αλλά και η ενημέρωση όλων των χαρακτηριστικών του - στον τυχερό ιδιοκτήτη, ο οποίος θα χρειαστεί να καταβάλλει περίπου 2 εκατ. ευρώ για να το αποκτήσει.