Αττική Οδός: Δείτε πόσα οχήματα μπαίνουν καθημερινά στον αυτοκινητόδρομο


Σύμφωνα με τα στοιχεία οι διελεύσεις το πρώτο τρίμηνο του 2023 έχουν σημειώσει άνοδο κατά 9%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, πριν ξεσπάσει η πανδημία.

  • 3/5/2023

Η «κανονικότητα» έχει επιστρέψει στη λειτουργία της Αττικής Οδού αφού τα στοιχεία για τις διελεύσεις το πρώτο τρίμηνο του 2023 δείχνουν σημαντική αύξηση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, την χρονιά πριν εμφανιστεί η πανδημία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει το insider.gr στους 3 πρώτους μήνες του 2023 οι διελεύσεις σημείωσαν άνοδο κατά 9%, με τη μέση ημερήσια κυκλοφορία να ξεπερνά τα 240-241 χιλ. οχήματα. Ο συγκεκριμένος αριθμός το 2019 ήταν 220-221 χιλ. οχήματα ενώ το 2022 ήταν 207 χιλ. οχήματα.

Από τη στιγμή που οι διελεύσεις έχουν τραβήξει την ανηφόρα, την ίδια πορεία ακολούθησαν και τα συνολικά έσοδα (προ ΦΠΑ) όπου το πρώτο τρίμηνο του 2023 έφτασαν τα 50 εκατ. ευρώ. Αυτό το ποσό είναι αυξημένο κατά 10% σε σχέση με τα έσοδα του πρώτου τριμήνου του 2019 και κατά 20% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Από εκεί και πέρα θυμίζουμε ότι η τρέχουσα σύμβαση διαχείρισης του αυτοκινητόδρομου λήγει τον Οκτώβριο του 2024 και ΤΑΙΠΕΔ και Υπουργείο Μεταφορών δουλεύουν εντατικά για την επόμενη ημέρα και τη νέα 25ετή σύμβαση για την οποία έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον 8 κοινοπρακτικά σχήματα.

Πριν από λίγες ημέρες έγινε γνωστό ότι στο κείμενο της νέας σύμβασης προβλέπεται τιμή διοδίων στα 2,5 ευρώ για την πρώτη πενταετία ενώ παράλληλα γνωστοποιήθηκε ότι η ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών πήρε παράταση για την 10η Ιουλίου λόγω των βουλευτικών εκλογών.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του capital.gr, γίνεται γνωστό ότι η κοινοπραξία που διαχειρίζεται σήμερα την Αττική Οδό ετοιμάζεται να «ρίξει» 50 εκατ. ευρώ σε έργα βαριάς συντήρησης που αφορούν μεταξύ άλλων την αντικατάσταση του ασφαλτοτάπητα, των στηθαίων, κ.α. Αυτά τα έργα προβλέπονται από την τρέχουσα σύμβαση και πρέπει να ολοκληρωθούν πριν από τον Οκτώβριο του 2024 όταν ο αυτοκινητόδρομος θα επιστρέψει στο ελληνικό δημόσιο.

Τέλος, είναι αρκετά πιθανό το προσεχές διάστημα η Αττική Οδός να διεκδικήσει μέσω της δικαστικής οδού αποζημίωση από το ελληνικό δημόσιο για τα χαμένα έσοδα που προέκυψαν από τους περιορισμούς που εφάρμοσε η κυβέρνηση κατά την περίοδο της πανδημίας. Το ύψος αυτών των εσόδων δεν έχει αποσαφηνιστεί ωστόσο υπάρχουν αναφορές που κάνουν λόγο για ένα ποσό που κυμαίνεται στα 150-200 εκατ. ευρώ.