Audi: Οι ελλείψεις ημιαγωγών θα ταλαιπωρούν για χρόνια τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία


Αν νομίζετε ότι τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας αποτελούν παρελθόν για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, καλό θα είναι να το ξανασκεφτείτε.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 14/8/2023

Μπορεί η πανδημία του COVID-19 να μην είναι στα επίπεδα των πρώτων ετών, τα λουκέτα σε εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων να αποτελούν παρελθόν, ωστόσο τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας εξακολουθούν να χτυπούν την πόρτα των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Για τα ηλεκτρικά, που τουλάχιστον σε ευρωπαϊκό επίπεδο ολοένα και αυξάνουν το μερίδιό τους στην αγορά και όσο περνούν τα χρόνια θα επικρατούν, πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι τα αποθέματα λιθίου δεν επαρκούν για την κατασκευή μπαταριών για τον αριθμό των EV που θέλουν τα brands μέχρι το 2030.

Ωστόσο από τις πρώτες, χρονικά, ελλείψεις που εμφανίστηκαν στην εφοδιαστική αλυσίδα και σίγουρα η σημαντικότερη, ήταν αυτή των ημιαγωγών. Και αν οι ρυθμοί παράδοσης οχημάτων από τις περισσότερες μάρκες έχουν βελτιωθεί τους τελευταίους μήνες, η κατάσταση δεν έχει εξομαλυνθεί. Αντίθετα, υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος μέχρι την άκρη του «τούνελ».

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες συμπεριλαμβάνονται σε αυτές που έχουν επηρεαστεί και παρά τα σχέδια των κατασκευαστών τσιπ να χτίσουν εργοστάσια στη Γερμανία, οι προβλέψεις δεν είναι ευοίωνες, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters.

«Θα χρειαστούν χρόνια, τελικά. Πρόκειται για επενδύσεις δισ. δολαρίων που πρέπει να γίνουν», ανέφερε η επικεφαλής προμηθειών της Audi, Renate Vachenauer, με συνέντευξή της στη γερμανική εφημερίδα Augsburger Allgemeine.

Ποια λύση είναι εφικτό να υπάρξει ως τότε; Σύμφωνα με την ίδια, ίσως οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να μετριάσουν την υπερβολική ζήτηση, μειώνοντας τις επιλογές των τσιπ που χρησιμοποιούνται στις μέρες μας για τα οχήματα, από τους 8.000 διαφορετικούς τύπους που υπάρχουν. «Πρέπει να βρούμε τρόπους για να σταθεροποιήσουμε την προσφορά ημιαγωγών και επίσης να καταφέρουμε να εφοδιαστούμε, σε κάποιο βαθμό, από τους διάφορους μεσάζοντες», επεσήμανε.

Τα στελέχη και οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής των γερμανικών brands επανεξετάζουν τις γραμμές εφοδιασμού και προσπαθούν να μειώσουν την εξάρτηση από ορισμένους προμηθευτές τσιπ από την Ασία και τις ΗΠΑ.

Το Βερολίνο «φλερτάρει» με τους μεγαλύτερους κατασκευαστές τσιπ στον κόσμο προσφέροντας επιδοτήσεις δισεκατομμυρίων ευρώ. Κατασκευαστές όπως η αμερικανική Intel και η TSM της Ταϊβάν, ανακοίνωσαν φέτος σχέδια για την κατασκευή σχετικών εργοστασίων στη Γερμανία.

Πηγή: Reuters