Σοβαρές ελλείψεις σε κρύσταλλα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες!


Νέο «πονοκέφαλο» στην εφοδιαστική αλυσίδα προκαλεί η έλλειψη φυσικού αερίου στις βιομηχανίες της Ευρώπης που κατασκευάζουν γυαλιά για τα αυτοκίνητα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 8/9/2022

Τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα της παραγωγής αυτοκινήτων δεν λένε να σταματήσουν. Μοιάζουν με τα κεφάλια της Λερναίας Ύδρας: Ένα κόβεις, δύο εμφανίζονται.

Την ώρα που η κατάσταση με τους ημιαγωγούς δείχνει σιγά-σιγά να εξομαλύνεται, όπως και η επίδραση της πανδημίας, νέοι «πονοκέφαλοι» έρχονται να προστεθούν στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Μετά τον κίνδυνο για έλλειψη σε χάλυβα, δεν αποκλείεται πολύ σύντομα να υπάρξουν προβλήματα και με τα κρύσταλλα!

Σύμφωνα με την «Wall Street Journal», η επιλογή της Ρωσίας να κλείσει τη στρόφιγγα του φυσικού αερίου για την υπόλοιπη Ευρώπη, δημιουργεί ήδη μεγάλο πρόβλημα στην ευρωπαϊκή βιομηχανία στην παραγωγή πολλών προϊόντων, όπως το γυαλί. Η παραγωγή γυαλιού απαιτεί λιώσιμο άμμου, ανθρακικού νατρίου και ασβεστόλιθου και στην Ευρώπη η ενέργεια για τη δημιουργία των απαραίτητων θερμοκρασιών προέρχεται σε μεγάλο βαθμό από το ρωσικό αέριο.

Οι ελλείψεις δε θα προκύψουν μόνο στις αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και σε προϊόντα άλλων κλάδων, από smartphones και οθόνες υπολογιστών μέχρι μπουκάλια που περιέχουν φάρμακα, αναψυκτικά και οινοπνευματώδη ποτά!

«Το κλείσιμο του φυσικού αερίου από τη Ρωσία για τη Γερμανία θα προκαλούσε μια νέα κρίση έλλειψης ανταλλακτικών», δήλωσε πρόσφατα η Silja Pieh, επικεφαλής στρατηγικής στην κατασκευάστρια πολυτελών αυτοκινήτων Audi AG, αναφέροντας το γυαλί ως χαρακτηριστικό παράδειγμα.

Ήδη ο όμιλος Volkswagen αυξάνει τα αποθέματά του σε εξαρτήματα που κατασκευάζονται από γυαλί, όπως παράθυρα και παρμπρίζ και αξιοποιεί προμηθευτές εκτός Ευρώπης που δεν επηρεάζονται από την κρίση φυσικού αερίου.

Η Saint-Gobain SA, η οποία κατασκευάζει γυαλί και άλλα υλικά για τις βιομηχανίες αυτοκινήτων και κατασκευών, δήλωσε νωρίτερα φέτος ότι εργοστάσια στη Γερμανία, την Πολωνία και την Τσεχία περιορίζουν τη χρήση ενέργειας και δίνουν προτεραιότητα στο γυαλί έναντι άλλων προϊόντων σε περίπτωση περαιτέρω περικοπών στις προμήθειες φυσικού αερίου.

Η Schott AG, η γερμανική εταιρεία κατασκευής ειδικών υαλοπινάκων, ετοιμάζει ένα εφεδρικό σχέδιο για να διατηρήσει αναμμένους τους κλίβανους γυαλιού της. Η εταιρεία είπε ότι εξακολουθεί να λαμβάνει όλο το υγροποιημένο φυσικό αέριο που χρειάζεται, αλλά έχει αρχίσει να αποθηκεύει προπάνιο ως εναλλακτικό καύσιμο. Εάν οι ροές LNG σταματήσουν εντελώς, η Schott είπε ότι θα στραφεί σε προπάνιο και θα αποφύγει τη διακοπή λειτουργίας των εργοστασίων της.

Πριν από την έλλειψη φυσικού αερίου, ορισμένοι κατασκευαστές γυαλιού έκαναν σχέδια να στραφούν στο πράσινο υδρογόνο ή στην ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές για να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα. Αλλά αυτά τα μακροπρόθεσμα σχέδια δεν θα μετριάσουν την παρούσα κρίση.

Πηγή: Wall Street Journal