Audi RS 3 Performance Edition: Με 300 km/h τελική ταχύτητα, σε μόλις 300 αντίγραφα (photos)


Ταχύτερο, ισχυρότερο, πιο σπορ και ξεχωριστό. Αυτό είναι το νέο Audi RS 3 Performance Edition των 407 PS, που διαφοροποιείται από το «βασικό» μοντέλο και θα κυκλοφορήσει σε Sportback και Sedan έκδοση.

  • 18/10/2022

Το Audi RS 3 δεν είναι το ταχύτερο και πιο sport compact μοντέλο της Audi Sport. Η γερμανική εταιρία παρουσίασε την Τρίτη (18/10) μια ειδική, περιορισμένη, έκδοσή του, το RS 3 Performance Edition, που θα παραχθεί σε μόλις 300 αντίγραφα.

Τι κάνει το νέο RS 3 να ξεχωρίζει από τη «βασική» έκδοση; Είναι ταχύτερο, έχοντας τελική ταχύτητα 300 km/h, ξεπερνώντας κατά 10 km/h την κανονική έκδοση με RS Dynamics Package plus. Είναι πιο ισχυρό, καθώς ο 5κύλινδρος turbo κινητήρας 2,5 L αποδίδει πλέον 407 PS (αντί για 400 PS) και έχει πιο σπορ χαρακτήρα, διαθέτοντας κεραμικά φρένα, ενεργητική ανάρτηση και μπάκετ καθίσματα με αυξημένη πλευρική στήριξη στο βασικό εξοπλισμό.

Η επιτάχυνση από 0-100 km/h εξακολουθεί να έρχεται σε 3,8 sec. και η ροπή να παραμένει στα 500 Nm, ωστόσο είναι διαθέσιμη σε μεγαλύτερο εύρος (2.250 - 5.700 rpm έναντι 2.250 – 5.600 rpm της βασικής έκδοσης). Αντίθετα, η ισχύς αποδίδεται 100 rpm πιο «ψηλά», μεταξύ 5.700 - 7.000 rpm. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στον μεγάλο υπερσυμπιεστή και την υψηλότερη κατά 0,1 bar πίεση υπερπλήρωσης που πλέον φθάνει τα 1,6 bar. Η ισχύς μεταδίδεται μέσω κιβωτίου διπλού συμπλέκτη S tronic 7 σχέσεων.

Η ειδική έκδοση θα έχει περιορισμένη παραγωγή 300 μονάδων, σε έκδοση Sportback και Sedan και θα αποτελέσει την κορωνίδα της σειράς RS 3 τόσο σε τεχνικό όσο και σε αισθητικό επίπεδο.

Το στάνταρ σύστημα σπορ εξάτμισης RS με ειδικά εξελιγμένο κεντρικό σιγαστήρα και μαύρες οβάλ απολήξεις απελευθερώνει έναν σπορ, στιβαρό ήχο. Το RS 3 Performance Edition διαθέτει σπορ ανάρτηση RS με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα ενεργά αμορτισέρ στο στάνταρ εξοπλισμό. Κάθε αμορτισέρ προσαρμόζεται συνεχώς στις συνθήκες του δρόμου, στο στυλ οδήγησης και στο πρόγραμμα που έχει επιλεχθεί από το Audi drive select. Οι δυνάμεις απόσβεσης των αμορτισέρ κατά τη συμπίεση και την επαναφορά έχουν αυξηθεί σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά RS 3, προσφέροντας βελτιωμένη διαχείριση των φορτίσεων και μεγαλύτερη ακρίβεια χειρισμών.

Το RS Torque Splitter που χρησιμοποιεί το RS 3 Performance Edition αυξάνει τη σταθερότητα – για παράδειγμα σε βρεγμένες συνθήκες – ενώ παράλληλα βελτιώνει την ευελιξία και μειώνει την υποστροφή κατά τη δυναμική οδήγηση. Έως και το 50% της ισχύος μπορεί να διοχετευθεί στον πίσω άξονα, ενώ στο πρόγραμμα RS Torque Rear, όλη η ροπή που φθάνει σε αυτόν μπορεί να μεταφερθεί στον εξωτερικό τροχό.

Το RS 3 Performance Edition φορά semi-slick ελαστικά Pirelli P Zero «Trofeo R» - 265/35 στον εμπρός άξονα, 245/35 στον πίσω - ως μέρος του βασικού εξοπλισμού. Οι ζάντες 19 ιντσών με τη σκούρα γκρι ματ απόχρωση είναι κατασκευασμένες από χυτό αλουμίνιο και έχουν σχεδίαση που είναι εμπνευσμένη από το μηχανοκίνητο αθλητισμό, ενώ είναι αποκλειστικά διαθέσιμες στη συγκεκριμένη ειδική έκδοση.

Οι στάνταρ εμπρός κεραμικοί δίσκοι (διαστάσεων 380 x 38 mm) με δαγκάνες έξι εμβόλων προσφέρουν κορυφαία απόδοση στο φρενάρισμα. Το σύστημα πέδησης υψηλής απόδοσης, με ειδικά ρυθμισμένη καμπύλη απόκρισης, είναι δέκα κιλά ελαφρύτερο και έχει υψηλότερη θερμική αντοχή από τα συμβατικά συστήματα με δίσκους από χάλυβα.

Αποκλειστικότητα και δυναμισμός

Εκτός από τους τροχούς αποκλειστικής σχεδίασης και την σπορ εξάτμιση RS με μαύρες απολήξεις, οι δακτύλιοι της Audi και το σήμα RS 3 εμπρός και πίσω έχουν επίσης μαύρη απόχρωση. Οι στάνταρ προβολείς Matrix LED με σκουρόχρωμο πλαίσιο και τα πίσω φώτα LED αναβοσβήνουν με μια ειδικά διαμορφωμένη δυναμική αλληλουχία κατά το ξεκλείδωμα και το κλείδωμα του αυτοκινήτου.

Στο ξεκλείδωμα του RS 3 Performance Edition τα φώτα ημέρας - που αποτελούνται από 15 μονάδες LED - αποτυπώνουν μια καρό σημαία τερματισμού στην πλευρά του συνοδηγού και το «3-0-0»  στην πλευρά του οδηγού, δηλώνοντας με αυτό τον τρόπο τον περιορισμένο αριθμό αντιτύπων και την τελική ταχύτητα των 300 km/h. Αντίστοιχα στο κλείσιμο, αντί για το «3-0-0» προβάλλεται το λογότυπο «RS-3».

Κατά την οδήγηση, ως φως ημέρας υπάρχει η προβολή της καρό σημαίας και στις δύο πλευρές ενώ ένας φωτισμός LED εισόδου στις μπροστινές πόρτες προβάλλει την επιγραφή «#RS performance» στο έδαφος δίπλα στο αυτοκίνητο.

Στο εσωτερικό, για πρώτη φορά στο RS 3 τα μπάκετ καθίσματα διατίθενται ως βασικός εξοπλισμός. Το κεντρικό πάνελ των καθισμάτων έχει μπλε κυψελωτή ραφή δημιουργώντας χρωματική αντίθεση. Το υλικό που χρησιμοποιείται σε αυτό είναι ύφασμα μικροϊνών Dinamica, το οποίο συνδυάζεται με δέρμα Nappa στα πλαϊνά στηρίγματα. Η μεγάλη επιγραφή RS κάτω από τα προσκέφαλα και το ματ ανθρακόνημα στην πλάτη των καθισμάτων, τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα της ειδικής έκδοσης. Μπλε απόχρωση έχουν επίσης οι ζώνες καθώς και οι ραφές στο κεντρικό υποβραχιόνιο, στα χερούλια των πορτών και στο τιμόνι.

Ειδικά για το RS 3 Performance Edition η οθόνη αφής 10,1 ιντσών έχει εικόνα φόντομε εμφάνιση carbon και δείχνει τη χαρακτηριστική σειρά ανάφλεξης 1-2-4-5-3 του κινητήρα 2,5 L TFSI. Η οθόνη RS ενσωματώνει ενδείξεις σχετικά με τη θερμοκρασία του κινητήρα, το λάδι κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων, τις δυνάμεις g και τις πιέσεις των ελαστικών. Ταυτόχρονα, το Audivirtualcockpitplus παρέχει πληροφορίες και δεδομένα που σχετίζονται με τις επιδόσεις, όπως χρονομετρήσεις γύρων, δυνάμεις g και χρόνους επιτάχυνσης 0-100 km/h, 0-200 km, 0-400 m και 0-800 m.

Το νέο Audi RS 3 Performance Edition θα κυκλοφορήσει το 2023.