Το νέο Audi RS 3 έρχεται αγριεμένο με επιδόσεις… Tesla


Θέλετε αποδείξεις; Με 0 έως 100 σε 3,8 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα στα 250 km/h, το νέο Audi RS3 δεν αφήνει καμία αμφιβολία! Εφοδιάζεται με 5κύλιδρο μοτέρ που αποδίδει 400 ίππους 500 Nm.

  • 19/7/2021

Στον νέο Audi RS3 και τα 280 km/h διατίθενται επίσης ως προαιρετική αναβάθμιση, RS Torque Splitter, semi-slicks ελαστικά και driving profiles RS - το νέο Audi RS 3 προσφέρει δυναμική οδήγηση με επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και τις καλύτερες επιδόσεις στην κατηγορία του. 

Εξοπλισμένο με πεντακύλινδρο κινητήρα με ισχύ 400 PS αποδιδόμενη από τις 5.600 μέχρι τις 7.000 rpm και 500 Nm ροπής η οποία διατίθεται μεταξύ 2.250 και 5.600 rpm, οπτικά, το RS 3 επιδεικνύει το σπορ DNA του με φαρδύ αμάξωμα, σπορ σύστημα εξάτμισης RS και οθόνες στο cockpit όμοιες με αυτές αγωνιστικών αυτοκινήτων. Για πρώτη φορά, το σύστημα εξάτμισης διαθέτει ένα πλήρως μεταβλητό σύστημα ελέγχου πτερυγίων που υποστηρίζει ενδιάμεσες θέσεις, διευρύνοντας έτσι τα χαρακτηριστικά του ήχου ακόμη περισσότερο. Μπορεί να ρυθμιστεί μέσω του συστήματος δυναμικής οδήγησης Audi drive select. Στις λειτουργίες Dynamic και RS Performance, για παράδειγμα, τα πτερύγια ανοίγουν πολύ νωρίτερα για πιο σπορ ήχο. Επιπλέον, ο ήχος του πεντακύλινδρου κινητήρα ενισχύεται περαιτέρω από το προαιρετικό σπορ σύστημα εξάτμισης RS.

Το νέο Audi RS 3 είναι το πρώτο μοντέλο της Audi που διαθέτει στάνταρ κατανεμητή ροπής. Αντικαθιστά το διαφορικό στον πίσω άξονα και το προηγούμενο πακέτο πολύδισκου εκεί. Αντ' αυτού, σε κάθε έναν από τους άξονες κίνησης χρησιμοποιείται ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης. Κατά τη διάρκεια πιο δυναμικής οδήγησης, ο κατανεμητής ροπής αυξάνει τη ροπή κίνησης στον αντίστοιχο εξωτερικό οπίσθιο τροχό με το υψηλότερο φορτίο τροχού, γεγονός που μειώνει σημαντικά την τάση υποστροφής. Στις αριστερές καμπύλες, μεταδίδει τη ροπή κίνησης στον δεξιό πίσω τροχό, στις δεξιά καμπύλες στον αριστερό πίσω τροχό και όταν οδηγεί ευθεία μπροστά και στους δύο τροχούς.

Η νέα τεχνολογία επιτρέπει επίσης ελεγχόμενες κινήσεις σε κλειστά κομμάτια - σε αυτήν την περίπτωση, ο κατανεμητής ροπής κατευθύνει όλη την ισχύ σε έναν μόνο από τους πίσω τροχούς, με έως και 1.750 Nm ανά τροχό. Η Audi ανέπτυξε ακόμη και μια λειτουργία οδήγησης ειδικά για το RS 3 για το σκοπό αυτό - «RS Torque Rear» - ως λειτουργία drift με τη δική της χαρακτηριστική καμπύλη για τον κατανεμητή ροπής. Η λειτουργία RS Performance, που δημιουργήθηκε ειδικά για πίστες, είναι μια άλλη πρωτοποριακή καινοτομία. Χρησιμοποιεί μια συγκεκριμένη λειτουργία κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων και είναι προσαρμοσμένη στα semi-slick ελαστικά που, για πρώτη φορά, διατίθενται για το RS 3 ως εργοστασιακή τοποθέτηση. Η αλλαγή στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου μέσω του συστήματος δυναμικής οδήγησης Audi drive select, το οποίο προσφέρει ακόμη τα προφίλ comfort, auto, dynamic, RS Individual και efficiency.

Η στάνταρ σπορ ανάρτηση RS διαθέτει πρόσφατα αναπτυγμένα αμορτισέρ και σύστημα βαλβίδων και τα δύο ειδικά για το RS 3. Οι βαλβίδες διασφαλίζουν ότι τα αμορτισέρ είναι πιο άμεσα σε συμπίεση και επαναφορά. Αυτό επιτρέπει στην ανάρτηση να ανταποκρίνεται στην αντίστοιχη κατάσταση οδήγησης ακόμα πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά. Η σπορ ανάρτηση RS plus ρυθμιζόμενα αμορτισέρ διατίθεται προαιρετικά. Από την άλλη, η μεγαλύτερη γωνία κάμπερ, έχει επιτρέψει την ακριβέστερη απόκριση. Σε σύγκριση με το απλό A3, οι τροχοί στον μπροστινό άξονα του νέου RS 3 έχουν ακριβώς κάτω από μία μοίρα επιπλέον αρνητικού κάμπερ.

Με κεντρικό σύστημα συλλογής δεδομένων

Μια άλλη νέα προσθήκη στο RS 3 είναι το κεντρικό σύστημα συλλογής δεδομένων (modular vehicle dynamics controller , mVDC) από όλα τα στοιχεία που σχετίζονται με την πλευρική δυναμική, διασφαλίζοντας έτσι ότι αλληλοεπιδρούν με μεγαλύτερη ακρίβεια και πιο γρήγορα. Το mVDC συγχρονίζει τον κατανεμητή ροπής, τους προσαρμοστικούς αποσβεστήρες και τον έλεγχο ροπής επιλογής τροχού για ακριβή οδήγηση και χειρισμό.

Το RS 3 διατίθεται στάνταρ εξοπλισμένο με μεγαλύτερα και εξελιγμένα εξαπίστονα έμβολα. Ένα κεραμικό σύστημα φρένων διαστάσεων 380 x 38 mm διατίθεται προαιρετικά στον μπροστινό άξονα με χαρακτηριστική καμπύλη πεντάλ ειδικά προσαρμοσμένη στον ενισχυτή φρένων. Το σύστημα φρένων υψηλής απόδοσης ζυγίζει δέκα κιλά λιγότερο από τα χαλύβδινα φρένα. Οι αεριζόμενοι και διάτρητοι δίσκοι έχουν διαστάσεις 375 x 36 mm μπροστά και 310 x 22 mm πίσω. Αυτό τα καθιστά μεγαλύτερα και πιο σταθερά από ό,τι στο προηγούμενο μοντέλο. Η αεροδυναμική βελτιώνει επίσης τον χρόνο ψύξης των φρένων κατά 20%. Αυτό μειώνει πιο γρήγορα τις μέγιστες θερμοκρασίες κατά τη διάρκεια του σκληρού φρεναρίσματος, ενώ η αίσθηση του πεντάλ παραμένει η ίδια. Επιπλέον, μειώνει τη φθορά των τακακιών φρένων, τα οποία είναι 15% μεγαλύτερα και χωρίς χαλκό. Όσοι επιλέγουν τα κεραμικά φρένα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε γκρίζες, κόκκινες ή μπλε δαγκάνες. Όσοι προτιμούν την έκδοση χάλυβα μπορούν να παραγγείλουν κόκκινες δαγκάνες αντί για μαύρες.

Τα Audi RS 3 Sportback και RS 3 Sedan θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία στην Ευρώπη από τα μέσα Αυγούστου 2021. Τα νέα μοντέλα RS 3 θα κυκλοφορήσουν το φθινόπωρο του τρέχοντος έτους. Η βασική τιμή για το RS 3 Sportback ορίζεται στα 60.000 €, ενώ το RS 3 Sedan αντίστοιχα στα 62.000 €.