Η παρουσίαση των νέων Audi RS 3 Sportback και SportSedan που έγινε μόλις χθες, φέρνει μερικά πολύ σημαντικά και ενδιαφέροντα νέα. Η Audi Sport GmbH, που είναι υπεύθυνη για τις πανίσχυρες δημιουργίες με τα διακριτικά RS θέλει να εισάγει στη γκάμα της πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα υψηλής απόδοσης.
Η αρχή έγινε με το αμιγώς ηλεκτρικό 4θυρο κουπέ Audi RS e-tron GTπου εξοπλίζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες -έναν σε κάθε άξονα- με συνδυαστική απόδοση 598 ίππων στο RS e-tron GT και μέγιστη ροπή 830 Nm. To 4θυρο gran tourismo ήταν το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο μιας μακράς λίστας μελλοντικών «ηλεκτρισμένων» μοντέλων υψηλής απόδοσης που θα φτάσουν μέχρι το 2030.
Αυτό επιβεβαιώθηκε και από τον Sebastian Grams, τον νέο Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας και τον Rolf Michl, Διευθυντή Πωλήσεων και Μάρκετινγκ. Οι δύο ιθύνοντες της Audi συμφωνούν ότι το ηλεκτρικό RS e-tron GT έχει ανοίξει την πόρτα σε μια νέα εποχή, σε αυτήν της ηλεκτροκίνησης, και ότι αυτή η τεχνολογία θα έλθει στην παραγωγή σε διαφορετικές φάσεις έως το 2030. Ο στόχος της εταιρείας είναι την επόμενη δεκαετία, όλα τα μοντέλα που θα βγαίνουν από τη μάρκα να είναι ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά.
Τα δύο υψηλόβαθμα στελέχη της γερμανικής μάρκας έχουν σχεδιάσει έναν οδικό χάρτη που έχει άμεση εφαρμογή. Έως το 2024, στοχεύουν στην ηλεκτροδότηση του 50% των μοντέλων της Audi Sport. Το πρώτο βήμα αφορά τον V8 κινητήρα TFSI των 4.0 λίτρων που τροφοδοτεί μοντέλα όπως τα RS 6 Avant, RS 7 Sportback και RS Q8, τα οποία είναι πολύ επιτυχημένα. Ο πανίσχυρος κινητήρας θα υιοθετήσει ήπια υβριδική τεχνολογία 48 Volt και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, οπότε σε χαμηλό φορτίο θα λειτουργεί μόνο με τέσσερις κυλίνδρους.
Από την Audi Sport επιβεβαίωσαν επίσης ότι το μελλοντικό Audi RS 4 Avant που θα λανσαριστεί το 2026 θα είναι τεχνολογίας plug-in hybrid. Το σπορ alter ego του Α4 Avant θα είναι πλήρως μεταμορφωμένο, αφού θα το δούμε πιθανότατα να εξοπλίζεται με το ισχυρό υβριδικό σύστημα της Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid.
Το 2026 είναι η χρονιά που η Audi Sport στοχεύει ότι θα έχει κατά 80% ηλεκτρισμένη γκάμα μοντέλων. Το 2030, οι φιλοδοξία της μάρκας είναι να προσφέρει αυτοκίνητα υψηλής απόδοσης, είτε ως αμιγώς ηλεκτρικά, είτε plug-in υβριδικά. Και επειδή σε πολλές αγορές τα μεγάλα πανίσχυρα SUV, όπως το RS Q8 ξεχωρίζουν και είναι ιδιαίτερα επιτυχημένα εμπορικά, είναι εγγυημένο ότι αυτά τα μοντέλα θα επιβιώσουν, «εξηλεκτρισμένα» πλέον.