Audi TT RS Iconic Edition: Ο αποχαιρετισμός των οκτανίων (photos)


Η Audi αποχαιρετά το TT, τουλάχιστον έτσι όπως το ξέρουμε, με μία ειδική έκδοση που η παραγωγή της θα περιοριστεί στις 100 μονάδες.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: AUDI
  • 5/10/2022

Η Audi είναι έτοιμη να υποδεχτεί την εξηλεκτρισμένη έκδοση του Audi TT, και αποτίει φόρο τιμής σε αυτό, με μία ειδική έκδοση που ονομάζεται 'Iconic Edition', της οποίας η παραγωγή θα περιοριστεί στις 100 μονάδες, εκ των οποίων οι 11 θα διατεθούν στην αγορά της Μ. Βρετανίας.

Το Audi TT αποτελεί ένα διαχρονικό μοντέλο, σύμφωνα με την εταιρεία, αλλά και τους λάτρεις της αυτοκίνησης, του οποίου η πορεία δε θα διακοπεί, αλλά θα αναδιαμορφωθεί, καθώς η Audi έχει ήδη ανακοινώσει τα πλάνα της για το ηλεκτρικό της μέλλον: Το Audi TT θα επιστρέψει ως ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα, συνεχίζοντας την πολύχρονη κληρονομιά του.

Το εξωτερικό του Audi TT RS Iconic Edition είναι βαμμένο σε απόχρωση Nardo Grey, ενώ στο μπροστινό μέρος υπάρχει η εμβληματική γρίλια των Γερμανών, που έχει βαφεί μαύρη, με το πλαίσιό της να έχει ματ φινίρισμα. Έχουν προστεθεί LED προβολείς matrix, οι οποίοι έρχονται με το όχημα ως προεπιλογή.

Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει σήματα σε μαύρο και κόκκινο χρώμα, με την εταιρεία να τιμά τους κλασικούς χρωματισμούς που χρησιμοποιεί για το μοντέλο εδώ και τόσα χρόνια. Επίσης, η Audi έχει τοποθετήσει ένα σετ μαύρων τροχών 20 ιντσών και μαύρα δισκόφρενα, αλλά και την επιγραφή 'Iconic Edition' στα πίσω παράθυρα, τα οποία είναι ημι-φιμέ.

Όπως θα περίμενε κανείς, η αεροδυναμική βρίσκεται σε πρώτο πλάνο, με το περιορισμένης έκδοσης Audi TT να δέχεται το πιο εξελιγμένο αεροδυναμικό πακέτο της εταιρείας: Πτερύγια, αεροτομή και λεπίδες έχουν προστεθεί στο μπροστινό μέρος του οχήματος, που, όχι μόνο το κάνουν να φαίνεται πιο δυναμικό και «αγριεμένο», αλλά του προσφέρουν και την απαραίτητη αεροδυναμική ταυτότητα. Αντίστοιχα, το πίσω μέρος διαθέτει μία αεροτομή κατασκευασμένη από ανθρακόνημα, αλλά και έναν διαχύτη νέου σχεδιασμού, που αυξάνουν την κάθετη δύναμη που παράγει το όχημα.

Στο εσωτερικό, σπορ καθίσματα με την επιγραφή RS έχουν προτιμηθεί, ενώ η καμπίνα είναι ντυμένη με έναν συνδυασμό υφασμάτων, δέρματος nappa και υφάσματος alcantara. Το γκρι και το μαύρο δεσπόζουν, τόσο στα καθίσματα, όσο και το ταμπλό, αλλά και τα υπόλοιπα όργανα της καμπίνας, ενώ κίτρινες λεπτομέρειες έχουν προστεθεί, που κάνουν αντίθεση. 

Όσον αφορά τον κινητήρα, η Audi δεν έχει περάσει σε αλλαγές, καθώς το TT RS Iconic Edition φέρει τον ίδιο τούρμπο πεντακύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 2,5 L που διαθέτει και το συμβατικό μοντέλο, και συνδυάζεται με ένα σύστημα μετάδοσης 7 σχέσεων, που διοχετεύει την κίνηση σε όλους τους τροχούς. Ο κινητήρας προσφέρει στο TT 400 PS ιπποδύναμης και 480 Nm ροπής, ενώ του επιτρέπει να κάνει τα 0-100 km/h σε μόλις 3,7 sec, με την τελική του ταχύτητα να είναι 280 km/h.

Το κόστος είναι αρκετά «τσιμπημένο», καθώς πρόκειται για ένα μοντέλο ειδικής έκδοσης, και ανέρχεται στα 113.050 ευρώ στην Ευρωπαϊκή αγορά, με την Audi να έχει ανοίξει τις παραγγελίες από τις αρχές Οκτωβρίου. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν στο πρώτο τετράμηνο του 2023.