Αυτό είναι το ηλεκτροκίνητο Skoda Enyaq iV


Η Skoda παρουσίασε επίσημα το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Enyaq iV, ένα σημαντικό μοντέλο για την ιστορία της.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 1/9/2020

Η νέα, ηλεκτροκίνητη, εποχή για τη Skoda ακούει στο όνoμα Enyaq iV, ένα μοντέλο το οποίο αναμένεται να συνεχίσει τις αξίες της τσεχικής εταιρείας. Άλλωστε, δεν ήταν τυχαίο ότι η εκδήλωση για την επίσημη παρουσίαση του αμιγώς ηλεκτροκίνητου crossover/SUV μοντέλου της έγινε στις κύριες εγκαταστάσεις της, στην Πράγα. Σε έναν χώρο όπου περιστοιχιζόταν από τα σημαντικότερα οχήματα που αντιπροσωπεύουν την (ως τώρα) 125χρονη ιστορία της Skoda, μία επέτειος η οποία γιορτάστηκε ταυτόχρονα. Το πόσο σημαντικό είναι το νέο μοντέλο φαίνεται και από το γεγονός ότι παρών ήταν και ο Τσέχος Πρωθυπουργός κ. Andrej Babiš.

Οι εκδόσεις

Το Enyaq iV βασίζεται στην πλατφόρμα MEB την οποία έχει δημιουργήσει ο Όμιλος VAG. Το μήκος του είναι 4.649 mm, το πλάτος του 1.879 mm, το ύψος του 1.616 mm, ενώ το μεταξόνιό του φτάνει τα 2.765 mm. Η τύπου «skateboard» πλατφόρμα επιτρέπει την ύπαρξη τριών διαφορετικών μπαταριών σε ό,τι αφορά στην ενεργειακή χωρητικότητά τους. Το Enyaq 50 iV, η βασική έκδοση του νέου μοντέλου, θα διαθέτει μπαταρίες ιόντων λιθίου ονομαστικής χωρητικότητας 55 kWh (52 kWh, η καθαρή), θα έχει μέγιστη ισχύ 148 PS και μέγιστη ροπή 220 Nm. Η μέγιστη αυτονομία του φτάνει τα 340 km κατά «WLTP». Η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους πίσω τροχούς.

Το Enyaq 60 iV έχει μπαταρίες ιόντων λιθίου ονομαστικής χωρητικότητας 62 kWh (58 kWh, η καθαρή), η μέγιστη ισχύς του είναι 179 PS και η μέγιστη ροπή 310 Nm. Η μέγιστη αυτονομία του φτάνει τα 390 km κατά «WLTP». Και σε αυτό, η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους πίσω τροχούς. Το Enyaq 80 iV έχει μπαταρίες ονομαστικής χωρητικότητας 82 kWh (77 kWh, η καθαρή) και διατίθεται σε δύο εκδοχές: η δικίνητη (πισωκίνητη) έχει μέγιστη ισχύ 204 PS και μέγιστη ροπή 310 Nm. Η μέγιστη αυτονομία αυτής φτάνει τα 510 km κατά «WLTP». Η τετρακίνητη εκδοχή, η Enyaq 80x iV, θα έχει δύο ηλεκτροκινητήρες, μέγιστη ισχύ 265 PS, μέγιστη ροπή 425 Nm και η μέγιστη αυτονομία θα φτάνει τα 460 km κατά «WLTP».

Τέλος, η κορυφαία έκδοση, σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, θα είναι η Enyaq vRS iV. Αυτή θα είναι τετρακίνητη (δύο ηλεκτροκινητήρες), η μέγιστη ισχύς της θα φτάνει τα 306 PS, η μέγιστη ροπή τα 460 Nm και η μέγιστη αυτονομία επίσης τα 460 km κατά «WLTP». Εκτός αυτών, η Skoda θα δημιουργήσει και μια ειδική εξοπλιστική έκδοση την οποία ονομάζει «Founders Edition» και η οποία θα παραχθεί μόνο σε 1.895 μονάδες, αριθμός που παραπέμπει στη χρονιά ίδρυσής της.

Εσωτερικά

Το Skoda Enyaq iV έχει δημιουργηθεί με γνώμονα να είναι ευρύχωρο και πρακτικό. Το ταμπλώ είναι λιτό, με γραμμές που θυμίζουν αυτό της Scala. Η κεντρικά τοποθετημένη έγχρωμη οθόνη αφής 13,0 ιντσών ξεχωρίζει, ενώ το επίπεδο εξοπλισμού περιλαμβάνει πολλά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Η εταιρεία παρέχει δέκα διαφορετικά θεματικά πακέτα στο εσωτερικό για να καλύπτει όλες τις απαιτήσεις και ανάγκες του ιδιοκτήτη. Οι παραγγελίες για το νέο Enyaq iV έχουν ξεκινήσει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Όπως έγινε γνωστό, τα πρώτα αυτοκίνητα, που θα είναι η ειδική εξοπλιστική έκδοση «Founders Edition», θα παραδοθούν στις αρχές του επόμενου έτους, ενώ στις αντιπροσωπίες θα φτάσει προς τον επόμενο Μάρτιο.