Αυτό είναι το νέο Opel Astra - Πότε έρχεται στην Ελλάδα


Επίσημη πρεμιέρα για την ολοκαίνουργια γενιά του Opel Astra με νέο πλαίσιο, τη νέα αισθητική της μάρκας και για πρώτη φορά ηλεκτρικές εκδόσεις. Ποιές καινοτομίες φέρνει το γερμανικό μικρομεσαίο.

  • 13/7/2021

Η Opel αποκάλυψε επίσημα τη νέα, έκτη γενιά του Astra, του πιο δημοφιλούς της μοντέλου. Το νέο Astra εξηλεκτρίζεται, αφού για πρώτη φορά και θα διατίθεται ως plug-in υβριδικό.  

Όπως αναμενόταν και είχαμε δει και από τις πρώτες teaser φωτογραφίες που είχε δημοσιεύσει η Opel, το νέο Astra ακολουθεί τη νέα και πολύ πιο ελκυστική σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel που είδαμε για πρώτη φορά στο νέο Mokka. Το βασικό της γνώρισμα που την κάνει να ξεχωρίζει είναι αναμφίβολα η μάσκα τύπου Vizor στην πρόσοψη με τα γωνιώδη φώτα ημέρας. Στο καπό και στο πλάι ακολουθεί πιο δυναμικές γραμμές, εμφάνιση που συνεχίζεται και πίσω με την χαρακτηριστική πίσω κολώνα, ενώ η οροφή είναι αρκετά κεκλιμμένη προς το πίσω μέρος θυμίζοντας κουπέ.

Σε αυτή την έκτη γενιά Astra τα πάντα είναι καινούργια, πέρα από την σχεδίαση και το πλαίσιο. Αυτό είναι το νέο EMP2, η πλατφόρμα πάνω στην οποία βασίζεται και το νέο Peugeot 308, κάτι το οποίο περιμέναμε μετά την ενσωμάτωση της Opel στον Όμιλο Stellantis. Οι αλλαγές στις διαστάσεις είναι μικρές, αρχίζοντας από το μήκος των 4,374 μέτρων, το νέο Astra είναι μόλις 4,0 χιλιοστά μακρύτερο από το προηγούμενο μοντέλο, παρά το αυξημένο μεταξόνιο των 2.675 χιλιοστών ( 13 χιλιοστά από το προηγούμενο μοντέλο). Ο χώρος αποσκευών εξακολουθεί να προσφέρει χωρητικότητα 422 λίτρων.

Η νέα γενιά σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στην έδρα της Opel στο Russelsheim, όπου θα ξεκινήσει και η παραγωγή φέτος το φθινόπωρο. Στο νέο μοντέλο εισάγονται καινοτομίες όπως για παράδειγμα η πιο εξελιγμένη έκδοση του προσαρμοζόμενου συστήματος φώτων Intelli-Lux LED  με 168 στοιχεία LED.

Το εσωτερικό της νέας γενιάς Astra θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως άλμα από το προηγούμενο μοντέλο. Με το πλήρως ψηφιακό ταμπλό Pure Panel, τα αναλογικά όργανα λάμπουν δια της απουσίας τους. Η διεπαφή του οδηγού με το αυτοκίνητο γίνεται μέσα από το νέο ενιαίο οπτικά σύνολο των δύο οθονών 10,0 ιντσών του ψηφιακού πίνακα οργάνων και του συστήματος infotainment, με τους μοναδικούς φυσικούς διακόπτες να βρίσκονται κάτω από την κεντρική οθόνη για άμεση πρόσβαση στα επιμέρους συστήματα.

Η πλατφόρμα του νέου Astra ενσωματώνει επίσης τα τελευταία αυτοματοποιημένα συστήματα υποστήριξης οδηγού. Πέρα από την κάμερα πολλαπλών λειτουργιών στο παρμπρίζ, η τεχνολογία περιλαμβάνει τέσσερις κάμερες αμαξώματος (μία μπροστά, μία πίσω και μία σε κάθε πλευρά), πέντε αισθητήρες ραντάρ (ένα μπροστά και από ένα σε κάθε γωνία), καθώς και αισθητήρες υπερήχων μπροστά και πίσω.

Κάμερες και αισθητήρες ενσωματώνονται με συνδεσιμότητα e-horizon στο Intelli-Drive 2.0, που αυξάνει την εμβέλεια των καμερών και του ραντάρ. Αυτό επιτρέπει στο σύστημα να προσαρμόζει την ταχύτητα στις στροφές, να κάνει υποδείξεις ταχύτητας και να εκτελεί ημιαυτόνομες αλλαγές λωρίδων. Η λειτουργία «ανίχνευση χεριών οδηγού εκτός τιμονιού» (‘Hands-off’) διασφαλίζει την συνεχή προσοχή του οδηγού.

Λειτουργίες όπως, ειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (rear cross-traffic alert), αναγνώριση τυφλού σημείου μεγάλης εμβέλειας, σύστημα active lane positioning, που διατηρεί το αυτοκίνητο στη μέση της λωρίδας. αποτελούν το σύστημα Intelli-Drive 1.0.

Η μεγάλη λίστα των αυτοματοποιημένων συστημάτων υποστήριξης οδηγού περιλαμβάνει επίσης το προσαρμοζόμενο adaptive cruise control, που αυξάνει ή μειώνει την ταχύτητα ανάλογα με αυτή του προπορευόμενου οχήματος.

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τα 3κύλινδρα σύνολα βενζίνης των 1.200 κυβικών με απόδοση 110 και 130 ίππων, γνωστά από πολλά μοντέλα της Stellantis, καθώς και τον diesel των 1.500 κυβικών που εδώ θα αποδίδει 102 ίππους. Το κιβώτιο είναι σε όλες τις εκδόσεις ένα 6τάχυτο χειροκίνητο ως στάνταρ, ενώ προαιρετικά θα προσφέρεται στα ισχυρότερα σύνολα ένα αυτόματο 8 σχέσεων.

Οι δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις θα έχουν ως στάνταρ επιλογή το αυτόματο κιβώτιο και θα κινούνται από τα υβριδικά σύνολα που βασίζονται στον 4κύλινδρο των 1.600 κυβικών και αποδίδουν συνδυαστικά 224 ή 300 ίππους. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το πιο ισχυρό εξ αυτών θα κινεί την έκδοση OPC του νέου Astra.

Το νέο Opel Astra θα δώσει το παρόν στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου το φθινόπωρο, όταν και θα ξεκινήσουν οι παραγγελίες, ενώ στην Ελλάδα αναμένεται στις αρχές του 2022.