Αυτοί είναι οι κινητήρες του ριζικά ανανεωμένου Hyundai i20 (photos)


Η Hyundai ανακοίνωσε αναλυτικά την γκάμα κινητήρων του ανανεωμένου i20, δίνοντας ακόμα περισσότερες πληροφορίες για τη facelift έκδοση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: HYUNDAI
  • 11/9/2023

Τον περασμένο Μάιο, η Hyundai τράβηξε το κάλυμμα από το νέο i20, ως το δεύτερο ανανεωμένο μέλος της σειράς i της εταιρείας, μετά και την αποκάλυψη του i10. Η επένδυση στις μικρές κατηγορίες συνεχίζεται πολύ δυναμικά, με τους Κορεάτες να επεκτείνουν την γκάμα κινητήρων του supermini.

Με την ανακοίνωση του facelift του μοντέλου, η εταιρεία είχε δώσει στο φως και τις νέες προσθήκες στη λίστα κινητηρίων συνόλων που θα είναι διαθέσιμα. Τώρα, έρχεται να προσθέσει σε αυτή τη λίστα ακόμα έναν κινητήρα, ο οποίος μάλιστα θα τοποθετηθεί στη βάση της γκάμας.

Ο νέος κινητήρας είναι ο τετρακύλινδρος MPi 1,2 L, ο οποίος συνοδεύεται από ένα μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων με 5 σχέσεις κι αποδίδει 84 PS και 118 Nm ροπής. Τα 0-100 km/h είναι εφικτά σε 13,1 sec, ενώ η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 173 km/h.

Φυσικά, από την γκάμα δε λείπουν τα ήπια υβριδικά κινητήρια σύνολα των 48V με τον νέο κινητήρα T-GDi του 1,0 L, αποδίδοντας 100 ή 120 PS. Δύο επιλογές κιβωτίου ταχυτήτων είναι διαθέσιμες: Ένα αυτόματο 7 σχέσεων με διπλό συμπλέκτη, ή ένα «Έξυπνο Μηχανικό Κιβώτιο» (Intelligent Manual Transmission - iMT) 6 σχέσεων, το οποίο προσφέρει ακόμα πιο ομαλή οδήγηση και καλύτερη ανταπόκριση στις αλλαγές σχέσεων. Μάλιστα, όταν ο οδηγός δεν ασκεί πίεση στο πεντάλ του γκαζιού, το iMT αποσυνδέει τον κινητήρα από το σύστημα μετάδοσης, επιτυγχάνοντας έτσι τη μέγιστη εξοικονόμηση καυσίμου.

Αναλυτικά οι κινητήρες:

1.2-litre MPi 4-cylinder 

  • Ισχύς: 84 PS
  • Ροπή: 118 Nm
  • Κιβώτιο: 5MT
  • Επιτάχυνση (0-100 km/h): 13,1 seconds
  • Τελική ταχύτητα: 173 km/h

1.0-litre T-GDI 48V 3-cylinder (100 PS)

  • Ισχύς: 100 PS
  • Ροπή: 175 Nm
  • Κιβώτιο: 6iMT / 7DCT
  • Επιτάχυνση (0-100 km/h): 10,4/11,4 seconds
  • Τελική ταχύτητα: 188/185 km/h

1.0-litre T-GDi 3-cylinder

  • Ισχύς: 100 PS
  • Ροπή: 172 Nm 
  • Κιβώτιο: 6MT / 7DCT
  • Επιτάχυνση (0-100 km/h): 11,4/10,4 seconds
  • Τελική ταχύτητα: 188/185 km/h

1.0-litre T-GDi 48V 3-cylinder (120 PS)

  • Ισχύς: 120 PS
  • Ροπή: 175 Nm 
  • Κιβώτιο: 6iMT / 7DCT
  • Επιτάχυνση (0-100 km/h): 10,1/10,3
  • Τελική ταχύτητα: 190/190 km/h

Εκτός αυτού, η Hyundai έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην τεχνολογία και την ασφάλεια, ενώ κι ο σχεδιασμός έχει ανανεωθεί. Στο μπροστινό μέρος, η μάσκα και ο προφυλακτήρας έχουν ανασχεδιαστεί προκειμένου να προσφέρουν μία πιο σπορ και ταυτόχρονα κομψή εμφάνιση, ενώ και στο πίσω μέρος έχουν γίνει αντίστοιχες βελτιώσεις.

Η καμπίνα του νέου μοντέλου έχει εξοπλιστεί με ένα ψηφιακό καντράν οργάνων LCD 4,2 ιντσών, ενώ θύρες USB type-C έχουν επίσης προστεθεί. Στον εξοπλισμό συμπεριλαμβάνεται σύστημα eCall δεύτερης γενιάς, βασισμένο σε δίκτυο 4G και οι αναβαθμίσεις Over The Air (OTA) είναι επίσης διαθέσιμες.

 Όσο για τα συστήματα ασφαλείας Hyundai Smart Sense, το Hyundai i20 φέρει το σύστημα Forward Collision-Avoidance Assist (FCA - Υποβοήθηση Αποφυγής Μετωπικής Σύγκρουσης), η οποία εφαρμόζεται στα modes 'City', 'Interurban' και 'Pedestrian', ενώ τώρα υπάρχει αντίστοιχη λειτουργία και για ποδηλάτες ('Cyclist').