BMW: Αμιγώς ηλεκτρικές και με «μηχανικό» κιβώτιο ταχυτήτων οι νέες M3 και M4


Οι άνθρωποι της BMW έχουν βάλει όλα τα πιθανά σενάρια στο τραπέζι για το μέλλον των δύο μοντέλων και όλα δείχνουν ότι αυτό που συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες είναι η... πρίζα. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 21/7/2023

Το μέλλον των BMW M3 και M4 δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη, όμως υπάρχουν αρκετές προτάσεις στο τραπέζι. Φαίνεται ότι ούτε τα ίδια τα στελέχη της εταιρείας έχουν καταλήξει σε ένα συγκεκριμένο πλάνο δράσης για τα δύο μοντέλα, αλλά το ενδεχόμενο να γίνουν μέρος της εξηλεκτρισμένης γκάμας των Γερμανών είναι αρκετά πιθανό.

Με την ημερομηνία κυκλοφορίας τους να έχει οριστεί για το 2027-2028, οι υπεύθυνοι έχουν αρκετό χρόνο στα χέρια τους για να πάρουν την τελική απόφαση σχετικά με το τι θα «κρύβεται» κάτω από το κάλυμμα στα δύο οχήματα.

Πέρυσι ο διευθυντής εξέλιξης της BMW, Frank Weber, είχε κάνει νύξη για το μέλλον της M3, λέγοντας ότι θα μπορούσε να γίνει αμιγώς ηλεκτρική. Η δήλωση αυτή ήρθε τώρα σε αντίθεση με τον κάπως πιο συγκρατημένο CEO του τμήματος M, Frank van Meel, ο οποίος διευκρίνισε ότι παρόλο που οι ηλεκτρικές εκδόσεις των M3 και M4 δεν είναι κάτι το απίθανο, θα πρέπει να αποδειχτούν σημαντικά καλύτερες από τις τρέχουσες ώστε να προχωρήσει η αυτοκινητοβιομηχανία σε μια τέτοια κίνηση.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η επόμενη γενιά των οχημάτων του τμήματος M θα πρέπει να ξεπερνά σε ισχύ τους προγόνους της. Η λογική του van Meel λέει ότι αν η BMW καταφέρει να το πετύχει αυτό, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά τον ηλεκτρισμό, τότε οι επόμενες M3 και M4 θα απαρνηθούν τα οκτάνια. Αν πάλι δε γίνει, τότε τα δύο μοντέλα θα προχωρήσουν όπως έχουν, φέροντας δηλαδή ΜΕΚ.

Ο van Meel αρνήθηκε οποιαδήποτε πιθανότητα για παραπάνω από μία επιλογή κινητηρίου συνόλου, λέγοντας ότι δεν πρόκειται να υπάρξει κάποιο υβριδικό μοντέλο, ενώ είπε ότι η ύπαρξη θερμικών και ηλεκτρικών κινητήρων στην γκάμα ενός προϊόντος είναι μη-ρεαλιστική για την BMW.

Βέβαια, υπάρχουν αρκετές δυσκολίες στη δημιουργία ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος υψηλών επιδόσεων, όπως είναι αυτά που παραδοσιακά παράγει το τμήμα M των Γερμανών. Χωρίς την ύπαρξη ΜΕΚ, ήχου, μυρωδιάς και δονήσεων, ο οδηγός δεν είναι τόσο συνδεδεμένος με το όχημά του, όσο αν τα παραπάνω υπήρχαν. Σύμφωνα με τον ίδιο τον van Meel, τα EV της BMW M θα πρέπει να επικοινωνούν με τον οδηγό, όπως ακριβώς και τα θερμικά μοντέλα της εταιρείας, όπως ανέφερε στο WhichCar.com.

Η BMW δουλεύει πάνω σε ένα σύστημα που είναι αρκετά παρόμοιο με αυτό που εξέλιξε η Hyundai για το Ioniq 5 N, το οποίο δίνει στον οδηγό την αίσθηση του τι ακριβώς κάνει το όχημα, μέσω κάποιων τεχνητών ταχυτήτων, ήχων και δονήσεων. Ο van Meel είπε επίσης ότι οι οδηγοί δε θα χρειάζεται να κοιτούν το ταχύμετρο για να γνωρίζουν πώς δρα το αυτοκίνητό τους ανά πάσα στιγμή.