BYD: Κατασκευάζει τρίτο εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ευρώπη - Σε ποια χώρα κάνει επένδυση «μαμούθ»


Η BYD συνεχίζει την εξάπλωσή της στη Γηραιά Ήπειρο, σχεδιάζοντας μια κίνηση «ματ», η οποία θα της επιτρέψει να αναμετρηθεί με μερικούς από τους μεγαλύτερους «παίκτες» της ευρωπαϊκής αγοράς.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤ.: BYD, GIJS SPIERINGS
  • 14/10/2025

Η BYD έκανε την είσοδό της στην ευρωπαϊκή αγορά το 2020, ξεκινώντας από τη Νορβηγία και επεκτείνοντας την παρούσια της σε περισσότερες χώρες το 2022 και το 2023, κάνοντας τελικά το επίσημο ντεμπούτο της στην Ελλάδα το 2024. Ήδη κατέχει τον τίτλο του πιο επιτυχημένου Κινέζου κατασκευαστή και από το 2023 βρίσκεται στη διαδικασία ενίσχυσης της παρουσίας της στην Ευρώπη.

Τον περασμένο Μάιο, η BYD ανακοίνωσε την ανέγερση του δεύτερου εργοστασίου αυτοκινήτων της στην Ευρώπη, έχοντας συνάψει συμφωνία με την ουγγρική κυβέρνηση για ένα νέο εργοστάσιο παραγωγής οχημάτων στην περιοχή Szeged, συνολικού κόστους 4 δις ευρώ. Πρόκειται για ένα κέντρο έρευνας και εξέλιξης που θα στεγάζει κέντρο πωλήσεων που θα προσφέρει υπηρεσίες after-sales, χώρο δοκιμών και σχεδιασμού, αλλά και κατασκευής τοπικών εκδόσεων των νέων μοντέλων της εταιρείας.

Στόχος ήταν το εργοστάσιο να ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2025, παίρνοντας το ρόλο της βασικής γραμμής παραγωγής EV της μάρκας στην Ευρώπη. Ωστόσο, όπως έγινε γνωστό μέσω ρεπορτάζ του Automotive News Europe στα τέλη του περασμένου Ιουλίου, η BYD αποφάσισε να καθυστερήσει την έναρξη των εργασιών στη Βουδαπέστη, στρέφοντας την προσοχή της στο -επίσης νέο- εργοστάσιό της στη Μανίσα της Τουρκίας, προκειμένου να αυξήσει την παραγωγή της κρατώντας χαμηλά το κόστος, εκμεταλλευόμενη τα φθηνότερα εργατικά χέρια. 

Τώρα, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία ετοιμάζεται να ιδρύσει την τρίτη της μονάδα παραγωγής οχημάτων στην Ευρώπη. Όλα δείχνουν ότι το επόμενο εργοστάσιο της BYD θα κατασκευαστεί στην Ιαπσνία, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters.

Το ρεπορτάζ επιβεβαιώνει τα λεγόμενα του Alberto De Aza, διευθυντή της BYD στην Ισπανία και την Πορτογαλία, ο οποίος είχε δηλώσει προηγουμένως ότι η Ισπανία θα μπορούσε να αποτελέσει την ιδανική τοποθεσία για τη μονάδα παραγωγής, αφού προσφέρει εξελιγμένες βιομηχανικές υποδομές και φθηνό ηλεκτρικό ρεύμα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ισπανία δεν είναι η μοναδική υποψήφια χώρα για το επόμενο εργοστάσιο, αφού ανάμεσα σε αυτές βρίσκεται και η Γερμανία, της οποίας τα ακριβά εργατικά χέρια και το αυξημένο κόστος του ρεύματος μειώνουν τις πιθανότητες. Η επίσημη απόφαση αναμένεται να ληφθεί μέχρι τα τέλη του έτους και θα χρειαστεί να εγκριθεί από την αρμόδια κινεζική αρχή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η νέα πίστα δοκιμών της BYD θυμίζει... Survivor - Μπήκε στο βιβλίο με τα Ρεκόρ Γκίνες (photos)

BYD SEAL 6 DM-i: Οι πρώτες τιμές του PHEV με τα 1.500 km συνδυαστικής αυτονομίας (πίνακας)

Ποια Rimac; Η BYD «έγραψε» παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας με το YangWang U9 (video)