CAR AND DRIVER 10 BEST: Αυτά είναι τα 10 καλύτερα αυτοκίνητα της χρονιάς!


Η ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ CAR AND DRIVER ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕ, ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕ ΚΑΙ ΑΝΑΚΗΡΥΣΣΕΙ ΤΑ 10 ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΣΕ 10 ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ. ΜΕ ΟΡΙΟ ΤΙΜΗΣ ΤΑ 100.000 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΟΤΙ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ, ΤΟ CAR AND DRIVER 10 BEST ΒΡΑΒΕΥΕΙ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΙΑΚΡΙΘΕΙ ΓΙΑ ΤΟ DESIGN, ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΤΗ ΧΡΗΣΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΤΙΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΔΗΓΙΚΗ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΗ.

  • 13/3/2019

Best City Car

KIA Picanto

Το KIA Picanto πάλι ως πρώτη επιλογή; Ναι. Το Κορεατικό όχημα πόλης διακρίνεται για δεύτερη συνεχή χρονιά στην κατηγορία επειδή είναι τόσο καλό ώστε να παραμένει σημείο αναφοράς σε αυτή. Τη χρονιά που μας πέρασε, το ενδιαφέρον της KIA επικεντρώθηκε στα μεγαλύτερα μοντέλα της, κάποια από τα οποία ανανεώθηκαν ή αντικαταστάθηκαν από καινούργια. Ωστόσο, το Picanto δεν παραμελήθηκε. Μπορεί να είναι το μικρότερο μεταξύ αυτών αλλά δεν υστερεί των πλεονεκτημάτων τα οποία η εταιρεία έχει επιλέξει να προσδίδει στα οχήματά της.

Το μικρό μοντέλο της είναι ιδιαίτερο αισθητικά, ευρύχωρο, καλοεξοπλισμένο και σε κάποιες εκδόσεις του ευχάριστο οδηγικά, παρότι ένα όχημα πόλης. Σε κάθε περίπτωση, είναι ασφαλές και δίνει την αίσθηση οχήματος μεγαλύτερης κατηγορίας, κάτι που συμβαίνει με λίγα οχήματα. Αυτό οφείλεται στη χρήση της καινούργιας πλατφόρμας η οποία χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία του. Χάρη σε αυτή, η νέα «γενιά» του μοντέλου έχει το ίδιο μήκος με πριν αλλά είναι ευρύτερο και πιο ευρύχωρο λόγω και της διαμόρφωσης του εσωτερικού. Επίσης, η νέα πλατφόρμα επέτρεψε στο Picanto να έχει καλύτερη οδική συμπεριφορά, καθώς επέτρεψε την καλύτερη ρύθμιση της ανάρτησης.

Με ευρεία (για την κατηγορία) γκάμα κινητήρων, τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, πολύ καλή αναλογία αξίας/τιμή και την επταετή εργοστασιακή εγγύηση, το Picanto συγκεντρώνει πολλά πλεονεκτήματα που το καθιστούν μια καλή επιλογή. Στα θετικά του, επισημαίνουμε, επίσης, την οδική συμπεριφορά του, τον νεανικό χαρακτήρα του και τη δυνατότητα εξατομίκευσης που δίνει η KIA στους υποψήφιους πελάτες της.

CAR AND DRIVER CHOICE: KIA PICANTO 1.2 MPI 84 PS

Είναι η πιο ολοκληρωμένη έκδοση του μοντέλου καθώς συνδυάζει με τον καλύτερο τρόπο οικονομία καυσίμου, επαρκείς επιδόσεις, επίπεδο εξοπλισμού και συμφέρουσα τιμή αγοράς.

Best Supermini

Ford Fiesta

Σε μια κατηγορία όπου ο ανταγωνισμός είναι έντονος και η διάκριση αποτέλεσμα πολλών και σύνθετων συνισταμένων, το Fiesta αποδεικνύεται πολύ σκληρό για να εκπέσει από την πρώτη θέση. Είναι το πιο ουσιαστικό από ποτέ στην ως τώρα εμπορική πορεία του. Η υπάρχουσα «γενιά» του, η έβδομη στη σχεδόν 43χρονη εμπορική παρουσία του στην αγορά, συνδυάζει την τεχνολογία με την οδική συμπεριφορά που αρέσει στους φίλους της Αυτοκίνησης. Μπορεί οι Γερμανοί να έχουν πιο ευρύχωρα και εξίσου ισχυρά σε απόδοση κινητήρα ανταγωνιστικά μοντέλα, όμως -επιμελώς- αποφεύγουν να έρθουν σε απευθείας αντιπαράθεση με το Ford Fiesta στον τομέα της σπορτίβ συμπεριφοράς του στο δρόμο, επιλέγοντας, ασφαλείς μεν, πιο «στρογγυλοποιημένες» υλοποιήσεις δε.

Με αισθητική αμαξώματος που να πληροί τις βασικές αρχές ενός hatchback, με διαμόρφωση της μάσκας η οποία παραπέμπει σε εκείνη μιας… Aston Martin (ελέω παρελθόντος των δύο εταιρειών), με εμφάνιση πιο πολυτελή σε ορισμένες εκδοχές του και με σύγχρονα συστήματα ενημερωδιασκέδασης, ασφάλειας επιβατών και πεζών καθώς και συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, το Fiesta παραμένει μία από τις πιο συμφέρουσες επιλογές στη supermini κατηγορία.

Οι κινητήρες «EcoBoost» (βενζίνη) και «Duratorq» TDCi (πετρέλαιο) συνδυάζουν τις επιδόσεις και την οικονομία καυσίμου ενώ κορυφαία υλοποίηση παραμένει το Fiesta ST, το hot hatch των 200 PS που ξεπερνά «κατά κράτος» μεγαλύτερα, ισχυρότερα και πολλαπλώς ακριβότερα αμιγώς σπορ μοντέλα.

CAR AND DRIVER CHOICE: FORD FIESTA 5ΘΥΡΟ 1.0 ECOBOOST 100 PS

Το πεντάθυρο, άρα και πιο πρακτικό για τους επιβάτες, αμάξωμα σε συνδυασμό με τον 1.0 EcoBoost των 100 PS είναι η καλύτερη επιλογή για κάποιον που θέλει ένα καλοβαλμένο όχημα της κατηγορίας.

Best Small Family Car

Mercedes-Benz A-Class

Δεν υπάρχει τυπικότερο παράδειγμα αλλαγής χαρακτήρα σε ένα αυτοκίνητο. Η A-Class ξεκίνησε ως ένα καινοτόμο όχημα για τη Mercedes-Benz, σε μια εποχή όπου η ως τότε ιστορία της οριζόταν από τα κλασικά σχήματα και τις μεγάλες διαστάσεις. Στην ως τώρα πορεία της, πέρασε «δια πυρός και σιδήρου» σε θέματα ευστάθειας στο δρόμο, μεταβλήθηκε σημαντικά σε κάθε επόμενο «βήμα» και από καινοτόμο στο σχήμα έγινε πιο τυπικό hatchback. Όμως, διατηρήθηκε ένας τομέας -βασικός. Η καινοτομία.

Μπορεί να μην αφορά στη μορφή της, πλέον, ωστόσο αφορά στις επίκτητες συνήθειες οδηγού και επιβατών της εποχής μας. Η επένδυση στην τεχνολογία που η γερμανική εταιρεία ονομάζει «MBUX» προσδιορίζει το αυτοκίνητο περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο τομέα του και δείχνει αυτό που θα ισχύει στα νέα μοντέλα της εφεξής. Η καινούργια A-Class θα αποτελέσει θέμα μίμησης από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες; Αναμφισβήτητα.

Βραχυπρόθεσμα, οι μεγάλες οθόνες και η τεχνητή νοημοσύνη στα οχήματα της πολυτελούς μικρομεσαίας κατηγορία θα γίνουν «καθημερινότητα». Δεν είναι μόνο ότι η Mercedes-Benz «ανακάλυψε το αυτοκίνητο», όπως είναι ένα από τα αποφθέγματα που την χαρακτηρίζει, είναι ότι το επαναπροσδιορίζει, κατά διαστήματα.

Η νέα A-Class παραμένει ένα καλό αυτοκίνητο αναφορικά με την οδική συμπεριφορά του και την ποιότητα κατασκευής. Οι λάτρεις της μηχανολογία θα την κρίνουν επειδή δεν καινοτομεί σε ό,τι αφορά το σασί της, αλλά οι λάτρεις των ηλεκτρονικών θα την ξεχωρίσουν σαφώς. Όσον αφορά την καθ’ ημάς ουσία -δηλαδή τις επιδόσεις και τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου-, οι άνθρωποι της AMG έχουν τον τελευταίο (και σωστά δομημένο) λόγο.

CAR AND DRIVER CHOICE:  MERCEDES-BENZ A-CLASS 200 163 PS 7G-DCT

Ο νέος βενζινοκινητήρας 1.33 ταιριάζει στον χαρακτήρα της A-Class. Είναι σχετικά οικονομικός και έχει ικανοποιητική ροπή σε μεγάλο εύρος στροφών. Προτιμήστε την έκδοση με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, εάν έχετε την οικονομική δυνατότητα.

Best Family Car

Peugeot 5008

Σου προκαλεί το ενδιαφέρον με το σχήμα του και τις διαστάσεις του δείχνοντας ξεχωριστό και αυτό είναι το ζητούμενο. Να προσελκύσει και να διακριθεί από τον ανταγωνισμό.

Και μάλλον είναι δύσκολο να βρεις απευθείας εμπορικό ανταγωνιστή για το 5008, ένα επταθέσιο όχημα με όψη crossover και με δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού όπως σε ένα MPV. Η ανάδειξή του ως το καλύτερο οικογενειακό για τη χρονιά που πέρασε στο θεσμό «Car and Driver 10 Best» ήταν η πιο εύκολη διαδικασία που αντιμετωπίσαμε. Όχι επειδή δεν υπήρχαν άλλα υποψήφια μοντέλα αλλά επειδή αυτά δεν είχαν την πληθώρα πλεονεκτημάτων του 5008.

Η αισθητική του είναι ιδιαίτερη, η διαμόρφωση του ταμπλό βασισμένη στην τεχνοτροπία «i-Cockpit» (έχοντας ως επίκεντρο τον οδηγό) και η ευρυχωρία δεδομένη. Βασίζεται στην πλατφόρμα «EMP2» κάτι που του επιτρέπει να είναι αρκετά στιβαρό και να μπορεί να δεχθεί πολλά από τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα που απαιτούνται σε ένα οικογενειακό όχημα.

Ο εξοπλισμός του είναι ανταγωνιστικός και η ποιότητα κατασκευής καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας. Παρότι το 5008 είναι ένα «παγκόσμιο» αυτοκίνητο, υπό την έννοια ότι δημιουργήθηκε για να πληροί τις απαιτήσεις και σε αγορές όπως της Ασίας ή της Νότιας Αμερικής, ο πυρήνας του είναι γνήσια ευρωπαϊκός. Μπορεί να μην προκαλεί έντονα συναισθήματα αλλά δεν δημιουργήθηκε γι’ αυτόν τον σκοπό. Την ουσία του θα την καταλάβεις όταν θα πρέπει να χωρέσεις παιδιά, παιχνίδια, λοιπούς συγγενείς, φίλους, παρέα κ.λπ. σε ένα μεταφορικό μέσο. Η «συνάρτηση» έχει πολλές παραμέτρους αλλά τη λύση τη δίνει εύκολα το 5008.

CAR AND DRIVER CHOICE: PEUGEOT 5008 1.2 PURETECH 130 PS GRIP

Μπορεί ένας τρικύλινδρος μικρός σε χωρητικότητα κινητήρας να ανταπεξέλθει στις αυξημένες μεταφορικές ανάγκες ενός σχετικά ογκώδους οικογενειακού οχήματος; Οι Γάλλοι απέδειξαν επιτυχημένα ότι είναι δυνατόν.

Best Crossover/SUV

Volvo XC40

Πολυαναμενόμενο για να διαπιστώσουμε τι μπορεί να κάνει η Volvo στην κατηγορία compact SUV, πολυεκτιμώμενο ως εκ του αποτελέσματος. Το XC40 αποδείχτηκε εντυπωσιακό και διακριτικό ταυτόχρονα, κορυφαίο σε ασφάλεια και πρακτικότητα. Το καλύτερο στην κατηγορία SUV, δηλαδή.

Η Volvo μάς είχε προϊδεάσει για τη φιλοσοφία της στα SUV οχήματα με τα XC90 και XC90. Έχοντας την εμπειρία από αυτό, αλλά και την τεχνογνωσία από τα all-road μοντέλα της για περίπου μία εικοσαετία, κινήθηκε προσεκτικά για τη δημιουργία του XC40. Θα λέγαμε ότι οι άνθρωποί της σκόπιμα δεν βιάστηκαν να το παρουσιάσουν, δημιουργώντας ένα αίσθημα προσμονής. Η αναμονή άξιζε, καθώς το νέο μοντέλο της προκάλεσε εντύπωση και αναθεώρησε τα δεδομένα σε μια κατηγορία που έχει εντονότατο ανταγωνισμό

Το XC40 επ’ ουδενί δεν είναι ένα συρρικνωμένο XC90, πρακτική που ακολουθούν οι άμεσοι εμπορικοί ανταγωνιστές του. Η χρήση της νέας πλατφόρμας «CMA» τού επιτρέπει να είναι ευρύχωρο, πρακτικό και σχετικά ελαφρύ συγκριτικά. Κυρίως του επιτρέπει να είναι ασφαλέστατο και να διαθέτει επίπεδο εξοπλισμού που απαντάται στην κορυφαία πολυτελή κατηγορία.

Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, οι πετρελαιοκινητήρες και οι βενζινοκινητήρες με τους οποίους διατίθεται όσο το δυνατόν αποδοτικοί και οικονομικοί σε κατανάλωση και η ποιότητα κύλισης ανταγωνιστική των υπόλοιπων πολυτελών μοντέλων της κατηγορίας.

Το σημαντικό είναι ότι οι Σουηδοί διατήρησαν τις εταιρικές αξίες της Volvo, έχοντας στο επίκεντρο τον άνθρωπο (επιβάτη ή παρευρισκόμενο του οχήματος). Παραμένουν στην πρώτη γραμμή των τεχνολογικών καινοτομιών αλλά προσαρμόζονται και στις κάθε φορά διαμορφούμενες τάσεις της αγοράς.

CAR AND DRIVER CHOICE: VOLVO XC40 1.5 T3 156 PS

Ο καινούργιος, τρικύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας είναι από τους καλύτερους που υπάρχουν. Τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του επιτρέπουν στο XC40 να κινείται αξιοπρεπέστατα αναφορικά με τις επιδόσεις ενώ είναι οικονομικός σε κατανάλωση.

Best Hybrid/Electric Car

Nissan LEAF

Το καινούργιο LEAF είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις, πιο ευρύχωρο από πριν και πιο… ιαπωνικό σε αισθητική. Είναι το αυτοκίνητο το οποίο εξακολουθεί να καινοτομεί και να παραμένει προσιτό για τον υποψήφιο αγοραστή.

Ενώ οι περισσότεροι κατασκευαστές προσπαθούν να εξελίξουν κάποιο ηλεκτροκίνητο μοντέλο τους, η Nissan παρουσίασε τη δεύτερη «γενιά» του LEAF, αφήνοντάς τους ακόμη πιο πίσω σε δημιουργία. Το μοντέλο που έδειξε ότι ένα τέτοιο όχημα μπορεί να είναι σύγχρονο, πρακτικό, ευρύχωρο και με ικανοποιητική αυτονομία, βελτιώθηκε σε όλους τους τομείς του, όπως έπρεπε να συμβεί.

Το καινούργιο LEAF αποτέλεσε το πεδίο έμπρακτης εφαρμογής της κατασκευαστικής φιλοσοφίας «Nissan Intelligent Mobility», με σκοπό να προσφέρει στους επιβάτες μια πιο άνετη μετακίνηση. Οι μπαταρίες του (λιθίου ιόντων) έχουν χωρητικότητα 40 kWh, αυξημένη κατά 10 kWh σε σχέση με πριν. Οι προσπάθειες των ανθρώπων της Nissan για τη βελτιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης είχαν ως αποτέλεσμα να  αυξηθεί η αυτονομία κίνησης του LEAF στα 270 km, βάσει του νέου συνδυασμένου κύκλου κατά το πρότυπο WLTP.

Το τεχνολογικό επίπεδο είναι υψηλό σε κάθε τομέα του, ιδίως στη φόρτιση των μπαταριών κατά την επιβράδυνση. Το σύστημα e-Pedal, όπως το ονομάζουν οι Ιάπωνες, φροντίζει για να ανακτάται όσο το δυνατόν περισσότερη ενέργεια κατά την πέδηση, επιτρέποντας στο όχημα να κινείται σε μεγαλύτερη απόσταση. Επίσης, το σύστημα Pro Pilot υποβοηθά και μειώνει τον φόρτο του.

Ο ηλεκτροκινητήρας του είναι πιο ισχυρός από πριν και δίνει καλύτερες επιδόσεις, ωστόσο η τελική ταχύτητα του LEAF περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 144 km/h ώστε να μην αδειάζουν ταχύτερα οι μπαταρίες.

Η εμπορική πορεία του καινούργιου μοντέλου είναι καλή στην ευρωπαϊκή αγορά των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, συνεχίζοντας αυτή του προκατόχου του αλλά και παραμένοντας πρώτο σε μια κατηγορία όπου πλέον έχουν προστεθεί ανταγωνιστές.

Best Hot Hatch

Hyundai i30 N

Είναι μία από τις απρόσμενα ευχάριστες εκπλήξεις του 2018. Το i30 N δεν είναι απλώς «ένα πιο γρήγορο i30», είναι το καλύτερο hot-hatch που μπορεί να αποκτήσει κάποιος στη ημέρες μας.

Ο κ. Albert Biermann είναι ο ενορχηστρωτής και ο βασικός υπεύθυνος για το αποτέλεσμα. Έχοντας θητεύσει στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία γνωρίζει πολύ καλά τι ζητούν οι Ευρωπαίοι λάτρεις της αυτοκίνησης αλλά και πώς να τους το προσφέρει.

Ο κ. Biermann εντάχθηκε στον Όμιλο Hyundai-KIA το 2015 και έθεσε ως στόχο του να δημιουργήσει σπορ εκδόσεις των μοντέλων. Στην πορεία, όμως, έθεσε έναν ακόμα πιο φιλόδοξο πρόγραμμα: να δημιουργήσει ένα ξεχωριστό τμήμα για οχήματα σπορ επιδόσεων υπό το πρότυπο των Γερμανών. Έτσι, προέκυψε το «τμήμα Ν» και το πρώτο δημιούργημα αυτού, το i30 N. Πρόσφατα, προήχθη στη θέση του επικεφαλής του τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης του Ομίλου, όντας ο πρώτος μη Κορεάτης που αναλαμβάνει αυτό το πόστο.

Το ανοιχτόχρωμο σιέλ χρώμα του αμαξώματος -και η σχετικά διακριτική εμφάνισή του- μπορεί να μπερδέψει κάποιους για το τι μπορεί να αντιπροσωπεύει αυτό το i30 -μάλιστα ίσως το μετανιώσουν που δεν το επέλεξαν  για το δικό τους αυτοκίνητο. Αποκλείεται, ωστόσο, να μπερδέψουν το συναίσθημα που θα νιώσουν όταν δουν το i30 N να τους προσπερνά αστραπιαία ή όταν, ως επιβάτες, βλέπουν τον δρόμο να φεύγει «πίσω» τους με ταχύ ρυθμό.

Το i30 N εξελίχθηκε στην πίστα του Nürburgring, στην αυτοκινητική «καρδιά» της Ευρώπης, και στοχεύει στην «καρδιά» της ευρωπαϊκής αγοράς των hot hatches. Ο δίλιτρος κινητήρας του αποδίδει είτε 250 PS είτε 275 PS στην έκδοση Performance και λειτουργεί με τρόπο που δεν αφήνει αμφιβολίες για τη δουλειά που έχουν κάνει οι Κορεάτες. Η ανάρτησή του είναι υποδειγματική σε κάθε περίπτωση και η σπορ αίσθηση είναι έντονη σε κάθε οδηγική έκφανση. Το i30 N είναι το πρώτο ουσιαστικά σπορ όχημα της Hyundai αλλά η υλοποίησή του είναι τέτοια που δείχνει ότι οι άνθρωποι από τη χώρα της Πρωϊνής Γαλήνης είχαν εμπλοκή δεκαετιών στην εξέλιξη και δημιουργία τέτοιων αυτοκινήτων. Ωστόσο, είναι η πρώτη φορά που το έπραξαν και το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό.

CAR AND DRIVER CHOICE: HYUNDAI i30 N PERFORMANCE 275 PS.

Ικανό να σε κάνει να χαμογελάσεις από ευχαρίστηση, ικανό να φέρει σε δύσκολη θέση του εγνωσμένους ανταγωνιστές του, ικανό να αποτελέσει κύριο θέμα συζήτησης στους φίλους των καλών σπορ οχημάτων. 

Best Performance Car

Audi TT RS Coupé quattro

Μία άσκηση υψηλής τεχνολογίας από την Audi, μία ευχάριστη οδηγική εμπειρία, ένα αυτοκίνητο που θες να πιέζεις για να δοκιμάζεις τον χαρακτήρα σου. Ο δικός του; Πολύ ισχυρός για να τον κερδίσεις.

Διαβάζεις ότι το TT RS επιταχύνεται από τα 0-100 km/h σε 3,7 sec. Αυτός ο χρόνος είναι αξιοπρεπέστατος για ένα supercar. Καταλαβαίνετε, κάποιο με εξωφρενική σχεδίαση, μεγάλης χωρητικότητας κινητήρα, «εξωτικά» υλικά, μέγιστη ιπποδύναμη που λίγο υπολείπεται  των 1.000 PS

Αντ’ αυτού, έχεις εμπρός σου ένα τευτονικά λιτό σχεδιαστικά αμάξωμα, ένα αυτοκίνητο που ξεκίνησε ως απρόσμενη δημιουργία (για μια εταιρεία όπως η  Audi) και έφτασε να είναι ένα από τα καλύτερα και (κατ’ αναλογία) προσιτότερα στην κατηγορία του.

Δεν θα μπορούσε να είναι άλλη η επιλογή μας για το «Best Performance Car» του 2018. Δύο είναι οι ουσιαστικοί λόγοι γι’ αυτό. Πρώτον, η μοναδική αίσθηση επιτάχυνσης από στάση. Ο πεντακύλινδρος 2.5 TFSI κινητήρας, το επτατάχυτο αυτόματο  κιβώτιο διπλού συμπλέκτη «S-Tronic» και η το σύστημα τετρακίνησης quattro δημιουργούν έναν δυνατό συνδυασμό που κάνουν τα 3,7 sec μια… μετριοπαθή ανακοίνωση από την Audi. Αν κάποιος το επιχειρήσει, δεν θα δυσκολευτεί να μειώσει αυτόν τον χρόνο στη διαδικασία 0-100 km/h, με τη χρήση του συστήματος launch control. Ο δεύτερος λόγος είναι η εν γένει οδική συμπεριφορά του. Είναι τόσο γρήγορο στις στροφές ώστε σε κάνει να αμφισβητείς τον εαυτό σου, την εντύπωση που είχες για τις οδηγικές ικανότητές σου. Βεβαίως, δεν απόκτησες πείρα άξαφνα, απλά απόκτησες το TT RS  Coupé quattro. Οι άνθρωποι της Audi προσπάθησαν να μειώσουν όσο το δυνατόν το βάρος του καινούργιου TT RS, ιδίως στο εμπρός μέρος του. Όπως ανακοινώθηκε, χρησιμοποιήθηκαν πιο ελαφρά κράματα αλουμινίου στον κινητήρα (ελαφρύτερος κατά 26 kg από πριν) και στο κιβώτιο ταχυτήτων (ελαφρύτερο κατά δύο κιλά, συγκριτικά). Με αυτά, αλλά και με την προσπάθεια να ελαφρώσει σε κάθε τομέα του, το βάρος του είναι 1.440 kg, χωρίς τον οδηγό. Δεν είναι λίγα αλλά «εξαφανίζονται» από τον τρόπο απόδοσης την ισχύος, αρκεί να μην το παρακάνετε σε πολύ κλειστές στροφές. Νομίζουμε ότι είναι ώρα να ξαναφύγουμε για εκείνη τη διαδρομή πίσω από το τιμόνι του…

Best Fun-to-Drive Car

BMW M2 Competition

Τη βλέπεις και καταλαβαίνεις ότι είναι ένα γνήσιο «τέκνο» του τμήματος BMW Motorsport. Δεν είναι άγρια στην όψη αλλά δεν είναι και διακριτική. Δεν είναι τόσο μεγάλη σε διαστάσεις αλλά είναι ικανή να μεγαλώσει την υπερηφάνεια, ενδεχομένως και τον κομπασμό σου.

Πώς ξεχωρίζει η νέα M2; Από το εύρος της, είναι μία απάντηση. Από τη διαμόρφωση των προφυλακτήρων και της μάσκας της, είναι μία δεύτερη. Από τον κινητήρα και τον τρόπο που οδηγείται είναι μία τρίτη. Σωστές και οι τρεις, αλλά και όσες άλλες προκύπτουν στον καθένα μας. Οι άνθρωποι της BMW Motorsport αποφά- σισαν να δημιουργήσουν ένα μικρότερο όχημα από την M4 το οποίο να είναι πιο προ- σιτό αλλά και τυπικό προϊόν τους.

Στην Μ2 Coupé «Competition», ο εξακύλινδρος σε σειρά υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας έχει μέγιστη ισχύ 410 PS, το εμπρός μετατρό- χιο είναι κατά 6,4 cm πιο ευρύ και το πίσω κατά 7,1 cm σε σύγκριση με ό,τι ισχύει με τις απλές εκδόσεις της Σειράς 2 Coupé. Εκτός από τις επιδόσεις και την απαράμιλλη οδηγική συμπεριφορά της M2 Coupé «Competition», δόθηκε προσοχή να είναι όσο το δυνατόν πιο ελαφριά γινόταν. Η χρήση κραμάτων αλουμινίου σε σασί και αμάξωμα είναι δεδομένη και το αποτέλεσμα είναι θετικό καθώς το βάρος της είναι αυξημένο κατά 55 kg σε σύγκριση με αυτό της «απλής» M2 Coupé, των 370 PS.

Δεν θες να βγεις –καλύτερα να ξεκολλήσεις– από τη θέση του οδηγού (μάλιστα, σκεπτόμενος εγωϊστικά, αναρωτιέσαι τι λόγο ύπαρξης έχουν οι υπόλοιπες θέσεις σε αυτό το αυτοκίνητο). Δεν έχει «υπερβολική» ισχύ αλλά είναι σε θέση να δημιουργεί υπερβολική ικανοποίηση. Το  πλαίσιο,  η ανάρτηση, το τιμόνι ο κινητήρας, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη «7M-DCT» ακόμα και ο θόρυβος που εκπέμπεται, δημιουργούν ένα σύνολο που δεν μπορείς να το βρεις αλλού σε τέτοια πληθώρα και σε αυτή την κατηγορία χρημάτων. Οι Βαυαροί κατάφεραν για μία ακόμα φορά να δημιουργήσουν ένα μοναδικό σύνολο το οποίο μπορεί να σε εισάγει με τον καλύτερο τρόπο στην κατασκευαστική φιλοσοφία και την οδηγική κουλτούρα ενός οχήματος που φέρει τα χρώματα και το μονόγραμμα «M».

Best Premium Car

DS Automobiles DS 7 Crossback

Δεν θα μπορούσε να λείπει το DS 7 Crossback από τη δεκάδα των καλύτερων αυτοκινήτου του 2018. Η προσπάθεια των ανθρώπων της DS Automobiles να δημιουργήσουν ένα καλό όχημα στην πολυτελή κατηγορία δικαιώνεται από το αποτέλεσμα.

Κάποιος θα περίμενε ένα μεγάλο, κλασικό τετράθυρο μοντέλο για να αντιπροσωπεύει την DS Automobiles στη πολυτελή κατηγορία, αυτό είναι το σύνηθες. Όμως, τα στελέχη του Ομίλου PSA επέλεξαν να διαφοροποιηθούν από το αναμενόμενο. Γιατί να μην είναι κάτι διαφορετικό ως προσέγγιση; Γιατί να μην επιτύχουν τον ζητούμενο στόχο με ένα μοντέλο Crossover/SUV;

Οι Γάλλοι γνωρίζουν, πλέον, ότι δεν θα μπορούσαν να συναγωνιστούν επιτυχημένα τους Γερμανούς στην πολυτελή κατηγορία οχημάτων εάν απλώς τους μιμούνταν. Για το λόγο αυτό, έκαναν αυτό το οποίο γνωρίζουν καλύτερα. Ένα Crossover/SUV, με ξεχωριστή σχεδίαση, απαράμιλλο στυλ, γαλλική φινέτσα. Και για να τιμήσουν την αυτοκινητική ιστορία τους, επέλεξαν ν’ αρχίσουν από «λευκό χαρτί» και να συστήσουν μια νέα εταιρεία: την DS Automobiles.

Το DS 7 Crossback είναι ένα προσεκτικά μελετημένο στις λεπτομέρειές του και καλοκατασκευασμένο μοντέλο, ικανό να επιτύχει τον στόχο για τον οποίο δημιουργήθηκε. Είναι το πρώτο μοντέλο το οποίο μπορεί να σταθεί απέναντι στους κορυφαίους ανταγωνιστές του με αξιώσεις, είναι πραγματικά μια διαφορετική «πρόταση» για όποιον αποζητά ένα όχημα που να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα.

Η χαρακτηριστική σχεδίαση του αμαξώματος, το ιδιαίτερο εσωτερικό του με την σχεδίαση και εμφάνισή του αλλά και την επιλογή των υλικών δημιουργούν ένα ξεχωριστό σύνολο που δεν μοιάζει με κανένα άλλο. Η άνεση που προσφέρει στους επιβάτες είναι χαρακτηριστική και η αίσθηση που αφήνει στους επιβάτες του είναι χαρακτηριστική μιας λιμουζίνας.

Το DS 7 Crossback διαθέτει ό,τι χρειάζεται ένα όχημα της πολυτελούς κατηγορίας για να ξεχωρίζει και να πείσει τους υποψήφιους αγοραστές για τα πλεονεκτήματα που διαθέτει και που είναι το ζητούμενο. Η δημιουργία της DS Automobiles ως ξεχωριστή εταιρεία εντός του Ομίλου PSA δείχνει ότι αυτή τη φορά τα στελέχη του αντιμετώπισαν με τη δέουσα επιμέλεια και σημασία την εμπλοκή τους στην πολυτελή κατηγορία.

CAR AND DRIVER CHOICE: DS 7 CROSSBACK 2.0 BLUEHDi 180 PS EAT8

Η συγκεκριμένη έκδοση του μοντέλου είναι αυτή η οποία αντιπροσωπεύει με τον καλύτερο τρόπο την κατασκευαστική φιλοσοφία της DS Automobiles, αναδεικνύει τα πλεονεκτήματα του DS 7 και προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις και οικονομία καυσίμου.

Δείτε επίσης

JOIN US