Dacia Bigster: Όλα όσα ξέρουμε για το οικογενειακό SUV – Ποια θα είναι η τιμή του


Το νέο Dacia Bigster θα είναι «big» σε όλα του, εκτός από την τιμή, αφού ο κατασκευαστής έχει αποδείξει ότι μπορεί να προσφέρει υψηλή αναλογία αξίας/τιμή αγοράς, απευθυνόμενος σε όσους θέλουν ένα σχετικά προσιτό, σύγχρονο, ευρύχωρο και πρακτικό όχημα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 24/7/2023

Η τάση των κατασκευαστών αυτοκινήτων να αφήνουν σε δεύτερη μοίρα τα μικρά αυτοκίνητα πόλης και να στρέφονται μαζικά σε μεγαλύτερα οχήματα, με πλούσιους εσωτερικούς χώρους, δεν άφησε ασυγκίνητη τη Dacia. Η ρουμανική φίρμα έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό να δουλεύει πάνω στην ανάπτυξη ενός νέου SUV το οποίο θα τοποθετηθεί στην κορυφή της γκάμας της και θα προσφέρει όλες τις ανέσεις που ζητά ένας οικογενειάρχης οδηγός.

Ο λόγος φυσικά για το Dacia Bigster για το οποίο πήραμε μια πρώτη γεύση με την αποκάλυψη του ομώνυμου concept το 2021. Η έκδοση παραγωγής αναμένεται να φτάσει στις εκθέσεις στα μέσα του 2025 ενώ σύμφωνα με τον David Durand, επικεφαλής σχεδιασμού της εταιρείας, το μοντέλο θα στηρίζεται στους βασικούς σχεδιαστικούς πυλώνες της Dacia.

Σχεδιασμός και εσωτερικό

Ο σχεδιασμός του θα είναι αρκετά κοντά στις γραμμές τού ανανεωμένου Duster. Μικρές διαφορές θα υπάρχουν στο αμάξωμα, λόγω της επιμήκυνσης του μεταξονίου και της προεξοχής του πίσω μέρους, με το συνολικό μήκος να ανέρχεται περίπου στα 4,60 m.

Η βάση του θα είναι η πλατφόρμα «CMF-B» τού Ομίλου Renault Alliance, την οποία η ρουμανική εταιρεία έχει αρχίσει να χρησιμοποιεί τα τελευταία χρόνια. Επιφάνειες όπως οι πόρτες και τα πίσω παράθυρα θα υποστούν μεγέθυνση, κάτι που οφείλεται επίσης στο αυξημένο μέγεθος του οχήματος συνολικά.

Το ολοκαίνουριο C-SUV θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Mioveni της Ρουμανίας και η Dacia το χαρακτηρίζει ως ένα «ανθεκτικό και ευρύχωρο όχημα, που θα προσφέρει όλα όσα απαιτούνται από ένα SUV της κατηγορίας του».

Περνώντας στην καμπίνα, θα μπορεί να φιλοξενήσει έως και 7 επιβάτες, με την τρίτη σειρά να λαμβάνει δύο θέσεις. Όπως είναι αναμενόμενο, θα εξοπλιστεί με οθόνες για τον χειρισμό του συστήματος infotainment και τον πίνακα οργάνων, ενώ θα προστεθεί και πανοραμική ηλιοροφή, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Dacia.

Ο υβριδισμός σε πρώτο πλάνο

Όσο για τα κινητήρια σύνολα, οι Ρουμάνοι θα προσφέρουν εξηλεκτρισμένες επιλογές στους πελάτες τους. Στη βάση της γκάμας θα βρίσκεται η έκδοση MHEV, η οποία θα βασίζεται σε έναν τρικύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 1,2 L, ο οποίος θα αποδίδει 140 PS και θα υποστηρίζεται από ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Το σύνολο θα συνδυάζεται από ένα κιβώτιο ταχυτήτων με διπλό συμπλέκτη ενώ δίνεται κι η επιλογή ενός εξηλεκτρισμένου συστήματος μετάδοσης με τετρακίνηση.

Όπως και στο Jogger, το Bigster θα ακολουθήσει κι εκείνο την οδό του υβριδισμού, λαμβάνοντας το ολοκαίνουργιο σύστημα E-Tech Small, το οποίο θα αποτελείται από έναν κινητήρα χωρητικότητας 1,8 L κι έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος θα εξελιχθεί από τη γαλλική start-up Whylot και θα παραχθεί από τη «μαμά» Renault.

Σύμφωνα με το γαλλικό μέσο L'argus, το Bigster θα είναι διαθέσιμο και σε PHEV έκδοση, ενώ και πιο ισχυρές εκδόσεις αναμένεται να καταφτάσουν. Επίσης γνωρίζουμε ότι στη γκάμα δεν θα υπάρχει diesel έκδοση. 

Η τιμή του νέου Dacia Bigster

Το ίδιο μέσο αναφέρει ότι η τιμή του νέου μοντέλου για τη γαλλική αγορά θα κυμαίνεται κοντά στα 25.000 ευρώ, τοποθετώντας την Dacia σε πλεονεκτική θέση σε σχέση με τον ανταγωνισμό, αφού στη συγκεκριμένη κατηγορία οι τιμές ξεκινούν αρκετά υψηλότερα.

Προφανώς αυτό δεν προκαλεί έκπληξη αφού η Dacia έχει αποδείξει όλα αυτά τα χρόνια ότι ακολουθεί πιστά την πρακτική για υψηλή αναλογία αξίας/τιμή αγοράς, απευθυνόμενη εμπορικά σε όσους θέλουν ένα σχετικά προσιτό, σύγχρονο, ευρύχωρο και πρακτικό όχημα.