Η Dacia σκέφτεται να αναπτύξει το δικό της Citroen Ami


Οι Ρουμάνοι εξετάζουν το ενδεχόμενο να επεκταθούν στην κατηγορία των microcars, με τον επικεφαλής σχεδιασμού να δηλώνει fan της αντίστοιχης γαλλικής πρότασης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 30/6/2023

Η Dacia ετοιμάζει την «επίθεσή» της στην κατηγορία compact οχημάτων, έχοντας αναγγείλει την παρουσίαση ενός C-SUV βασισμένο στο Bigster Concept το 2025.

Ωστόσο, η ρουμάνικη φίρμα εξετάζει την επέκτασή της και σε άλλα segments. Με το ηλεκτρικό Spring προσφέρει τη δική της επιλογή για τα οχήματα πόλης, αλλά δεν αποκλείεται να «κατέβει» και πιο κάτω, στον κλάδο της μικροκινητικότητας.

Έτσι, εξετάζει την περίπτωση παραγωγής ενός μικρού, διθέσιου, ηλεκτρικού αυτοκινήτου, που θα βρεθεί απέναντι στο Citroen Ami. Μιλώντας στο βρετανικό Autocar, ο επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της, David Durand, δήλωσε fan της προσέγγισης του γαλλικού microcar για την εξυπηρέτηση όσων κινούνται αποκλειστικά σε πόλεις και όταν ρωτήθηκε αν η Dacia θα μπορούσε να λανσάρει ένα ανταγωνιστικό προϊόν, απάντησε: «Σκεφτόμαστε τα πάντα».

Αν και, αρχικά, αναρωτήθηκε «για ποιο λόγο να χρειάζεται κάποιος ένα αυτοκίνητο στο κέντρο της πόλης», παραδέχθηκε, στη συνέχεια, ότι οι δημόσιες συγκοινωνίες δεν εξυπηρετούν πάντα και ότι τα ποδήλατα δεν ταιριάζουν σε όλους. «Η κίνηση σε δύο τροχούς φαντάζει επικίνδυνη για πολλούς ανθρώπους», σχολίασε χαρακτηριστικά.

Με δεδομένο ότι η Dacia «ειδικεύεται» στην κατασκευή αυτοκινήτων που έχουν τα απαραίτητα, χωρίς «πολυτέλειες», ώστε να διατηρείται χαμηλή η τιμή απόκτησής τους, η επέκτασή της στα microcars φαντάζει μια «λογική» εξέλιξη. Άλλωστε, με το Manifesto off-road buggy concept παρουσίασε μια ιδέα για το πώς μπορεί να συνδυάσει τη χρησιμότητα με την οικονομία σε μελλοντικά της μοντέλα.

Όσο για τη δυνατότητα παραγωγής ενός τέτοιου οχήματος, θα μπορούσε να αξιοποιήσει την πλατφόρμα που χρησιμοποίησε η υπομάρκα κινητικότητας της Renault, Mobilize, παρουσιάζοντας πέρυσι στο Παρίσι το διθέσιο ηλεκτρικό Duo, στο οποίο ο συνεπιβάτης κάθεται πίσω από τον οδηγό.

Άλλωστε, ο Durant υποστηρίζει ότι οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις πρέπει να κινηθούν προς την κατεύθυνση παροχής κινήτρων για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων μικροκινητικότητας, στη λογική των ιαπωνικών kei cars. Σε αυτή την περίπτωση είναι βέβαιο ότι η Dacia θα «μπει» στη συγκεκριμένη αγορά.

Πηγή: Autocar