Είναι αυτό το ηλεκτρικό νέο Honda NSX;


H Honda teasάρει δύο νέα ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα στην παρουσίαση του πλάνου εξηλεκτρισμού της για τα επόμενα χρόνια με το ένα να μοιάζει με το NSX. Τα σχέδια για επέκταση της γκάμας των Ιαπώνων στα ηλεκτρικά μοντέλα περιλαμβάνουν και το φημολογούμενο ηλεκτρικό NSX;

  • 12/4/2022

Η σημερινή παρουσίαση του πλάνου μετάβασης της Honda στην ηλεκτροκίνηση έκρυβε μία μεγάλη έκπληξη. Η teaser εικόνα με τα δύο νέα ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα που πρόκειται να ενταχθούν στην ηλεκτρική γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας έκανε τις φήμες για έναν επερχόμενο πλήρως ηλεκτρικό διάδοχο του Honda NSX να φουντώσουν και πάλι.

Όπως γνωρίζουμε ήδη, το κεντρομήχανο υβριδικό σπορ κουπέ με μεσαίο κινητήρα είναι καθ' οδόν προς τη συνταξιοδότηση, αλλά οι φήμες που υπάρχουν εδώ και ένα χρόνο κάνουν λόγο για ένα νέο NSX που θα επιστρέψει ως πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο, κάτι που άφησε να εννοηθεί και ο ίδιος ο Αντιπρόεδρος και Brand Manager της Acura, Jon Ikeda.

Η Honda το μόνο που αποκάλυψε επίσημα στο περιθώριο της παρουσίασης είναι πως το ένα σπορ ηλεκτρικό μοντέλο θα είναι ένα ξεχωριστό σπορ αυτοκίνητο και το άλλο μία ηλεκτρική ναυαρχίδα (ίσως ένα grand tourer;) και θα διατεθούν παγκόσμια στα μέσα της δεκαετίας.

Επενδύει στην ηλεκτροκίνηση με στόχο 2 εκατομμύρια ηλεκτρικά έως το 2030

Η Hondaπαράλληλα ανακοίνωσε αναλυτικά το πλάνο μετάβασης της στην νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Πρόκειται να επενδύσει συνολικά 5 τρισεκατομμύρια γιεν (39,9 δις δολάρια) μέσα στα επόμενα 10 χρόνια σε ηλεκτρικά μοντέλα και λογισμικό, καθώς θα παρουσιάσει συνολικά 30 νέα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2030.

Ο στόχος της δεύτερης μεγαλύτερης ιαπωνικής μάρκας είναι να «πιάσει» τις 2 εκατομμύρια πωλήσεις EV ετησίως έως το 2030.  Η νέα ηλεκτρική πλατφόρμα με την ονομασία e:Architecture για EV με προηγμένο λογισμικό, που η εταιρεία θα λανσάρει το 2026 θα είναι στο επίκεντρο της προσπάθειας της και έρχεται για να υποστηρίξει την επόμενη γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεγάλου μεγέθους με μπαταρίες από τη Honda. Αυτά θα είναι μεγάλα ηλεκτρικά μοντέλα και θα προορίζονται κυρίως για την Βόρεια Αμερική και την Κίνα.

Ο επόμενος πιο μακροπρόθεσμος στόχος της Hondaείναι να έχει μία «πράσινη» γκάμα πλήρως απαλλαγμένη από τον άνθρακα μέχρι το 2040. Για αυτό το σκοπό θα εγκαινιάσει μία νέα γραμμή παραγωγής για τις δικές της ελαφρύτερες και αποδοτικότερες solid state μπαταρίες το 2024, με στόχο να τις φέρει στην αγορά στο τέλος της δεκαετίας.

Στο μεταξύ, η Honda θα συνεχίσει να συνεργάζεται με την GM αγοράζοντας προσιτές μπαταρίες λιθίου, ενώ θα αναζητήσει νέες συνεργασίες στην Βόρεια Αμερική. Στην Κίνα, θα συνεργαστεί με την CATL και στην εγχώρια αγορά της Ιαπωνίας, θα αποκτήσει μπαταρίες για μια νέα σειρά mini-EV από την Envision, τον κατασκευαστή μπαταριών που προμηθεύει επίσης την Nissan.

Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, θυμίζουμε ότι η Honda ανακοίνωσε ότι θα συνεργαστεί με τη General Motors για να εμπορεύονται από κοινού αναπτυγμένα «οικονομικά» EV από το 2027. Και τον περασμένο μήνα, η Honda δήλωσε ότι θα συνεργαστεί με τον ιαπωνικό κολοσσό Sony για να φέρουν στην αγορά από κοινού εξελιγμένα ηλεκτρικά μοντέλα από το 2025.