Έπιασε φωτιά η υδρογονοκίνητη Toyota GR Corolla στη διάρκεια δοκιμών


Οι Ιάπωνες ξεκαθαρίζουν ότι η φύση του καυσίμου με το οποίο εφοδιάζεται ο θερμικός κινητήρας δεν έπαιξε ρόλο στο συμβάν.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 17/3/2023

Όσοι περίμεναν να δουν την υδρογονοκίνητη, θερμική, Toyota GR Corolla H2 Concept στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος Super Taikyu Series, που είναι προγραμματισμένη για το ερχόμενο διήμερο (18-19 Μαρτίου), θα απογοητευτούν.

Τα σχέδια της ιαπωνικής εταιρείας για τη συμμετοχή της δεν κατάφεραν να ευοδωθούν, εξαιτίας της φωτιάς που εκδηλώθηκε στο αγωνιστικό αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της ιδιωτικής δοκιμής που πραγματοποίησε στις 8 Μαρτίου στο Fuji International Speedway.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Toyota Gazoo Racing, «εκδηλώθηκε πυρκαγιά σε όχημα λόγω διαρροής υδρογόνου από σωλήνα αερίου υδρογόνου στο χώρο του κινητήρα. Κατά συνέπεια, δεν μπορέσαμε να ανακτήσουμε το όχημα εγκαίρως και αναγκαστήκαμε να αποσυρθούμε από τον αγώνα. Αντίθετα, σχεδιάζουμε να συμμετάσχουμε με το ORC ROOKIE GR Yaris (βενζινοκινητήρα). Ζητούμε συγγνώμη για την ανησυχία που μπορεί να προκαλέσαμε σε όσους ανυπομονούν να δουν την υδρογονοκίνητη Corolla στην πίστα».

Στη συγκεκριμένη δοκιμή η Corolla χρησιμοποίησε υδρογόνο σε υγρή και όχι αέρια μορφή. Ωστόσο, όπως διευκρινίζεται από τους Ιάπωνες, η φωτιά δεν προκλήθηκε άμεσα από αυτή την αλλαγή. Αντίθετα, η αιτία φαίνεται ότι ήταν «η χαλάρωση ενός συνδέσμου σωληνώσεων από κραδασμούς του οχήματος, με αποτέλεσμα να προκύψει διαρροή υδρογόνου. Καθώς ο σύνδεσμος των σωληνώσεων βρίσκεται κοντά στον κινητήρα, το υδρογόνο που διέρρευσε ανεφλέγη από τη στιγμή που ανέβηκε η θερμοκρασία του.

Διαπιστώθηκε ότι ο αισθητήρας διαρροής υδρογόνου λειτούργησε σωστά με αποτέλεσμα να διακοπεί η παροχή υδρογόνου, αποφεύγοντας σημαντική εξάπλωση της φωτιάς. Με αυτό τον τρόπο, η καμπίνα προστατεύτηκε και επιβεβαιώθηκαν τα μέτρα ασφαλείας για τους επιβαίνοντες».

«Αυτό που θέλω να καταλάβουν όλοι σήμερα είναι ότι το υδρογόνο δεν ήταν η αιτία του προβλήματος. Οποιοδήποτε καύσιμο και να χρησιμοποιούσαμε, θα μπορούσε να είχε διαρρεύσει και να πιάσει φωτιά», δήλωσε ο Tomoya Takahashi, πρόεδρος της Toyota's Gazoo Racing Company.

Παρά το συμβάν, η Toyota συνεχίζει κανονικά τα σχέδιά της για τη χρήση της GR Corolla με τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως που χρησιμοποιεί ως καύσιμο το υδρογόνο. «Θα αναθεωρήσουμε το σχεδιασμό των σωληνώσεων που προκάλεσε τη διαρροή υδρογόνου αυτή τη φορά για να συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε ασφαλέστερα οχήματα.

Μαζί με τους συναδέλφους και τους συνεργάτες μας, θα προχωρήσουμε σε αγώνες με την υδρογονοκίνητη Corolla και την πρόκληση της επίτευξης ουδετερότητας άνθρακα. Είναι ακόμα ένας από τους στόχους μας φέτος να γίνουμε οι πρώτοι στον κόσμο που θα αγωνιστούν με υγρό καύσιμο υδρογόνου. Ζητούμε τη συνεχή κατανόηση και υποστήριξή σας», καταλήγει η σχετική ανακοίνωση.