Βγήκε στην πίστα η πρώτη αγωνιστική Toyota Corolla με υγρό υδρογόνο


Οι Ιάπωνες επιμένουν στο υδρογόνο και φούλαραν, στην υγρή του κατάσταση, μία Toyota Corolla πριν τη βάλουν στην πίστα για μια σειρά δοκιμών. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: TOYOTA
  • 10/3/2023

Η σχέση αγάπης της Toyota με το υδρογόνο είναι γνωστή, με τον πρώην πρόεδρο και CEO της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Akio Toyoda, να τάσσεται υπέρ της συγκεκριμένης τεχνολογίας εδώ και αρκετό καιρό.

Τον προηγούμενο μήνα, όσοι βρέθηκαν στην πίστα Fuji Speedway στην Ιαπωνία είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν για πρώτη φορά μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο, να κάνει δοκιμές με ένα αγωνιστικό που τροφοδοτείται από υγρό υδρογόνο.

Πρόκειται για την υδρογονοκίνητη Toyota Corolla, η οποία μπορεί να φαίνεται γνωστή, κι αυτό επειδή είναι. Η Toyota έχει ξανακάνει δοκιμές με το συγκεκριμένο μοντέλο στο παρελθόν, με μόνη διαφορά την κατάσταση στην οποία βρισκόταν το υδρογόνο. Μέχρι τώρα, οι Ιάπωνες χρησιμοποιούσαν το υδρογόνο στην αέρια μορφή του, όμως η υγροποίησή του ήρθε να αλλάξει τα δεδομένα.

«Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα μέλλον για τις ΜΕΚ, χρησιμοποιώντας μία τεχνολογία που είχε καταδικαστεί ανέφικτη για χρήση στα αυτοκίνητα, στα αχαρτογράφητα νερά των -253 βαθμών Κελσίου,» εξήγησε ο Masahiro Sasaki, οδηγός του αυτοκινήτου. «Παρά τις διάφορες δυσκολίες που παραμένουν, όπως και με το αέριο υδρογόνο, ελπίζουμε ότι η εξέλιξή που κάνουμε στην πίστα θα χρησιμεύσει στα αυτοκίνητα της καθημερινότητας.»

Η ομάδα ελπίζει στο να εξελίξει το αυτοκίνητο ώστε να μπορεί να αγωνιστεί στο πρωτάθλημα Super Taikyu, το οποίο ξεκινά τον ερχόμενο μήνα. Τρεις δοκιμαστικές περίοδοι ολοκληρώθηκαν για την υδρογονοκίνητη Corolla τον Φεβρουάριο, οι οποίες προσομοίωναν πραγματικές συνθήκες αγώνα, με άλλα αυτοκίνητα να βρίσκονται στην πίστα την ίδια στιγμή.

Εκτός αυτού, το αυτοκίνητο έπρεπε να ανεφοδιαστεί μέσα στους ενδεδειγμένους χρόνους, κάτι που αποτέλεσε πρόκληση αλλά και θετικό για την ομάδα της Toyota, αφού το υγρό υδρογόνο έχει μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα από την αέρια μορφή του, κι έτσι αυξάνει την αυτονομία του οχήματος. Το καύσιμο είναι επίσης μικρότερο σε μέγεθος, κάτι που κάνει τη μεταφορά του ευκολότερη και πιο οικονομική, αφού, για την ίδια ποσότητα καυσίμου, απαιτούνται λιγότερα φορτηγά, σε σχέση με το αέριο υδρογόνο.

Επίσης, το υδρογόνο δε χρειάζεται να συμπιεστεί, κάτι που προσφέρει μεγαλύτερη ελευθερία στον σχεδιασμό των ντεπόζιτων, αλλά και διευκολύνει τον ανεφοδιασμό, με τους χρόνους «γεμίσματος» να πέφτουν κατακόρυφα.

Ο Sasaki σημείωσε ότι, παρά τις ευκολίες που παρέχει η συγκεκριμένη τεχνολογία, η διατήρηση του υδρογόνου σε τόσο χαμηλές θερμοκρασίες, κατά την αποθήκευση και τον ανεφοδιασμό, αποτελεί μεγάλη πρόκληση, καθώς οι μηχανικοί καλούνται να αντιμετωπίσουν και τη φυσική εξάτμιση του υδρογόνου, που έρχεται με τη θέρμανση του κινητήρα.

Η Toyota σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το Super Taikyu προκειμένου να βρει λύσεις στα παραπάνω προβλήματα. Αυτή η διαδικασία ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2022, με την Corolla που χρησιμοποιούσε αέριο υδρογόνο.