Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων: Μειώνονται οι πωλήσεις, αυξάνονται τα κέρδη!


Δείτε ποια εταιρεία βρέθηκε στην κορυφή του πίνακα με την υψηλότερη κερδοφορία. 

  • 1/4/2023

Οι μεγάλοι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων δείχνουν στην πράξη ότι τα τεράστια προβλήματα που έχουν εμφανιστεί τα τελευταία χρόνια στον κλάδο δεν είναι αρκετά για να ρίξουν τα κέρδη τους. Η ενεργειακή κρίση, τα εμπόδια στην εφοδιαστική αλυσίδα αλλά και τα πεσμένα νούμερα στις πωλήσεις δεν εμπόδισαν τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες από το να καταγράψουν κέρδη ρεκόρ για το 2022.

Τα στοιχεία που παρουσιάζει το autonews.com δείχνουν ότι συνολικά τα καθαρά κέρδη των μεγάλων ευρωπαίων κατασκευαστών αυξήθηκαν κατά 22,3% και έφτασαν το ποσό-ρεκόρ των 67,8 δις τη χρονιά που μας πέρασε.

Πρώτη στον σχετικό πίνακα βρίσκεται η BMW τα καθαρά κέρδη της οποίας έφτασαν τα 18,6 δις ευρώ ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί πως αυτή η «εικόνα» έχει επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από την ενοποίηση των οικονομικών της αποτελεσμάτων με την κινεζική κοινοπραξία BMW Brilliance.

Από εκεί και πέρα στον πίνακα ακολουθούν η Stellantis με καθαρά κέρδη 16,8 δις ευρώ, η VW με 15,8 δις ευρώ και η Mercedes με 14,8 δις ευρώ. Η Volvo, η οποία ελέγχεται από την κινεζική Geely, είχε καθαρά κέρδη 1,6 δις ευρώ ενώ η Ferrari σημείωσε άνοδο 12,7% και έφτασε στα 939 εκατ. ευρώ.

ΕταιρείαΚαθαρά κέρδηΑύξηση κερδώνΈσοδαΑύξηση εσόδωνΠωλήσειςΑύξηση πωλήσεων
BMW18,649,1%14328,2%2.399.632-4,8%
Stellantis16.825.6%18018.1%6.003.000−2.3%
VW15.82.6%27911.6%8.481.000−1.1%
Mercedes14.834%15012%2.450.0005.6%
Volvo1.614.3%3111.7%615.100−12%
Ferrari0.912.7%519.3%13.22118.5%
Renault−0.7−172.4%460.4%2.051.000−5.9%
ΣΥΝΟΛΟ67.822.3%83414.9%22,012,953−1.9%

* Τα ποσά είναι σε δις ευρώ

Η μόνη μεγάλη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία που είχε ζημιά (700 εκατ. ευρώ) ήταν η Renault και αυτό οφείλεται στην απόφαση που πήρε να πουλήσει το μερίδιο της στην ρωσική θυγατρική AvtoVAZ μετά την εισβολή στην Ουκρανία.

Πρέπει να σημειωθεί πως στα στοιχεία που παραθέτει το δημοσίευμα δεν περιλαμβάνονται τα αποτελέσματα της Jaguar Land Rover η οποία ελέγχεται από τον ινδικό όμιλο της Tata και το οικονομικό έτος έληξε στις 31 Μαρτίου. Επίσης τα στοιχεία της Porsche έχουν ενσωματωθεί στα αποτελέσματα του ομίλου Vag.

Το εντυπωσιακό είναι ότι αυτή η άνοδος στα καθαρά κέρδη των εταιρειών προήλθε μέσα σε μια περίοδο όπου συνολικά οι παγκόσμιες πωλήσεις τους μειώθηκαν σχεδόν 2%. Η Volvo ήταν αυτή που είχε τις μεγαλύτερες απώλειες (11,7%) ενώ οι μοναδικές εταιρείες που πέτυχαν αύξηση σε αυτή την κατηγορία ήταν η Mercedes και η Ferrari.

Την ίδια στιγμή ανοδικά κινήθηκαν και τα συνολικά έσοδα σημειώνοντας αύξηση κατά 15%, φτάνοντας έτσι τα 834 δις ευρώ. Και σε αυτή την περίπτωση η Renault ήταν η εξαίρεση αφού τα έσοδα της παρέμειναν σχεδόν στα ίδια επίπεδα με το 2021.

Προφανώς το μεγάλο ερώτημα που προκύπτει είναι πώς κατάφεραν οι εταιρείες ενώ είχαν απώλειες στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων την ίδια στιγμή να αυξάνουν τα έσοδά τους. Η απάντηση είναι απλή. Αυτό οφείλεται στη δεδομένη αύξηση των τιμών πώλησης αλλά και στην απόφαση που πήραν να ρίξουν το βάρος της παραγωγής σε μοντέλα με υψηλά περιθώρια κέρδους λόγω της έλλειψης ημιαγωγών. Είναι λογικό, άλλωστε, όταν έχεις Χ ημιαγωγούς στη διάθεσή σου να τους διοχετεύσεις σε προϊόντα που θα σου φέρουν μεγαλύτερο κέρδος.

Ενδεικτική είναι η δήλωση του υψηλόβαθμου στελέχους των Cupra και Seat του ομίλου VAG, David Powels, ο οποίος τόνισε πριν από μερικές ημέρες ότι παρόλο που οι πωλήσεις της εταιρείας μειώθηκαν κατά 4% τα έσοδα ανά όχημα αυξήθηκαν κατά 18%.  

Πηγή: autonews.com