Πρόβλεψη-σοκ! Πού θα φτάσει η μέση τιμή ενός καινούργιου αυτοκινήτου


Στέλεχος της Toyota πιστεύει ότι το ράλι ανόδου στις τιμές των νέων αυτοκινήτων θα συνεχιστεί, με τη ζήτηση να ξεπερνά την προσφορά λόγω των προβλημάτων που υπάρχουν στην εφοδιαστική αλυσίδα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 28/3/2023

Η μέση τιμή των νέων αυτοκινήτων αναμένεται να ξεπεράσει τα 50.000 δολάρια (~ 46.000 ευρώ) μέσα στο τρέχον έτος, και σύμφωνα με τον επικεφαλής του τμήματος πωλήσεων της Toyota στη Β. Αμερική, Jack Hollis, αυτή είναι μία τάση που δε θα σταματήσει σύντομα.

Και μπορεί αυτό σε πρώτη ανάγνωση να δείχνει ότι δεν επηρεάζει την Ευρώπη, ωστόσο ο καθένας μπορεί να αντιληφθεί πόσο εύκολα η συγκεκριμένη εξέλιξη μπορεί να λειτουργήσει σαν ντόμινο και να αγγίξει, έστω σε μικρότερο βαθμό, τα μέρη μας.

Παρά την ανάκαμψη των εφοδιαστικών αλυσίδων, οι τιμές των νέων αυτοκινήτων αναμένεται να αυξηθούν, ενώ η ζήτηση θα ξεπεράσει κατά πολύ την προσφορά.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Automotive News, περίπου 6 εκατ. εν δυνάμει αγοραστές νέων αυτοκινήτων που δεν έχουν τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν την αγορά τους, εξαιτίας των μειωμένων αποθεμάτων και της αύξησης του κόστους.

Ο Hollis μίλησε σε επιλεγμένα μέλη του ειδικού τύπου, κάνοντας μία εκτίμηση για το 2023, αναφορικά με τις πωλήσεις της Toyota και της Lexus. Πιο συγκεκριμένα, είπε ότι οι δύο φίρμες θα προσθέσουν άλλες 100.000 πωλήσεις στις 2,1 εκατ. που έπιασαν το 2022 στις ΗΠΑ.

Ταυτόχρονα, ο Hollis δε θα απέκλειε μία πτώση στις μετοχές της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σύμφωνα με τον ίδιο, το δεύτερο εξάμηνο του έτους θα είναι εκείνο που θα κάνει τη διαφορά και θα βοηθήσει την Toyota να σημειώσει ακόμα καλύτερη επίδοση από το 2022, ενώ το πρώτο εξάμηνο θα κινηθεί σε πιο συντηρητικούς ρυθμούς.

Οι εκτιμήσεις του θέλουν την Toyota να ολοκληρώνει το τρέχον έτος με περίπου 30.000 οχήματα στο απόθεμά της, καθώς και υπεραυξημένη, συνεχόμενη ζήτηση μέσα στη χρονιά. «Θα πουλήσουμε όσα οχήματα μπορούμε να κατασκευάσουμε,» τόνισε.

Εκτός αυτού, ο Hollis σχολίασε την επίδραση που έχουν οι ελλείψεις των εφοδιαστικών αλυσίδων στην πρόοδο του τομέα της αυτοκίνησης, όσον αφορά τις πωλήσεις, και την ανταπόκριση της προσφοράς στην αυξημένη ζήτηση. Αν η αυτοκινητοβιομηχανία δεν περιοριζόταν από τις εφοδιαστικές αλυσίδες, θα μπορούσε να σημειωθούν πωλήσεις που θα άγγιζαν έως και τις 17 εκατ. μονάδες στις ΗΠΑ.

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο Bob Young, αντιπρόεδρος του τομέα εξέλιξης αγοραπωλησιών, εξήγησε ότι οι πληθωριστικές πιέσεις έχουν τις ρίζες τους στην αύξηση του κόστους των πρώτων υλών. Παρ' όλ' αυτά, σύμφωνα με τον ίδιο, η Toyota «έχει αρχίσει να παρατηρεί υποχώρηση στις αγορές».

«Οι πληθωριστικές πιέσεις αναγκάζουν όλους εμάς να εργαζόμαστε πιο επιθετικά και συνεργατικά, με στόχο τη μείωση του κόστους,» είπε ο Young, σημειώνοντας επίσης ότι οποιαδήποτε μείωση του τελικού κόστους, δε θα φανεί στους τιμοκαταλόγους των εταιρειών πριν το 2024.