Γερμανία: Εσωτερική διαμάχη Citroen και Stellantis για τα ηλεκτρικά βαν


Η απόφαση των ανθρώπων του Ομίλου Stellantis να προτρέξουν και να ηγηθούν και στα ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα, οδήγησε σε μια απρόσμενη «διαμάχη» στους κόλπους του, όπως αποδεικνύεται στην γερμανική αγορά.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 2/2/2022

Ο λόγος είναι ότι το ένα «μέρος» της Stellantis, ο Όμιλος PSA, είχε ήδη έτοιμα ή σχεδίαζε να δημιουργήσει άμεσα αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις και των επαγγελματικών οχημάτων του για να μειώσει τον μέσο όρο εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα και να αποφύγει τα μεγάλα πρόστιμα που έχει επιβάλλει η Ε.Ε. σε περίπτωση υπέρβασης του ορίου των 95 g/km.

Ωστόσο, το έτερο «μέλος» αυτής (Stellantis), ο Όμιλος FIAT Chrysler Automobiles (FCA), δεν ήταν το ίδιο προετοιμασμένος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να έχει εκ των πράγματων το πλεονέκτημα ο γαλλικός Όμιλος αναφορικά με τη διάθεση στην αγορά αμιγώς ηλεκτροκίνητων βαν, είτε στη μικρή είτε στη μεγαλύτερη κατηγορία.

Το φαινόμενο έγινε ορατό ιδίως στη γερμανική αγορά, όπου η ζήτηση για επαγγελματικά οχήματα αυτής της τεχνολογίας είναι σχεδόν μονόδρομος σε ό,τι αφορά στις διαθέσιμες επιλογές. Μάλιστα, η Citroën είναι αυτή που επωφελείται κυρίως, επειδή έχει ήδη στις τάξεις της τα ηλεκτρικά Berlingo και SpaceTourer. Στη Γερμανία, το ë-Berlingo, όπως ονομάζεται, σημειώνει μεγάλη εμπορική επιτυχία στην κατηγορία του και οι υποψήφιοι αγοραστές το προτιμούν και λόγω της εμφάνισής του, όπως διαπιστώθηκε. H Peugeot θα έχει σύντομα το ηλεκτρικό Rifter και η Opel το αντίστοιχο Combo.

Αυτό σημαίνει ότι η FCA θα πρέπει να επιταχύνει τον ρυθμό δημιουργίας αντίστοιχων εκδόσεων για τα επαγγελματικά μοντέλα της τόσο για την αύξηση των πωλήσεων τους όσο και για την εκπλήρωση της αντίστοιχης Οδηγίας της Ε.Ε. Η ζήτηση στην ευρωπαϊκή αγορά για τέτοια οχήματα αυξάνεται και δεν αρκούν μόνο τα μοντέλα της PSA να την καλύψουν.