H αγορά της Κίνας παρασέρνει στην κρίση την Jaguar-Land Rover


Η ΜΕΓΑΛΗ ΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΚΙΝΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ ΒΥΘΙΖΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΒΑΘΙΑ ΤΗΝ JAGUAR LAND ROVER ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ.
 

  • 16/2/2019

Σε δίνη μεγάλων προβλημάτων βρίσκεται η Jaguar Land Rover, μετά τις τεράστιες απώλειες που δηλώθηκαν το προηγούμενο τετράμηνο και οι οποίες αποδίδονται από την εταιρία στην κατάσταση της αγοράς της Κίνας αλλά και τον οικονομικό πόλεμο της συγκεκριμένης χώρας με τις ΗΠΑ.

Όμως για τους αναλυτές που παρακολουθούν από κοντά τα πράγματα, θεωρείται ότι τα προβλήματα που υπάρχουν με τον ποιοτικό έλεγχο των αυτοκινήτων της εταιρίας είναι αυτά που οδηγούν στην πτώση των πωλήσεων. Υποστηρίζουν ότι αν και οι πωλήσεις στην Κίνα έπεσαν για πρώτη φορά μετά από 28 χρόνια, η κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων ανέβηκε κατά 8%, φθάνοντας στα 2,8 εκατομμύρια μονάδες. Μάλιστα οι ευρωπαϊκές premium εταιρίες, όπως και οι Lexus, Volvo και Cadillac σημείωσαν πολύ μεγάλη άνοδο μέσα στο 2018.

Τι υπάρχει λοιπόν πίσω από την πτώση κατά 22% της JLR στην Κίνα, στις 115.000 μονάδες. Οι ειδικοί λένε ότι αυτό έχει να κάνει με την ποιότητα των αυτοκινήτων της, κάτι που θυμίζει τις εποχές που ακόμα η εταιρία ήταν στα χέρια της Ford. Από το 2014 η JLR κατασκευάζει αυτοκίνητα στην Κίνα σε συνεργασία με την Chery Automobile. Aυτό της επιτρέπει να μετατρέψει το εσωτερικό των αυτοκινήτων της αλλά και στοιχεία του αμαξώματος έτσι ώστε να ταιριάζει στα γούστα των ντόπιων αγοραστών. 

Αυτό οδήγησε σε μία σημαντική άνοδο των πωλήσεων μεταξύ του 2015 και του 2017. Όμως οι ποιοτικοί έλεγχοι δεν ήταν οι αναμενόμενοι, με αποτέλεσμα πολλοι νέοι ιδιοκτήτες να παραπονιούνται για την εικόνα των αυτοκινήτων τους. Μάλιστα είναι χαρακτηριστικό ότι τόσο στην Κίνα όσο και στις ΗΠΑ, τα αυτοκίνητα της εταιρίας σχεδόν σταθερά κατατάσσονται στις τελευταίες θέσεις με βάση την ικανοποίηση των πελατών τους. Μόνο το 2017 η JLR έκανε 13 ανακλήσεις στην Κίνα που αφορούσαν κινητήρες, όργανα, αερόσακους και μπαταρίες για πάνω από 106.000 αυτοκίνητά της. 

Παρά τις επισκέψεις των Ευρωπαίων στην Κίνα, τα προβλήματα παρέμειναν στα εκεί εργοστάσια, με αποτέλεσμα να υπάρχουν αρκετα αυτοκίνητα απούλητα. Κάποιοι dealers μάλιστα άρχισαν να πωλούν εισαγόμενες Jaguar και μάλιστα με έκπτωση που έφθανε στο 30%. Αυτή η άναρχη κατάσταση έχει επιδεινώσει ακόμα περισσότερο την εικόνα της εταιρίας στα μάτια των κινέζων καταναλωτών. Ένα ακόμα σημαντικό πρόβλημα είναι ότι και το δίκτυο της εταιρίας στην Κίνα είναι σε φάση διοργάνωσης, με ένα 18% των καταστημάτων της να βρίσκονται στις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας.

Μετά τις απώλειες των 4,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων που ανακοίνωσε η JLR, και τις απολύσεις των εργαζομένων, ήρθε και η επιβεβαίωση ότι ψάχνει χρηματοδότηση ύψους 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων για τους επόμενους 14 μήνες. Αν πάντως όπως λένε οι αναλυτές δεν βελτιώσει δραματικά την εικόνα της σε ότι αφορά την ποιότητα κατασκευής των αυτοκινήτων της, τότε μάλλον τα προβλήματα θα μεγαλώσουν σημαντικά.

ΠΗΓΗ: ΑUTOMOTIVE NEWS