Η Aston Martin Vantage απέκτησε GT4 έκδοση με 8τάχυτο κιβώτιο... 6 σχέσεων! (photos)


H Aston Martin Vantage «φορά» και πάλι τα αγωνιστικά της, με την GT4 έκδοση να προστίθεται στην γκάμα του πανίσχυρου μοντέλου.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ASTON MARTIN
  • 27/2/2024

Λίγες ημέρες μετά την αποκάλυψη της νόμιμης για τον δρόμο Aston Martin Vantage, αλλά και της GT3, ήρθε η ώρα η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία να παρουσιάσει την αγωνιστική GT4 έκδοσή της. Το νέο μοντέλο έχει ήδη εμφανιστεί στις 24 ώρες της Daytona, όμως η αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποίησε κάποιες έξυπνες τακτικές, ώστε να αποκρύψει εν μέρει κάποιες από τις αναβαθμίσεις που είχαν γίνει.

Εμφανισιακά, η Vantage GT4 δεν έχει σημαντικές διαφορές από την «απλή» Vantage, αφού οι κανονισμοί της εν λόγω κατηγορίας υπαγορεύουν ότι το αγωνιστικό πρέπει να βρίσκεται αρκετά κοντά στο νόμιμο για τον δρόμο μοντέλο. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ίδια την Aston Martin, περίπου το 80% των μερών είναι κοινά.

Σε αυτά ανήκει το σασί αλουμινίου, ο κινητήρας, το σύστημα μετάδοσης και το μεγαλύτερο ποσοστό των πάνελ του αμαξώματος. Στο πίσω μέρος έχει τοποθετηθεί μία μεγάλη αεροτομή προδιαγραφών GT4, όπως και ένας εμπρός διαχωριστής και μία εισαγωγή αέρα στο καπό, εξασφαλίζοντας βέλτιστη ροή του αέρα. Με αυτές τις αλλαγές, σύμφωνα με την φίρμα, εξασφαλίζεται μεγαλύτερη κάθετη δύναμη και μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση σε σχέση με την απερχόμενη GT4.

Κάτω από το κάλυμμα, δεν έχουν γίνει μεγάλες επεμβάσεις, αφού ο twin-turbo κινητήρας V8 χωρητικότητας 4,0 L έχει διατηρηθεί χωρίς να αναφέρονται κάποιες αλλαγές. Στην έκδοση δρόμου η ισχύς είναι 655 PS και η ροπή 800 Nm. Ωστόσο, η φίρμα επισημαίνει ότι έχει προστεθεί μια αγωνιστική ECU της Bosch Motorsport. Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων έχει επαναπρογραμματιστεί, με την Aston Martin να «κλειδώνει» τις δύο κορυφαίες σχέσεις, απενεργοποιώντας επίσης και την αυτόματη αλλαγή. Οι πρώτες έξι σχέσεις αλλάζουν μέσω μοχλών που έχουν ενσωματωθεί στο τιμόνι.

Οι μεγαλύτερες αλλαγές παρατηρούνται στο κόκπιτ, το οποίο έχει τροποποιηθεί για τις αγωνιστικές υποχρεώσεις του μοντέλου. Η κεντρική κονσόλα έχει αντικατασταθεί από ένα κουτί από ανθρακόνημα που περιέχει όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις των λειτουργιών του οχήματος. Όπως είναι λογικό, η Vantage έχει εξοπλιστεί επίσης με κλωβό ασφαλείας και σύστημα πυρασφάλειας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η Aston Martin θέλει να κρατήσει τον V12 ζωντανό

Η Aston Martin επιστρέφει στην κορυφαία κατηγορία των αγώνων αντοχής (photos, video)

Η Aston Martin DBS Superleggera «απογειώνεται» χάρη στη Mariani Car-Styling (photos, video)