Η BMW πατεντάρει τιμόνι που θυμίζει το «Yoke» της Tesla


Μπορεί εκ πρώτης όψεως το σχέδιο της BMW να θυμίζει αρκετά το αντίστοιχο φουτουριστικό τιμόνι της Tesla, ωστόσο οι τεχνολογίες που το συνοδεύουν πηγαίνουν πολλά βήματα πιο μακριά.

  • 11/1/2022

Η BMW προχώρησε τις προηγούμενες μέρες στην κατοχύρωση πατέντας για την Αμερική ενός τιμονιού με φουτουριστικό σχεδιασμό, που θυμίζει αρκετά το αντίστοιχο Yoke της Tesla. Η σχετική αίτηση κατατέθηκε στην υπηρεσία United States Patent and Trademark Office και τιτλοφορείται «STEERING HANDLE OF A VEHICLE».

Οι απορίες που προέκυψαν από τα σχέδια του τιμονιού είναι αναμενόμενα πολλές. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα η λογική πάνω στην οποία πάτησε η BMW αφορά την έλευση της πολυσυζητημένης αυτόνομης οδήγησης κατά την οποία, από το Level 3 και πάνω, ο οδηγός θα μπορεί να παίρνει τα χέρια απ' το τιμόνι και το αυτοκίνητο θα κινείται μόνο του.

Σε αυτή την περίπτωση, ο οδηγός θα μπορεί να διαθέσει τον χρόνο του είτε για να διαβάσει μία εφημερίδα, είτε για να τσεκάρει τα e-mails στο tablet. Για να μπορέσει όμως να το κάνει με άνεση και ασφάλεια ο χώρος που καταλαμβάνουν τα παραδοσιακά στρογγυλά τιμόνια που χρησιμοποιούν οι εταιρείες, θα πρέπει να μειωθεί.

Το μικρό μέγεθος, ωστόσο, δεν είναι το μοναδικό ξεχωριστό στοιχείο που φέρει η νέα πρόταση των Γερμανών. Όπως μπορούμε να δούμε στα σχέδια η οριζόντια ράβδος φέρει στις δύο άκρες δύο λαβές που δεν είναι έχουν κλειδωμένη θέση αλλά μπορούν και μετακινούνται. Αυτό που αναφέρει η εταιρεία είναι πως το κεντρικό μέρος του τιμονιού θα μπορεί να παραμένει στην ίδια θέση ακόμα και όταν το αυτοκίνητο περνάει μέσα από στροφές!

Ακόμα πιο ενδιαφέρον όμως είναι ο τρόπος με τον οποίο ο οδηγός θα χειρίζεται τις λαβές αφού θα μπορεί να στρίψει το όχημα χωρίς τα χέρια του να αλλάξουν θέση στον κατακόρυφο άξονα. Αυτό σημαίνει πως όταν πραγματοποιείται αριστερή στροφή, η λαβή θα μετακινείται με τέτοιο τρόπο ώστε ο αντίχειρας να συνεχίζει να δείχνει προς την οροφή, ακόμα και όταν φτάσει στο σημείο “12 o'clock” του τιμονιού!

Αναμενόμενα όλες αυτές οι λειτουργίες δημιουργούν πολλά ερωτηματικά σχετικά με την προσαρμογή ενός οδηγού σε αυτή την πρωτότυπη λογική. Περισσότερες απαντήσεις θα έχουμε όταν το δούμε σε κάποιο όχημα της BMW. Πάντως αυτό που ήθελε να πετύχει η εταιρία, σχετικά με τη μείωση του χώρου, είναι δεδομένο ότι το πέτυχε.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως πριν την κατοχύρωση της ευρεσιτεχνίας στην Αμερική, η BMW είχε προχωρήσει την αντίστοιχη διαδικασία τόσο στη Γερμανία όσο και στην Κίνα. Το αν θα μπορέσει τελικά αυτό το τιμόνι να φτάσει στη γραμμή παραγωγής είναι κάτι που θα το μάθουμε το προσεχές διάστημα.

Πηγή: caranddriver.com