Η Cupra ετοιμάζεται για «απογείωση» – Η επόμενη μέρα των Ισπανών


Η Cupra επικεντρώνεται στον εξηλεκτρισμό και την επέκταση στην αγορά, την ώρα που παρουσιάζει σημαντικά αυξημένες πωλήσεις, σχεδιάζοντας το μέλλον πάνω σε τέσσερις βασικούς άξονες.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: CUPRA
  • 23/3/2023

Στα χρονικά της πανδημίας, των πολιτικοοικονομικών αναταράξεων, του πολέμου στηνΟυκρανία, και των συνεχόμενα αυξανόμενων τιμών στην ενέργεια, τα προβλήματα που καλείται να αντιμετωπίσει μία αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι λίγα. Η έλλειψη σε μικροτσίπ και πρώτες ύλες, όπως και οι γενικότερες ελλείψεις των εφοδιαστικών αλυσίδων, έχουν αποτελέσει μεγάλο «αγκάθι», ακόμα και για τους κολοσσούς της αυτοκίνησης.

Cupra UrbanRebel
Cupra UrbanRebel

Με τις ίδιες προκλήσεις είναι αντιμέτωπες και μικρότερες ή νεότερες εταιρείες, οι οποίες, πριν καλά καλά εδραιωθούν στο παγκόσμιο ή και ευρωπαϊκό στερέωμα της αυτοκινητοβιομηχανίας, βρέθηκαν να παλεύουν με τρικυμίες. Ζωντανό παράδειγμα μιας τέτοιας εταιρείας αποτελεί η Cupra.

Το 2022, παρά τις δυσκολίες, οι Ισπανοί της Seat S.A. κατάφεραν να κάνουν τζίρο 10,5 δις ευρώ, σημειώνοντας τη δεύτερη καλύτερη επίδοση στα χρονικά της εταιρείας. Αυτό, παράγοντας 30% μικρότερο όγκο προϊόντων, και χωρίς την εκμετάλλευση των πλήρων δυνατοτήτων της, όσον αφορά τη γραμμή παραγωγής, ολοκληρώνοντας το έτος με 480.000 μονάδες παγκοσμίως.

Η Seat θέτει ως προτεραιότητα την Cupra, υιοθετώντας μία «ευέλικτη και σταθερή» στρατηγική, όπως σημείωσε ο CEO της εταιρείας, Wayne Griffiths, κατά τη σημερινή συνέντευξη τύπου που αφορούσε τα οικονομικά αποτελέσματα της αυτοκινητοβιομηχανίας για το 2022. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, η Cupra σημείωσε αύξηση στις πωλήσεις της κατά 93%, φτάνοντας στις 153.000 μονάδες για το περασμένο έτος.

«Εν μέσω μίας καταιγίδας από προκλήσεις, το 2022 η Seat πήρε ιστορικές αποφάσεις οι οποίες θα καθορίσουν την ιστορία μας τα επόμενα χρόνια,» είπε ο Griffiths. «Η προτεραιοποίηση της Cupra, η εφαρμογή μιας στρατηγικής μείωσης του κόστους και η αλλαγή στον τρόπο που δουλεύουμε ήταν καίριας σημασίας, προκειμένου να εξασφαλίσουμε μακροπρόθεσμη σταθερότητα για την εταιρεία. Η Seat επίσης έκανε ένα τεράστιο βήμα μπροστά προς τον εξηλεκτρισμό, όταν, μαζί με τoν όμιλο Volkswagen, ητν PowerCo και την Future: Fast Forward, δεσμευτήκαμε να επενδύσουμε 10 δις ευρώ στη μεταμόρφωση της Ισπανίας σε ένα ευρωπαϊκό κέντρο για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.»

Η Cupra συνεχίζει ακάθεκτη την ανοδική της πορεία, με τη Γερμανία να είναι για ακόμα μία χρονιά η αγορά στην οποία ήταν πιο δημοφιλής η ισπανική μάρκα. Στην ίδια λίστα βρέθηκαν και η Αυστρία, το Ην. Βασίλειο, η Ιταλία, η Γαλλία και φυσικά η Ισπανία, στις οποίες η Cupra παρουσίασε συνολική αύξηση στις πωλήσεις. Ιδιαίτερη επιτυχία γνώρισε η εταιρεία και στις χώρες εκτός Ευρώπης που λανσαρίστηκε μέσα στο προηγούμενο έτος, δηλαδή το Μεξικό, την Τουρκία και το Ισραήλ.

Σύμφωνα με τον Griffiths, η Cupra στοχέυει να γίνει μία από τις κορυφαίες 100 αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως μέχρι το 2030. Για να το πετύχει αυτό, έχει θέσει 6 διαφορετικές στρατηγικές «μοχλούς», οι οποίες συμπεριλαμβάνουν την παγκοσμιοποίηση της εταιρείας, που μάλιστα θα ξεκινήσει το τρέχον έτος. Μέσα στο 2023, οι Ισπανοί θα εγκαινιάσουν νέα City Garages, όπως τα ονομάζουν, στο Βερολίνο, τη Μαδρίτη, το Μάντσεστερ και το Παρίσι, ενώ σχέδια για «επέλαση» στη Β. Αμερική, είναι επίσης στα σκαριά, με τις πρώτες εκτιμήσεις να είναι ιδιαίτερα θετικές.

Και η γκάμα της εταιρείας αναμένεται να λάβει την ενίσχυση που της χρειάζεται, αφού οι κατάλογοι της Cupra θα λάβουν τρία νέα μοντέλα μέχρι το 2025: το Tavascan και το Terramar που θα καταφτάσουν το 2024, και το UrbanRebel που έχει λάβει ημερομηνία αποκάλυψης για το 2025. Η τριάδα αυτή θα βοηθήσει την αυτοκινητοβιομηχανία να εισέλθει σε νέες αγορές και νέους τομείς της αυτοκίνησης, με το ενδιαφέρον να στρέφεται κυρίως στο νεανικό κοινό. Ο τελικός στόχος για τη μέση της δεκαετίας είναι οι 500.000 μονάδες ετησίως.

Cupra Tavascan
Cupra Tavascan

Ο Wayne Griffiths τόνισε επίσης ότι μία δεύτερη πλατφόρμα θα έρθει από την εταιρεία, όμως είναι αρκετά νωρίς να κάνουμε λόγο γι αυτήν, αφού προέχει το λανσάρισμα της πρώτης πλατφόρμας της Cupra, η οποία θα καταφτάσει στην αγορά με το Tavascan και το Terramar μέσα στο 2024. Σύμφωνα με τον ίδιο, «είναι πολύ νωρίς να μιλάμε για κάτι νέο, αφού τα 3 εξηλεκτρισμένα πρότζεκτ που θα λανσάρουμε μέχρι το 2025, θα μας κρατήσουν 'απασχολημένους' για τουλάχιστον 5 χρόνια.»