Η Ford κατοχύρωσε τη θρυλική ονομασία RS 200 και έβαλε φωτιά στις φήμες


Η κίνηση του «μπλε οβάλ» ξυπνά μνήμες και ανοίγει την όρεξη όσων γνωρίζουν την ιστορία που κουβαλά η ονομασία RS 200. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤ.: FORD
  • 15/3/2024

Ένας καλός τρόπος για να μάθει κανείς μέρος των σχεδίων μιας αυτοκινητοβιομηχανίας είναι να ανατρέχει συχνά στα επίσημα έγγραφα κατοχύρωσης ευρεσιτεχνιών και πνευματικής ιδιοκτησίας. Εκεί εμφανίζονται τα νεά τεχνολογικά συστήματα που αναπτύσσουν οι εταιρείες αλλά και ονομασίες που κατοχυρώνουν προκειμένου να τις χρησιμοποιήσουν σε κάποιο μελλοντικό αυτοκίνητο.

Κάτι ανάλογο έκανε η Ford τις προηγούμενες ημέρες αφού μέσα από τα αρχεία του Γραφείου Πνευματικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης φαίνεται να κατοχύρωσε την ονομασία RS 200. Πρόκειται φυσικά για μία εξέλιξη που ανοίγει την όρεξη των fans του «μπλε οβάλ» που γνωρίζουν την ιστορία που κουβαλά. 

Η Ford κατασκεύασε το RS 200 το 1984 για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις για τους αγώνες του group Β στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Το «σώμα» διέθετε υαλοβάμβακα εμπρός και πίσω ενώ άλλα εμβληματικά στοιχεία του αυτοκινήτου ήταν η εισαγωγή αέρα στην οροφή, η αεροτομή, οι στρογγυλοί προβολείς και τα επιπλέον φώτα ράλι. Κάτω από το καπό υπήρχε ένας τετρακύλινδρος κινητήρας των 2.137 cc ενώ η κίνηση περνούσε και στους τέσσερις τροχούς μέσω μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων 5 σχέσεων.

Αναμενόμενα η κίνηση της Ford πυροδότησε ένα όργιο φημών. Ένα σενάριο θέλει την εταιρεία να κινείται στο μονοπάτι που επιλέγουν εσχάτως αρκετοί κατασκευαστές επαναφέροντας στη γκάμα τους παλιές, θρυλικές ονομασίες μέσω νέων προτάσεων. Κάτι αντίστοιχο έκανε πρόσφατα η Renault με το 5.

Αυτή η πρακτική δεν είναι άγνωστη για την Ford αφού πάνω-κάτω το ίδιο έκανε με το Puma αλλά και με την Ford Mustang Mach-E. Ωστόσο, θα πρέπει να έχουμε κατά νου και το ενδεχόμενο η Ford απλά να ανανέωσε τα δικαιώματά της για την ονομασία ώστε να μην μπορεί να την «κλέψει» άλλος κατασκευαστής.

Προς το παρόν κανείς δεν γνωρίζει ποιο από τα παραπάνω ισχύει. Το μόνο δεδομένο είναι η κατοχύρωση του ονόματος. Για να μάθουμε πώς θα εξελιχθεί αυτή η κίνηση, θα πρέπει να έχουμε υπομονή. Άλλωστε, αν η εταιρεία έχει στα σκαριά ένα νέο, sport αυτοκίνητο (λέμε εμείς τώρα) το σίγουρο είναι ότι δεν θα μπορέσει να το κρύψει από τον κατασκοπευτικό φακό κατά τη διάρκεια των δοκιμών.

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι το 2021 ο επικεφαλής της σχεδιαστικής ομάδας της Ford στην Ευρώπη, Amko Leenarts, είχε ζητήσει από τους συνεργάτες του ένα σκίτσο που θα δείχνει το πώς οραματίζονται το σύγχρονο, αμιγώς ηλεκτρικό RS 200. Δείτε το σχέδιο που του παρέδωσαν πατώντας ΕΔΩ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Έκλεισε το κεφάλαιο Ford Fiesta – H ιστορία του θρυλικού supermini (photos-video)

Ford Focus RS: 20 χρόνια από την πρώτη εμφάνιση του «θρασύτατου» compact

Η Ford επιστρέφει στη Formula 1 με... όνομα βαρύ σαν ιστορία