H γερμανική έκθεση αυτοκινήτου IAA αποχαιρετά την Φρανκφούρτη


H περσινή απογοητευτική επισκεψιμότητα της IAA 2019 ήταν στους περίπου 550.000. Tα προηγούμενα χρόνια ήταν περίπου η διπλάσια.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 30/1/2020

Η έκθεση της Φρανκφούρτης είναι μια από τις μεγαλύτερες που διεξάγονται σε όλο τον κόσμο. Ξεκίνησε το 1951 και εναλλάσσεται κάθε δεύτερο χρόνο με το σαλόνι του Παρισιού. Τα τελευταία χρόνια οι εκθέσεις έχουν χάσει το ενδιαφέρον τους και σε συνδυασμό με το μεγάλο κόστος συμμετοχής οι κατασκευαστές δεν δείχνουν πρόθυμοι να δώσουν το παρόν.

Έτσι, η γερμανική ένωση VDA αποφάσισε η έκθεση να αποχωρήσει από την Φρανκφούρτη και το 2021 να διεξαχθεί σε μία από τις τρεις πόλεις, στο Αμβούργο, στο Βερολίνο ή στο Μόναχο. Η τελική απόφαση θα παρθεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Ωστόσο, όλα δείχνουν πως οι παραδοσιακές εκθέσεις αυτοκινήτου πεθαίνουν. Χαρακτηριστικό είναι και το παράδειγμα της έκθεσης του Detroit όπου άλλαξε ημερομηνία διεξαγωγής (από τον Ιανουάριο, τον Ιούνιο) μήπως βελτιωθεί η δραματική εικόνα των τελευταίων ετών.

Αλλά και το σαλόνι της Γενεύης που αρέσει σε πολλούς λόγω της ευελιξίας που παρουσιάζει το εκθεσιακό κέντρο δεν δείχνει να τα πηγαίνει καλά. Χαρακτηριστικό είναι πως τον φετινό Μάρτιο δεν θα συμμετέχει τελικά ούτε η Lamborghini, όπως και 17 ακόμη κατασκευαστές (οι Citroen, Jaguar, Ford, General Motors, Lamborghini, Land Rover, Lotus, Lynk & Co, Maserati, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Spyker, SsangYong, Subaru, και Volvo).