Η Lamborghini Diablο σβήνει τριάντα κεράκια!


Ένα από τα πιο εμβληματικά supercar όλων των εποχών συμπλήρωσε τρεις δεκαετίας από τότε που έλαμψε και έγραψε το δικό του θρύλο στο παγκόσμιο στερέωμα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: LAMBORGHINI
  • 4/12/2020

Η Diablo ήταν η διάδοχος της Countach και είχε παρουσιαστεί αρχές του 1990 με την παραγωγή της να κρατά για 11 χρόνια και από το εργοστάσιο στην Sant’ Agata να βγαίνουν συνολικά 2.884 αυτοκίνητα. To σχήμα της σε «σφήνα» αποτελούσε μια εξέλιξη της Countach αλλά με μια βελτιωμένη ορατότητα και με χωνευτούς προβολείς.

Όταν λανσαρίστηκε ήταν το ταχύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο με τελική στα 325 km/h και παρόλο που δεν διέθετε υποβοήθηση τιμονιού και άλλων ηλεκτρονικών είχε ηλεκτρικά παράθυρα, δερμάτινη επένδυση και air condition. To 1993 παρουσιάστηκε η Diablo VT, το πρώτο τετρακίνητο της μάρκας μετά την LM002, με πλουσιότερο εξοπλισμό.

Δύο χρόνια αργότερα παρουσιάστηκε η πισωκίνητη SV με 510 PS και την ίδια χρονιά η Diablo VT Roadster, η πρώτη ανοιχτή «Lambo». Στο πέρασμα της και με μια πληθώρα εκδόσεων (VT, SV, SV-R. GT-R κ.α.) είχε υποδεχθεί δύο μηχανικά V12 μηχανικά σύνολα, πάντοτε ατμοσφαιρικά. Το μικρότερο με χωρητικότητα 5,7 lt με 492 PS/ 580 Nm και το μεγαλύτερο των 6.0 lt με απόδοση 517 PS που έφτασε έως και τους 603 PS.

Η πορεία της Diablo (που ήταν και η πρώτη Lamborghini με σύστημα ABS) ολοκληρώθηκε ένα χρόνο μετά την εξαγορά της Lamborghini από το Audi Group. Στη συνέχεια η Diablo παρέδωσε την σκυτάλη σε ένα ακόμη καλύτερο supercar: την Murcielago!