Η Nissan παρουσιάζει την επετειακή ηλεκτρική αναβίωση του Bluebird


Τριάντα πέντε χρόνια συμπληρώθηκαν από το άνοιγμα του εργοστασίου της Nissan στο Σάντερλαντ και το γιορτάζει επαναφέροντας σε μια «one-off» έκδοση το πρώτο μοντέλο που εξήλθε από την γραμμή παραγωγής.

  • 16/12/2021

Για να μπορέσει να ολοκληρωθεί το ταξίδι στον χρόνο και το Bluebird να φτάσει στο «σήμερα» χρειάστηκε ένα Nissan Leaf  να προσφέρει τα… «όργανα» του. Πιο συγκεκριμένα τον ηλεκτροκινητήρα και το σύστημα μπαταριών ώστε το επετειακό Nissan, που φέρει την ονομασία Newbird, να εναρμονιστεί πλήρως με όσα επιτάσσει η εποχή.

Το δέσιμο όλων των νέων στοιχείων στο αμάξωμα ήρθε μέσα από μια σειρά τροποποιήσεων. Tο σύστημα μπαταριών συνολικής ισχύος 40kWh χωρίστηκε στα δύο για να μοιραστεί η τοποθέτησή του και να μην επηρεαστεί το κέντρο βάρους. Την ίδια στιγμή το σύστημα των αναρτήσεων ενισχύθηκε τόσο ώστε να μπορεί να κουβαλήσει το επιπλέον βάρος. Ακολούθησε το υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης, τα φρένα και η μονάδα του καλοριφέρ μιας και η λειτουργία τους εξαρτάται από την λειτουργία του κινητήρα. Κάτω από την τάπα του ρεζερβουάρ τοποθετήθηκε η υποδοχή για το καλώδιο φόρτισης ενώ αξίζει να σημειωθεί πως η αυτονομία του Newbird ξεπερνά τα 200 km.

Παρά τον μεγάλο αριθμό τροποποιήσεων στα μηχανικά μέρη, τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά το Newbird έχει παραμείνει σε μεγάλο βαθμό αναλλοίωτο σε σχέση με το αρχικό μοντέλο. Αυτό που έχει προστεθεί είναι ένα εντυπωσιακό αυτοκόλλητο που αντλεί την έμπνευση των χρωματισμών του από τη δεκαετία του ’80. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να σημειωθεί πως το project της μετατροπής το έτρεξε εξ’ ολοκλήρου η εταιρία «Kinghorn Electric Vehicles» που εδρεύει σε μικρή απόσταση από την πόλη του Σάντερλαντ και ειδικεύεται σε μετατροπές κλασικών οχημάτων σε ηλεκτρικά.

Όσον αφορά το εργοστάσιο της Nissan στο Σάντερλαντ, φέτος συμπλήρωσε 35 χρόνια πορείας έχοντας δημιουργήσει 10.500.000 μονάδες από την μέρα που ξεκίνησε η λειτουργία του. Σήμερα απασχολεί περίπου 6.000 εργαζόμενους, 19 από τους οποίους εργάζονται από την πρώτη μέρα. Από το 1986 έως και το 1990 όπου και σταμάτησε η παραγωγή του Nissan Bluebird είχαν βγει στο δρόμο 187.178 μονάδες με την καθεμιά να χρειάζεται 22 ώρες προκειμένου να ολοκληρωθεί η κατασκευή της.