Η Volvo δοκιμάζει ασύρματη φόρτιση για ηλεκτρικά μοντέλα!


Το Volvo XC40 Recharge θα είναι το πρώτο μοντέλο στο οποίο η Volvo θα δοκιμάσει έναν ασύρματο φορτιστή για ηλεκτρικά μοντέλα σε πιλοτική φάση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: VOLVO
  • 5/3/2022

Η ηλεκτροκίνηση αναπτύσσεται ταχύτατα και με σύμμαχο το χρόνο και την πρόοδο της τεχνολογίας, οι κατασκευαστές θα προσπαθούν να πάνε πάντα ένα βήμα παραπέρα. Στην περίπτωση των ηλεκτρικών μοντέλων, ένα ζήτημα που απασχολεί τους αγοραστές είναι φυσικά η φόρτιση και οι χρόνοι που απαιτούνται.

Η λύση της ασύρματης φόρτισης έχει πολλές φορές εξεταστεί για τα ηλεκτρικά μοντέλα και τώρα επιστρέφει στο προσκήνιο. Μια τεχνολογία που δεν ήταν τόσο επιτυχημένη για τα plug-in υβριδικά, αλλά η Volvo δοκιμάζει τώρα για τη νέα γενιά ηλεκτρικών της αυτοκινήτων στο XC40 Recharge.

Η BMW  ήταν στην ουσία ο μόνος κατασκευαστής που ανέπτυξε ένα σύστημα ασύρματης φόρτισης για τα plug-in υβριδικά μοντέλα της, αλλά τα μειονεκτήματα ήταν πολλά. Η μικρή πλατφόρμα στην οποία στεκόταν το όχημα είχε εξωπραγματική τιμή και λογικά δεν είχε την αναμενόμενη επιτυχία.

Το κορυφαίο ηλεκτρικό μοντέλο της Volvo, το XC40 Recharge, έχει γίνει το δοκιμαστικό πρωτότυπο για αυτό το ασύρματο σύστημα φόρτισης, το οποίο βρίσκεται ήδη σε πιλοτική φάση δοκιμών στην πόλη του Γκέτεμποργκ σε πραγματικές συνθήκες.

Η Σουηδία είναι μια από τις ευρωπαϊκές χώρες με το υψηλότερο ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων, πίσω από την άλλη σκανδιναβική χώρα, τη Νορβηγία, οπότε είναι απολύτως λογικό η σουηδική μάρκα να έχει επιλέξει την έδρα της για να πραγματοποιήσει τις πρώτες δοκιμές.

Για να γίνει αυτό έχει δημιουργηθεί μια κοινοπραξία εταιρειών των Volvo και Momentum Dynamics, μίας από τις κορυφαίες εταιρείες στην ανάπτυξη συστημάτων ασύρματης ηλεκτρικής φόρτισης. Με την ονομασία “Göteborg Green City Zone”, η πόλη του Γκέτεμποργκ θα διαθέτει μια σειρά περιοχών με τέτοιου τύπου φορτιστές, στους οποίους ένας στόλος ηλεκτρικών XC40 Recharge που θα μετατραπούν σε ταξί για λογαριασμό της Cabonline, του μεγαλύτερου παρόχου ταξί στην Σκανδιναβία, θα δοκιμάζουν το σύστημα κυκλοφορώντας στην πόλη 12 ώρες την ημέρα και γράφοντας περισσότερα από 100.000 χιλιόμετρα τον χρόνο για τα επόμενα 3 χρόνια. Η δοκιμή θα δώσει στη σουηδική φίρμα τα απαραίτητα δεδομένα για τη μεταφορά του συστήματος στην παραγωγή.

Σε αντίθεση με το σύστημα της BMW, η Momentum Dynamics έχει αναπτύξει έναν φορτιστή που είναι ενσωματωμένος στην άσφαλτο και πάνω στον οποίο τοποθετείται το αυτοκίνητο, με σύστημα καμερών 360 μοιρών που προσφέρει περιφερειακή άποψη του σημείου για τη σωστή τοποθέτηση του αυτοκινήτου στην πλατφόρμα φόρτωσης. Ο σταθμός φόρτισης στέλνει ενέργεια μέσω της βάσης φόρτισης, η οποία λαμβάνεται από τον δέκτη στο αυτοκίνητο. Αν και η ισχύς φόρτισης δεν έχει ανακοινωθεί, η Volvo έχει επισημάνει ότι είναι μεγαλύτερη από 40 kW, πράγμα που σημαίνει ότι είναι σχεδόν τέσσερις φορές μεγαλύτερη από έναν ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW.