Δοκιμάζουμε το πανίσχυρο Volvo XC40 Recharge Pure T8 των 408 PS!


Το XC40 Recharge Pure T8 μοιάζει σαν αυτό οποιασδήποτε άλλης έκδοσης του μοντέλου. Μην μας ξεγελά, όμως, η όψη του. Στην ουσία πρόκειται για ένα εκπληκτικό δείγμα από το ηλεκτροκίνητο μέλλον της Volvo, το οποίο δείχνει να εντυπωσιάζει.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 2/8/2021
Οι Σουηδοί είναι ένας ήσυχος και ήρεμος λαός, κάπως απόμακρος για τα δικά μας δεδομένα ως Μεσόγειοι. Γεγονός. Δίνουν έμφαση στην ασφάλεια και την προστασία του περιβάλλοντος. Επίσης, γεγονός. Πέραν αυτών, έχουν ένα αντιδιαμετρικά ιστάμενο πλεονέκτημα. Είναι από τους πιο γρήγορους και τεχνικούς οδηγούς αυτοκινήτων στον κόσμο, κι αυτό ισχύει διαχρονικά. Αναμφισβήτητο γεγονός, αν μη τι άλλο.
 
Τα παραπάνω, κάποιος ενδεχομένως να τα θεωρήσει αντιφατικά. Δηλαδή πώς γίνεται να συνδυάζουν στοιχεία τα οποία φαντάζουν αταίριαστα; Για παράδειγμα, πώς γίνεται κάποιος που φροντίζει για την ασφάλειά του παίρνει ρίσκο για να κερδίζει και να ανεβαίνει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου;
 
 
Το Volvo XC40 Recharge Pure T8

Όλα αυτά ενυπάρχουν στο Volvo XC40 Recharge Pure T8. Εν πρώτοις, το καινούργιο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της εταιρείας δεν ξεχωρίζει από τα συμβατικά «αδελφάκια» του, παρά μόνο σε λεπτομέρειες. Αν δεν είσαι υποψιασμένος, πιθανόν να το προσπεράσεις, θεωρώντας το ως ένα ακόμα XC40. Όμως, στην συγκεκριμένη περίπτωση, αυτό θα είναι λάθος.

 
 
Γιατί; Επειδή, πρόκειται για ένα από τα καλύτερα οχήματα της κατηγορίας. Και δεν εννοούμε της Crossover/SUV στην οποία ανήκει αναφορικά με την κατηγοριοποίησή του αλλά αυτής που προκύπτει από την κατασκευαστική φύση του. Δηλαδή, αυτή των ηλεκτρικών οχημάτων.
 
 
Ακόμα και μια απλή ματιά στα τεχνικά χαρακτηριστικά του είναι αρκετή για να σου προκαλέσει το ενδιαφέρον. Όμως, το πιο εντυπωσιακό στοιχείο τού XC40 Recharge Pure T8 δεν είναι η επιτάχυνσή του από τα 0-100 km/h σε μόλις 4,9 sec(!), βάσει όσων ανακοινώνει η Volvo, η συνεργασία με την Google για την εξέλιξη και δημιουργία του συστήματος πλοήγησης και infotainment ή η σχετικά καλή αυτονομία του. Είναι το γεγονός ότι ως αυτοκίνητο είναι το ίδιο ευκολοδήγητο και πρακτικό για τους επιβάτες του όπως κάθε άλλο του μοντέλου που διαθέτει θερμικό κινητήρα.
 
 
Το XC40 Recharge Pure T8 βασίζεται στην πλατφόρμα «CMA» («Common Modular Architecture») η οποία χρησιμοποιήθηκε και στο Polestar 2, το ξεχωριστής σχεδίασης και διαφορετικής εμπορικής στόχευσης μοντέλο της ομώνυμης εταιρείας. Αυτή διαθέτει ενσωματωμένες στο πάτωμά της τις μπαταρίες ιόντων λιθίου. Σύμφωνα με τη Volvo, η ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητά τους είναι 78 kWh (75 kWh η πραγματική) και κινούν τους δύο ηλεκτροκινητήρες που διαθέτει το όχημα, έναν σε κάθε άξονα. 
 
 
Αρχικά, το XC40 Recharge Pure T8 κατασκευάζεται και διατίθεται ως τετρακίνητο (σημ.: η δικίνητη έκδοχή του θα αρχίσει να κατασκευάζεται και να διατίθεται στην αγορά ως το τέλος της χρονιάς). Κάθε ηλεκτροκινητήρας αποδίδει μέγιστη ροπή 204 PS και μέγιστη ροπή 330 Nm, γεγονός που σημαίνει ότι το νέο μοντέλο της εταιρείας έχει μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύ 408 PS και αντίστοιχη ροπή που φτάνει τα 660 Nm. Μάλιστα, καθώς το αυτοκίνητο είναι SUV, η Volvo ανακοινώνει και τα χαρακτηριστικά που αφορούν στην εκτός δρόμου κίνηση.
 
 
Έτσι, το ωφέλιμο ύψος του οχήματος από το έδαφος είναι 17,8 cm, η γωνία προσέγγισης είναι 20,0 μοίρες, η γωνία ράμπας 16,3 μοίρες, η γωνία αναχώρησης 26,6 μοίρες, ενώ μπορεί να διέλθει από υδάτινο πέρασμα βάθους 45 cm. Τέλος, η μέγιστη θεωρητική αυτονομία ανακοινώνεται στα 418 km (κατά WLTP), ενώ για την κίνηση του οχήματος μόνο εντός πόλης αυτή αυξάνεται στα 539 km.
 
Η επιτάχυνση

Κάποιος πρέπει να βιώσει τον τρόπο που επιταχύνεται το βαρύτερο των δύο τόνων αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα για να καταλάβει την σε βάθος δουλειά που έχουν κάνει οι Σουηδοί. Αυτό που δεν φαίνεται εξαρχής, έρχεται να φανερωθεί στην πράξη που δεν είναι άλλη από την καθημερινή μετακίνηση.

 
Κι εδώ το XC40 Recharge Pure T8 έρχεται να σε «ξεγελάσει» αλλά και να σε αφήσει με ανοιχτό το στόμα. Αν, ως οδηγός, βυθίσεις το δεξί πεντάλ στο πάτωμα τότε θα ξαφνιαστείς από τον τρόπο που θα εκτιναχθεί προς τα εμπρός το αυτοκίνητο. Δεν θα είμαστε υπερβολικοί εάν γράψουμε ότι ίσως τα χάσεις προς στιγμήν, ιδίως την πρώτη φορά ή μέχρι να συνηθίσεις, καθώς δεν θα αναμένεις αυτή την αντίδραση και τον ρυθμό επιτάχυνσης.
 
 
Ξαφνικά, νομίζεις ότι βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι ενός sports car, παρά σε ένα SUV. Ναι, τα μόλις 4,9 sec για το 0-100 km/h δεν είναι ευσεβής πόθος των ανθρώπων της Volvo τον οποίο εκφράζουν απλώς για να προκαλέσουν θόρυβο. Ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
 
 
Αφού ξεπεράσεις το αρχικό σοκ από την επιτάχυνση, θα επιλέξεις έναν πιο κανονικό ρυθμό κίνησης και θα αρχίσεις να ασχολείσαι με το αυτοκίνητο καθαυτό. Ενδεχομένως να επιλέξεις να σταματήσεις σε ασφαλές μέρος πλάι στον δρόμο για να έχεις τον χρόνο να το «ανακαλύψεις» με την ησυχία σου ή να το κάνεις κάποια στιγμή αργότερα. Πάντως, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, θα το πράξεις.
Στο εσωτερικό

Όπως και εξωτερικά, έτσι και εντός του το XC40 Recharge Pure T8 δεν διαφέρει σε σχέση με ό,τι ισχύει στις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου. Οι ουσιαστικότερες διαφοροποιήσεις, συγκριτικά, είναι ότι δεν υπάρχει διακόπτης για την εκκίνηση των ηλεκτροκινητήρων του και το γεγονός ότι οι άνθρωποι της Volvo συνεργάστηκαν με ομολόγους τους της Google ώστε να δημιουργήσουν ένα νέο σύστημα infotainment.

 
 
Το περιβάλλον αυτού είναι οικείο σε όσους χρησιμοποιούν ήδη το λειτουργικό «Android» στο κινητό τηλέφωνό τους ή σε όποια άλλη ηλεκτρονική συσκευή και αποτελεί μια καινοτομία για τη Volvo. Όταν το συνηθίσεις, είναι εύχρηστο και εύκολο στον χειρισμό του μέσω της κάθετα τοποθετημένης έγχρωμης οθόνης αφής η οποία αποτελεί τυπικό χαρακτηριστικό των σύγχρονων Volvo.
 
 
Αυτός είναι ο λόγος που τα στελέχη της σουηδικής εταιρείας αποφάσισαν να τοποθετήσουν για πρώτη φορά το νέο σύστημα στο XC40 Recharge Pure T8, με σκοπό να συνδυάσουν τα δύο πρωτοπόρα γι’ αυτούς δημιουργήματά τους. Σε ό,τι αφορά στην έλλειψη φυσικού διακόπτη για την εκκίνηση, αυτή αντισταθμίζεται με την ύπαρξη αισθητήρα στο κάθισμα του οδηγού ο οποίος αφού λαμβάνει σωματομετρικά δεδομένα αναγνωρίζει ότι κάθεται κάποιος ενήλικας και δίνει εντολή να ξεκινήσει το όχημα. Οι άνθρωποι της Volvo θεωρούν ότι είναι πλήρως ασφαλής αυτός ο τρόπος και ότι δεν θα εκκινήσει εάν στη θέση του οδηγού βρεθεί ένα ψηλό παιδί με ικανό βάρος.
 
 
Η ευρυχωρία του εσωτερικού είναι πολύ καλή για τα δεδομένα του οχήματος, καθώς η συγκεκριμένη πλατφόρμα στην οποία βασίζεται το αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο αλλά και η ύπαρξη των μπαταριών στο πάτωμα επιτρέπουν ικανοποιητικότατο ωφέλιμο χώρο για τους επιβάτες. Το πορτμπαγκάζ μπορεί να δεχτεί τις αποσκευές μιας οικογένειας, ενώ κάτω από το καπό του οχήματος έχει διαμορφωθεί ένας επιπλέον αποθηκευτικός χώρος 63 λίτρων.
 
 
Στον δρόμο

Το γεγονός ότι το XC40 Recharge Pure T8 έχει εκπληκτική ικανότητα επιτάχυνσης δεν σημαίνει ότι ο οδηγός πρέπει να το αντιμετωπίζει σαν ένα όχημα επιδόσεων. Μόνο τέτοιο δεν είναι το συγκεκριμένο αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα και χρειάζεται προσοχή όταν αυξάνει ο ρυθμός κίνησής του, καθώς το σχετικά μεγάλο βάρος του σε επαναφέρει σύντομα στην πραγματικότητα.

 
 
Η συγκεκριμένη έκδοση του μοντέλου πρέπει να οδηγείται με σχετικά ήρεμο ρυθμό στις καθημερινές μετακινήσεις. Με αυτόν τον τρόπο αναδεικνύει καλύτερα τα πλεονεκτήματά του που δεν είναι άλλα από την ποιότητα κατασκευής, το χαμηλό επίπεδο θορύβου και τη λιτή αλλά τεχνολογικά προηγμένη υπόστασή του. Επίσης, με αυτόν τον τρόπο η ενέργεια αρκεί για την κίνηση σε μεγαλύτερη απόσταση. Για τον λόγο αυτό, αλλά και για λόγους ασφαλείας, η τελική ταχύτητα του οχήματος περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h.
 
 
Η ανάρτησή του αποδεικνύεται πολύ καλή στο να απορροφά τις ταλαντώσεις και μάλιστα είναι καλύτερη σε ρύθμιση απ’ ό,τι σε κάποιες από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου. Οι άνθρωποι της Volvo κατάφεραν να βρουν έναν ιδανικό συνδυασμό μεταξύ άνεσης και σφιχτής αίσθησης, κάνοντας το XC40 Recharge Pure T8 να διακρίνεται και σε αυτόν τον τομέα.
 
 
Το αυτοκίνητο είναι ευκολοδήγητο σε κάθε περίπτωση και το επίπεδο βασικού εξοπλισμού έχει αναβαθμιστεί περισσότερο και περιλαμβάνει περισσότερα στοιχεία υποβοήθησης του οδηγού. Πάντως, το γεγονός ότι για να φορτίσουν οι μπαταρίες του από το 10%-100% απαιτούνται 12 ώρες σε παροχή 7,4 kW και οκτώ ώρες σε αντίστοιχη 11 kW δεν είναι στα θετικά του οχήματος.
Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση ενέργειας, αν επιδιώκεις τη συχνή επιτάχυνση αυτή θα ξεπεράσει τις 35 kWh/100 km. Η μέση κατανάλωση ενέργειας που μετρήσαμε ήταν 27,7 kWh/100 km.
 
Το Volvo XC40 Recharge Pure T8 μάς άφησε πολύ καλές εντυπώσεις και διακρίνεται με τον τρόπο του από άλλα αντίστοιχης τεχνολογίας ανταγωνιστικά μοντέλα τα οποία έχουν αρχίσει να διατίθενται και στη χώρα μας. Με αυτό, οι Σουηδοί έδειξαν ότι μπορούν να επιτύχουν ένα αποτέλεσμα που είναι σαφώς καλύτερο στο σύνολό του και όχι εντυπωσιακό σε επιμέρους τομείς.
 
 
Κατά τη γνώμη μας είναι μια πολύ καλή λύση για όποιον επιθυμεί να αποκτήσει ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα το οποίο προσφέρει υψηλό επίπεδο ασφάλειας και πολυτέλειας, χωρίς να χρειαστεί να αλλάξει πολύ τις καθημερινές συνήθειες ως οδηγός.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ VOLVO XC40 Recharge Pure Electric T8 408 PS AWD 2021   TIMH €58.020   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 300 (408)/4.350-13.900  ΡΟΠΗ Nm/rpm 660

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, Μονής Σχέσης, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 4,9 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 23,9 kWh/100km, 0

VOLVO XC40 Recharge Pure Electric T8 408 PS AWD 2021

ΥΠΕΡ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ ΟΔΗΓΟΥ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ.

ΚΑΤΑ ΒΑΡΟΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΑΙΣΘΗΣΗ ΥΛΙΚΩΝ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ.