Hyperion XP-1: Οι λόγοι που το υδρογόνο θα πετύχει!


Το υδρογόνο μπορεί να φαντάζει εξωτικό, σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση που έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας. Και όμως, ορισμένα από τα πλεονεκτήματά του είναι πολύ σημαντικά, για να τα πάρει κανείς αψήφιστα.

  • Μιχαλης Κατωποδης
  • 1/9/2020

Αυτά ακριβώς τα οφέλη που εξασφαλίζει η τεχνολογία κυψελών καυσίμου, ανέπτυξε ο CEO της Hyperion, Angelo Kafantaris, σε μία πρόσφατη συνέντευξη που έδωσε στο driven car reviews. Πρώτο στη λίστα και ιδιαίτερα σημαντικό είναι το βάρος. Ένας μεγάλος συσσωρευτής, από αυτούς που χρησιμοποιούν τα Tesla και τα ηλεκτρικά SUV, συνήθως ξεπερνάει τα 500 κιλά βάρους! Ένα αυτοκίνητο κυψελών καυσίμου παράγει εκείνη την ώρα την ενέργεια, από τη χημική ένωση του υδρογόνου με το οξυγόνο, άρα δεν χρειάζεται τίποτα περισσότερο από ένα ρεζερβουάρ υδρογόνου για την αποθήκευση του καυσίμου του.

Σύμφωνα με τον kafantaris, ένα FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) είναι κατά 60% πιο αποδοτικό από το πιο εξελιγμένο ηλεκτρικό μοντέλο, στο θέμα του βάρους. Λιγότερη μάζα συνεπάγεται και λιγότερη ενέργεια για την κίνηση, απλή φυσική… Επίσης, η χρήση υδρογόνου ως καύσιμο, μπορεί να κάνει περισσότερο καλό στο περιβάλλον, σε σχέση με την παραγωγή ρεύματος. Οι ανανεώσιμες πηγές είναι βεβαίως 100% καθαρές, σε ποιο ποσοστό όμως προσφέρουν ενέργεια σε ένα εθνικό σύστημα ηλεκτροδότησης;

Η παραγωγή του υδρογόνου μπορεί να γίνεται μέσω ηλεκτρόλυσης, χρησιμοποιώντας ενέργεια που έτσι και αλλιώς πάει χαμένη, συγκεκριμένες ώρες της ημέρας. Επιπροσθέτως, υπάρχει μία τεχνική ονόματι SMR (Steam Methane Reformation), που εξασφαλίζει απόδοση 90% για την παραγωγή υδρογόνου από μεθάνιο.

Στα παραπάνω μπορούμε να αναφέρουμε επίσης το χρόνο ανεφοδιασμού με υδρογόνο, που δεν έχει καμία σχέση με τη φόρτιση μπαταριών, καθώς και την αυτονομία του XP-1, που αγγίζει τα 1.600 χιλιόμετρα! Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιο μπροστά εμπορικά, ναι. Το τι θα γίνει όμως σε 20-30 χρόνια από σήμερα, ακόμα κανείς δεν μπορεί να το πει με σιγουριά…