Hyundai Ioniq 5 vs Kia EV6: Κορεατικός εμφύλιος για την κορυφή των EV


Εδώ και χρόνια Kia και Hyundai πορεύονται στον ίδιο δρόμο, όμως αυτή τη φορά EV6 και Ioniq 5, αν και μοιράζονται το ίδιο πάτωμα και τα περισσότερα μηχανικά μέρη, διεκδικώντας το ίδιο κοινό. Ποιο είναι όμως το καλύτερο;

  • 12/4/2021

Το Kia EV6 και το Hyundai Ioniq 5 αποτελούν δύο εξαιρετικά παραδείγματα του πώς αυτοκίνητα που μοιράζονται το ίδιο πάτωμα, αλλά και μηχανικά μέρη, δηλαδή ηλεκτρικά, μπορούν να είναι δύο τελείως διαφορετικά προϊόντα. Τι προτιμάτε μεταξύ του Hyundai με τις ρετρό επιρροές από το Pony του 70’ ή το πιο μοντέρνο και φουτουριστικό Kia;

Αν και τα δύο ηλεκτρικά μοντέλα βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα (E-GMP electric platform), το EV6 με μεταξόνιο 2,9 μέτρων (κοντύτερο κατά 10 εκατοστά σε σχέση με του Ioniq 5) είναι μεγαλύτερο σε μήκος από το Ioniq 5. Το μήκος του Kia είναι 4.680 χιλιοστά, ενώ του Hyundai 4.635 χιλιοστά. Επίσης, το Kia είναι χαμηλότερο και κατά 50 χιλιοστά έναντι του Hyundai.

Στο εσωτερικό, η εικόνα συγκριτικά με το εξωτερικό αντιστρέφεται, μια και η καμπίνα του Ioniq 5 μοιάζει και είναι η πιο φουτουριστική. Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν μεγάλες ψηφιακές οθόνες στο ταμπλό για πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων, αλλά ενώ του Ioniq 5 είναι επίπεδη δίνοντας πρόσβαση χειρισμού τόσο στον οδηγό όσο και τον συνοδηγό, στην περίπτωση του EV6 έχει κλίση και είναι στραμμένη προς τον οδηγό. Μικρό προβάδισμα στη χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ έχει το Ioniq 5 με συνολικό όγκο 531 λίτρα, αφού το EV6 διαθέτει 520 λίτρα.

Όσο αφορά τις μπαταρίες και τα μοτέρ, ανάλογα με την αγορά και τα δύο κορεάτικα μοντέλα θα χρησιμοποιούν μπαταρία 58 kWh ή τη μεγαλύτερη 77,4 kWh (σε κάποιες αγορές 72,6 kWh) και θα προσφέρουν έναν ηλεκτροκινητήρα που θα δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς ή έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα (τετρακίνητη έκδοση).

Η έκδοση με τη μικρή μπαταρία θα αποδίδει 170 ίππους και 350 Nm ροπής και για τα δύο μοντέλα, ενώ εκείνη με τη μεγαλύτερη 235 ίππους και 606 Nm ροπής. Ωστόσο, η δικίνητη έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία θα αποδίδει 218 ίππους στο Ioniq 5, αλλά 228 ίππους για το EV6.

Στην έκδοση με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και με την ίδια μπαταρία, το Hyundai θα έχει 306 ίππους, ενώ το Kia 325 ίππους. Στην κορυφή της γκάμας για το EV6, τοποθετείται το EV6 GT με ισχύ 585 ίππων και 742 Nm ροπής, ενώ από τη μεριά του Ioniq 5 δεν διατίθεται προς το παρόν κάτι αντίστοιχο.

Από πλευράς επιδόσεων, η βασική έκδοση του Ioniq 5 με τη μικρή μπαταρία που θα έρχεται στην Ευρώπη, θα χρειάζεται 8,5 δευτερόλεπτα στη διαδικασία επιτάχυνσης από στάση και μέχρι τα 100 χλμ./ώρα, ενώ η έκδοση με τη μεγαλύτερη μπαταρία (77,4 kWh) και τους 218 ίππους, 7,4 δευτερόλεπτα.

Το μοντέλο που θα εξοπλίζεται με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και τη μικρή μπαταρία θα κάνει 6,1 δευτερόλεπτα στο 0-100 χλμ./ώρα, ενώ αυτό με τη μεγαλύτερη, 5,2 δευτερόλεπτα.

Το Kia EV6 διαθέτει παραπλήσιες επιδόσεις, αλλά με μία εξαίρεση. Η τετρακίνητη έκδοση με τη μπαταρία 58 kWh θα χρειάζεται 6,2 δευτερόλεπτα για να πιάσει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση, ενώ μόλις 5,2 δευτερόλεπτα εκείνη με τη μεγαλύτερη μπαταρία. Το κορυφαίο EV6 GT με τους 585 ίππους, θα αρκείται σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα.

Τόσο το Ioniq 5 όσο και το EV6 που βασίζονται, όπως είπαμε αρχικά στην ίδια πλατφόρμα, λειτουργούν με μπαταρίες 800 volts.

Αυτό τους δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν ταχυφορτιστές 350 kW, αν και εφόσον υπάρχουν διαθέσιμοι. Στη περίπτωση αυτή, θα χρειάζεται 18 μόλις λεπτά για να φτάσει το ποσοστό της μπαταρίας από το 10 στο 80%, ενώ μια 5λεπτη φόρτιση θα προσφέρει 100 χιλιόμετρα σχεδόν αυτονομίας.

Ή μπορείτε να φορτίζετε άλλες συσκευές όπως scooters ή laptops, χρησιμοποιώντας τα αυτοκίνητα ως δύο τεράστιες μπαταρίες. Κάτι άλλο που προσφέρει το Hyundai και όχι το Kia είναι η οροφή με το φωτοβολταϊκό panel.

Μιλώντας για αυτονομία, το δικίνητο EV6 με τη μεγάλη μπαταρία μπορεί να διανύσει έως 316 μίλια (509 χιλιόμετρα περίπου), ενώ το αντίστοιχο Ioniq 5 μέχρι 300 μίλια (483 χιλιόμετρα περίπου). Σε πραγματικές συνθήκες αναμένουμε και για τα δύο, αυτονομία κοντά στα 260 μίλια (418 χιλιόμετρα περίπου).

Το ντεμπούτο του Hyundai Ioniq 5 στην Ευρώπη αναμένεται να γίνει το ερχόμενο καλοκαίρι, ενώ του Kia EV6, λίγο αργότερα προς το φθινόπωρο.