Ιαπωνικός εμφύλιος Nissan και Toyota για τα «μάτια» του υβριδικού RAV4


Τα 4,7 lt/100 km που «υπόσχεται» η Toyota για την έκδοση 2WD του δημοφιλούς SUV, αμφισβητούνται από την Nissan.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 20/2/2023

Κάθε αυτοκινητοβιομηχανία προσδοκά σε περισσότερες πωλήσεις των δικών της οχημάτων σε σχέση με τα υπόλοιπα που προσφέρονται από τις ανταγωνίστριες σε κάθε κατηγορία.

Τα πλεονεκτήματα που διαφημίζονται αποτελούν το βασικό όπλο για κάθε μοντέλο, αλλά συχνά αποτελούν και πεδίο αμφισβήτησης. Αυτό συμβαίνει στην περίπτωση του υβριδικού Toyota RAV4, τα επίσημα στοιχεία κατανάλωσης του οποίου αμφισβητεί η Nissan, σύμφωνα με δημοσίευμα του Carsguide.

Στην μπροσούρα του RAV4 για την Αυστραλία, αναφέρεται ότι η κατανάλωση στο μικτό κύκλο για την υβριδική έκδοση 2WD του κινητήρα 2,5 L (222 PS) μπορεί να φτάσει τα 4,7 lt/100 km. Από την άλλη πλευρά, το ανταγωνιστικό Nissan X-Trail e-Power, διαφημίζει αντίστοιχη κατανάλωση 6,1 lt/100 km, αυξημένη, δηλαδή κατά περίπου 30% σε σχέση με το RAV4.

«Νομίζω ότι το θέμα της οικονομίας καυσίμου είναι περίπλοκο. Θα το αφήσουμε στα χέρια σας να κάνετε τις δοκιμές στον πραγματικό κόσμο, αλλά από πολλά άρθρα που έχω δει για το RAV4 Hybrid, δεν μπορείτε να φτάσετε πουθενά κοντά στα 4,7», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Aleksandar Pecanac, διευθυντής προϊόντων της Nissan Australia για το X-Trail.

Η αμφισβήτηση για τους ισχυρισμούς της Toyota, είναι ξεκάθαρη, όπως και η πίστηη ότι υπόσχεται κατανάλωση που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. «Κρίνοντας από τις αναφορές των μέσων ενημέρωσης για τις δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες, νομίζω πως ναι», σχολίασε ο Pecanac απαντώντας σε σχετική ερώτηση.

Από την άλλη πλευρά, υπερασπίστηκε τα στοιχεία για την κατανάλωση που δίνει η Nissan. «Από πολλά άρθρα που έχω διαβάσει για το Qashqai, τα νούμερα κατανάλωσης που προκύπτουν για την e-Power έκδοση είναι πολύ κοντά σε αυτά που αναφέρουμε και περιμένω κάτι αντίστοιχο να συμβεί και στην περίπτωση του X-Trail».

Επιπρόσθετα, ο αναπληρωτής διευθυντής του Τεχνικού Κέντρου της Nissan στην Ευρώπη, Adam Robertson, υποστήριξε ότι η τεχνολογία e-Power της εταιρείας του προσφέρει «ανώτερη εμπειρία οδήγησης, σαν κανονικό EV» σε σχέση με το παραδοσιακό υβριδικό σύστημα της Toyota.

Στο σύστημα e-Power, ο θερμικός κινητήρας χρησιμοποιείται μόνο για τη φόρτιση της μπαταρίας του ηλεκτρικού κινητήριου συνόλου, με τον ηλεκτροκινητήρα να αναλαμβάνει αποκλειστικά την κίνηση του αυτοκινήτου. «Τα EV προσφέρουν μεγαλύτερο επίπεδο ικανοποίησης στη διαδικασία της επιτάχυνσης και αυτό δεν αφορά μόνο αυτοκίνητα υψηλής απόδοσης όπως η Porsche Taycan, αλλά όλα τα EV. Στα υβριδικά ο ήχος είναι ‘λαστιχένιος’, υπάρχουν καθυστερήσεις στο ανέβασμα των στροφών και στη μεταφορά της ροπής μέσω του συστήματος μετάδοσης. Αντίθετα, στα EV, πατάς το πόδι στο γκάζι και φεύγεις αμέσως», επεσήμανε ο Robertson.

Πηγή: Carsguide