iMT: Μηχανικό κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη από τη Hyundai!


ΜΕ ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΥΦΥΗ ΙΔΕΑ, ΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΤΗΣ HYUNDAI ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΚΙΒΩΤΙΟ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΕΝΤΑΛ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ ΓΙΑ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ.

  • Μιχάλης Κατωπόδης
  • 9/7/2020

Οφείλουμε να ομολογήσουμε πως σε ο,τι αφορά στα μηχανικά κιβώτια, οι Κορεάτες διανύουν μία περίοδο μεγάλης έμπνευσης. Δεν πάει καιρός που οι άνθρωποι της Kia παρουσίασαν το iMT (Intelligent Manual Transmission), το οποίο έφερε έναν επαναστατικό συμπλέκτη by-wire, ενώ τώρα είναι σειρά της Hyundai, να προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα, στην κατάργηση του αριστερού πεντάλ!

Το αστείο, δε, είναι ότι και οι άνθρωποι της Hyundai ονομάζουν το σύστημά τους iMT, κάτι που μας κάνει εύκολα να φανταστούμε ότι πρόκειται για το ίδιο σύστημα, που απλά ακολουθεί διαφορετική προσέγγιση. Εδώ, αντί το μήνυμα της σύμπλεξης/ αποσύμπλεξης να μεταδίδεται ηλεκτρονικά, μέσω ενός πεντάλ, η όλη διαδικασία γίνεται πιο εύκολα, χάρη σε έναν αισθητήρα τοποθετημένο στον κλασικό, μηχανικό επιλογέα.

Η Hyundai έχει σχεδιάσει έναν αισθητήρα «πρόθεσης» που αντιλαμβάνεται πότε ο οδηγός ετοιμάζεται να αλλάξει ταχύτητα (φανταζόμαστε υπολογίζοντας το φορτίο/ στροφές του κινητήρα και την κίνηση του επιλογέα). Την κατάλληλη στιγμή, μέσω μίας μονάδας ελέγχου, δίνεται ηλεκτρονικά η εντολή στο συμπλέκτη να ενεργοποιήσει ένα υδραυλικό κύκλωμα, προχωρώντας σε αποσύμπλεξη και εκ νέου σύμπλεξη της επόμενης σχέσης, καθώς ο οδηγός ολοκληρώνει την κίνηση του επιλογέα.  

Αυτή τη στιγμή το iMT της Hyundai κάνει το ντεμπούτο του στην Ινδία, αποκλειστικά στο μοντέλο Venue και στην έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα του ενός λίτρου και 120 ίππων. «Με την επιχειρηματική “Future Ready” στρατηγική μας αγωνιζόμαστε συνεχώς για τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών, με τεχνολογίες ανθρωποκεντρικές που παρουσιάζουν την έμφυτη κατανόηση του τι επιθυμούν οι πελάτες μας. Το iMT είναι μια τέτοια τεχνολογία που αντιπροσωπεύει την ευχαρίστηση της οδήγησης και επίσης την ευκολία που απαιτείται για την ανακούφιση του έντονου φορτίου των καθημερινών μετακινήσεων», είναι τα λόγια του διευθύνοντα συμβούλου της Hyundai Motor India, SS Kim.

Το ποια είναι τα επόμενα μοντέλα που θα το υιοθετήσουν, καθώς και το εάν και πότε θα έρθει στην Ευρώπη, δεν το γνωρίζουμε. Εάν όμως η χρήση του δεν ενέχει ιδιαίτερα προβλήματα, αστοχίες ή παράξενη αίσθηση στα χέρια του οδηγού, τότε λογικά είναι θέμα χρόνου να το δούμε και στις δικές μας αγορές.