Ίσως έτσι να ήταν το Ford GT40!


Η FORD PERFORMANCE ΑΝΟΙΞΕ ΤΑ ΑΡΧΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕ ΤΑ ΣΚΙΤΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ GT40 ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΑΥΤΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΚΑΙ ΓΙΝΟΥΝ ΤΟ ΟΧΗΜΑ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ.

  • 21/6/2020

Η ιστορία που χαρακτηρίζει το Ford GT40 είναι μεγάλη και από τις πιο ενδιαφέρουσες στην Αυτοκίνησης. Το κίνητρο πίσω από τη δημιουργία του, η προσπάθεια των ανθρώπων της «Μπλε Οβάλ» να ξεφύγουν από την ως τότε εικόνα των μοντέλων τους να κυριαρχήσουν στους αγώνες αντοχής και –κυρίως– να υπερσκελίσουν τη Ferrari μάς έδωσε ένα από τα καλύτερα sports cars (αρχικά) και supercars (στην εποχή μας).

Το αμάξωμα το GT40 είναι μια οικεία εικόνα στους φίλους της αυτοκίνησης. Ωστόσο, μέχρι να οριστικοποιηθεί, προϋπήρξαν πολλά σκίτσα, τα οποία άλλαζαν μέχρι να εγκριθεί η τελική μορφή του αυτοκινήτου. Πενήντα επτά χρόνια μετά την παρουσίασή του, η Ford Performance έδωσε στη δημοσιότητα κάποια από τα αρχικά σκίτσα του μοντέλου. Σε αυτά βλέπουμε ότι το αμάξωμά του ήταν πιο κομψό και έδειχνε πιο «εύθραυστο», είχε ανακλινόμενα φώτα εμπρός ενώ οι πόρτες του άνοιγαν μαζί με την οροφή προς τα εμπρός, σαν καλύπτρα αεροσκάφους.

Στα σκίτσα υπάρχει και η ημερομηνία κατά την οποία ολοκληρώθηκαν και φωτογραφήθηκαν τότε, δηλαδή στις 11 Ιουνίου 1963. Επίσης, η εταιρεία δημοσίευσε και μία φωτογραφία από το πρώτο πρότυπο από πηλό που κατασκεύασε, το οποίο ολοκληρώθηκε περίπου μία εβδομάδα αργότερα (19 Ιουνίου 1963). Το GT40 συμμετείχε για πρώτη φορά σε αγώνα αντοχής τον Μάιο του 1964 (στα 1.000 km του Nürburgring), για να φτάσει στο έπος των «24 Ωρών του Le Mans» το 1966, καθώς και των επόμενων τριών ετών ως και το 1969 στον ίδιο αγώνα.