Joe Biden: Ο πρόεδρος που αγαπά τα burn out


Ο νέος εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ λατρεύει τα αυτοκίνητα. Και οι βιομηχανίες περιμένουν πολλά από αυτόν. Ίσως περισσότερα από όσα του επιτρέπουν οι συνθήκες.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 4/12/2020

Για τις, εν βρασμώ κάλπης, Ηνωμένες Πολιτείες του 2020, το να βλέπουν έναν εκλεγμένο πρόεδρο να κάνει burn-out με την προσωπική του Corvette Stingray του 1967 είναι μία ανακουφιστική ένδειξη ότι η χώρα μπαίνει σε μία νέα εποχή κανονικότητας.

Ο Joe Biden, παλιά καραβάνα στην πολιτική των ΗΠΑ, έχει χειριστεί πολλά θέματα, μεταξύ των οποίων και την αυτοκινητοβιομηχανία (σ’ αυτόν πιστώνεται η σωτηρία της GM και της Chrysler και πάνω από 1 εκατομμυρίων θέσεων εργασίας κατά τη διάρκεια της θητείας του ως αντιπροέδρου του Οbama).

H τετραετία τού Trump ήταν καταστροφική σε ό,τι αφορά στο περιβάλλον, καθώς καταργήθηκαν πάνω από 100 περιβαλλοντικοί κανονισμοί, με αποκορύφωμα την αποχώρηση από τη Συμφωνία των Παρισίων.

Ο Biden έρχεται με πολλές υποσχέσεις και μεγάλη διάθεση να αντιστρέψει αυτή την καθοδική πορεία. Κάτι που σημαίνει κατά κύριο λόγο σημαντική ενίσχυση των πάσης φύσεως ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων.

Μέσα στις προεκλογικές του υποσχέσεις είναι να επεκτείνει την επιδότηση των 7.500 δολαρίων για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων (πιθανόν σε συνδυασμό με ένα πρόγραμμα απόσυρσης παλαιών οχημάτων), αλλά και την αλλαγή όλων των κρατικών οχημάτων σε EV που κατασκευάζονται στην Αμερική.

Παράλληλα, θέλει να αυξήσει τους σταθμούς φόρτισης από τους περίπου 27.000 που είναι αυτήν τη στιγμή στις ΗΠΑ, στους 500.000 μέχρι το 2030. Kάποιοι θεωρούν το νούμερο υπερβολικό, καθώς θα πρέπει να τοποθετούνται τουλάχιστον 1.000 φορτιστές την εβδομάδα, όμως αν όντως συμβεί θα αλλάξει δραστικά το τοπίο της αυτοκίνησης στις ΗΠΑ. Με βάση αυτή το νούμερο υπολογίζεται ότι μέχρι τότε θα έχουν πωληθεί στις ΗΠΑ πάνω από 25 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα.

Σε όλα αυτά θα έρθει να προστεθεί και μία τακτοποίηση των εμπορικών συναλλαγών της χώρας και των παράλογων φόρων σε εισαγόμενα ανταλλακτικά (ιδίως με την Κίνα) και η δημιουργία ενός σταθερού πλαισίου λειτουργίας της βιομηχανίας με την υπόσχεση της ανασύστασης πολλών εργοστασίων και τη δημιουργία εκατομμυρίων θέσεων εργασίας μετά το τέλος της πανδημίας.

Όλα αυτά βέβαια κόντρα στον πρωτοφανή διχασμό και την πόλωση της αμερικάνικης κοινωνίας (και ενός Trump που δύσκολα θα αποτραβηχτεί, ιδίως αν έχει την πλειοψηφία στο Κογκρέσο), με το πρόγραμμα των 400 δισ. δολαρίων μέχρι το 2030 για την πράσινη ενέργεια και την έρευνα να κινδυνεύει να μείνει στα χαρτιά.

Ωραία τα επικοινωνιακά burn-out της Corvette, αλλά μένει να δούμε αν η «στρίγγλα» η πολιτική σκηνή των ΗΠΑ χρειάζεται και άλλες οδηγικές ικανότητες.