«Καμπανάκι» από τον Tavares για τα κόστη του εξηλεκτρισμού


Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Stellantis προειδοποίησε πως η αυξημένη πίεση των κυβερνήσεων προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αναφορικά με τον εξηλεκτρισμό, θα φέρει αρνητικά αποτελέσματα.

  • 2/12/2021

Ιδιαίτερα ανησυχητικά ήταν τα μηνύματα που απέστειλε ο Carlos Tavares μέσα από συνέντευξη που έδωσε στο πλαίσιο του ψηφιακού συνεδρίου Reuters Next στο οποίο συμμετείχε και ο Έλληνας Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Stellantis εμφανίστηκε απαισιόδοξος σχετικά με την επίδραση που θα έχει στις αυτοκινητοβιομηχανίες η ολοένα και αυξανόμενη πίεση των κυβερνήσεων και των επενδυτών για να επιταχυνθεί ο εξηλεκτρισμός των οχημάτων.

«Αυτό το οποίο έχει αποφασιστεί οδηγεί σε ένα επιπλέον κόστος για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων κατά 50% σε σχέση με τα συμβατικά. Αυτή την επιβάρυνση σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να μετακυλήσουμε στον τελικό καταναλωτή επειδή το μεγαλύτερο κομμάτι της μεσαίας τάξης δεν θα έχει πια τη δυνατότητα να πληρώσει» ήταν η αρχική τοποθέτησή του. 

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις επιλογές που έχουν μπροστά τους οι κατασκευαστές: «Οι βιομηχανίες μπορούν είτε να αυξήσουν τις τιμές και να πουλούν λιγότερα αυτοκίνητα, είτε απλά να αποδεχτούν να μειώσουν το ποσοστό των κερδών τους”. Ο άμεσος κίνδυνος ωστόσο που προκύπτει μέσα από αυτές τις επιλογές είναι οι περικοπές και πιο συγκεκριμένα οι εκατοντάδες θέσεις εργασίας που ενδέχεται να χαθούν.

Η πίεση φέρνει τα λάθος αποτελέσματα

To κύριο ζητούμενο αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με τον Πορτογάλο, είναι ο χρόνος που πρέπει να πάρουν οι βιομηχανίες ώστε να προκύψει μια  ήπια μετάβαση στην επόμενη μέρα. Το αντίθετο, το οποίο συντελείται την παρούσα φάση, έχει καταστροφικά αποτελέσματα τόσο στην παραγωγικότητα των μονάδων όσο και στην ποιότητα του προϊόντος που φτάνει στα χέρια των αγοραστών.

«Μέσα στα επόμενα 5 χρόνια είμαστε υποχρεωμένοι να αυξήσουμε την παραγωγικότητα μας κατά 10% ετησίως, σε μια βιομηχανία που ήταν συνηθισμένη να κάνεις αυξήσεις της τάξεως του 2-3%. Το μέλλον θα δείξει ποιος μπορεί να αφομοιώσει αυτή την αύξηση και ποιος θα αποτύχει. Βάζουμε την βιομηχανία να λειτουργήσει στα όριά της».

Από εκεί και πέρα οι αναλυτές προβλέπουν ότι τα κόστη των ηλεκτρικών οχημάτων θα πέσουν σύντομα και μέσα στο δεύτερο μισό της δεκαετίας οι τιμές τους θα έχουν εξισωθεί με αυτές των συμβατικών . Σχετικά με τις κυβερνήσεις, ο κ. Tavares τόνισε πως η προσοχή τους πρέπει να επικεντρωθεί στον ενεργειακό τομέα και πως θα καταφέρουν να τον «καθαρίσουν», καθώς και στην ανάπτυξη διευρυμένων δικτύων φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων.

Κλείνοντας, κληθείς να σχολιάσει την πρόσφατη επένδυση της Stellantis στην startup παραγωγής solid-state μπαταριών "Factorial", απάντησε με νόημα: «Μπορεί να υπάρξουν και άλλες επενδύσεις στο άμεσο μέλλον…».