Κλείδωσε η αύξηση στις τιμές των διοδίων – Πότε θα εφαρμοστεί, πόσο θα είναι


Το προηγούμενους μήνες κυβέρνηση και παραχωρησιούχοι είχαν κάτσει αρκετές φορές στο τραπέζι προκειμένου να βρεθεί η καλύτερη δυνατή λύση που θα ικανοποιεί και τις δύο πλευρές.

  • 27/11/2023

Όλα δείχνουν ότι το πολύμηνο σίριαλ σχετικά με τις αυξήσεις στις τιμές των διοδίων φτάνει στο τέλος του. Το προηγούμενο διάστημα κυβέρνηση και παραχωρησιούχοι είχαν κάτσει αρκετές φορές στο τραπέζι προκειμένου να βρεθεί η καλύτερη δυνατή λύση που θα ικανοποιεί και τις δύο πλευρές.

Από την μεριά του το Υπουργείο Μεταφορών δεν ήθελε οι εταιρείες να προχωρήσουν σε μεγάλες αυξήσεις ώστε να μην ανοίξει ακόμα ένα μέτωπο στον πόλεμο που δίνεται με την ακρίβεια και το οποίο μπορεί να προκαλέσει αλυσιδωτές «εκρήξεις» σε μια σειρά προϊόντων.

Την ίδια στιγμή οι παραχωρησιούχοι ζητούσαν να εφαρμοστούν όλα όσα προβλέπονται στις συμβάσεις των έργων και συγκεκριμένα αναθεώρηση των τιμών με βάση των πληθωρισμό. Αυτές οι αυξήσεις έπρεπε να είχαν εφαρμοστεί από τις αρχές του έτους όμως η προηγούμενη πολιτική ηγεσία, εν μέσω προεκλογικής περιόδου, είχε καταφέρει να τις «παγώσει».

Πλέον όλα δείχνουν ότι οι δύο πλευρές τα βρήκαν κάπου στη μέση. Όπως αναφέρει ρεπορτάζ του ypodomes.gr οι παραχωρησιούχοι έκαναν ένα βήμα πίσω και συμφώνησαν να αυξήσουν τις τιμές από τις αρχές του 2024, όχι όμως κατά περίπου 14%, όπως ζητούσαν αρχικά.

Το ποσοστό της αύξηση που φαίνεται να κλειδώνει σύμφωνα με το ρεπορτάζ θα κυμανθεί μεταξύ 6-8%. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Αττική Οδός δεν συμμετείχε στη συγκεκριμένη διαπραγμάτευση καθώς οι τιμές των διοδίων της δεν έχουν συνδεθεί με τον πληθωρισμό.

Θυμίζουμε ότι τους προηγούμενους μήνες είχαν εμφανιστεί δημοσιεύματα που ανέφεραν ότι μία από τις προτάσεις των παραχωρησιούχων ήταν να γίνει εφαρμογή του μοντέλου που έχει ακολουθήσει η Πορτογαλία.

Αυτό προβλέπει τη μετακύλιση των αυξήσεων σε άλλες οικονομικές χρήσεις, όταν ο πληθωρισμός θα βρίσκεται σε χαμηλότερα επίπεδα. Με αυτή τη λογική, ένα μικρό τμήμα των αυξήσεων εφαρμόζεται όταν ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή είναι υψηλός και το υπόλοιπο «σπάει» σε επόμενες χρονιές όπου ο πληθωρισμός είναι χαμηλός και έτσι η επιβάρυνση των οδηγών είναι περιορισμένη. Μένει να δούμε αν τελικά επιλέχθηκε το συγκεκριμένο πλάνο.

Στους αυτοκινητόδρομους με διόδια συμπεριλαμβάνονται οι άξονες: Ελευσίνα-Πάτρα (Ολυμπία Οδός), Αντίρριο-Ιωάννινα (Ιόνια Οδός), Μεταμόρφωση-Σκάρφεια Φθιώτιδας (Νέα Οδός), Ξυνιάδα-Τρίκαλα (Ε65), Σκάρφεια- Ράχες Φθιώτιδας (Ε65), Ράχες-Κλειδί Ημαθίας (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου), Ηγουμενίτσα-Κήποι Έβρου (Εγνατία Οδός), Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα (Μορέας).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Σοκαριστικό video! Οδηγός περνάει τα διόδια Λαγκαδά με 192 km/h και χτυπά στις μπάρες

Αττική Οδός: Δείτε πόσα οχήματα μπαίνουν καθημερινά στον αυτοκινητόδρομο

Που βρίσκονται τα ακριβότερα διόδια στον κόσμο;