Κορωναϊός: Απειλή και για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία!


Και οι αυτοκινητοβιομηχανίες, μεταξύ άλλων παραγωγικών τομέων, βρίσκονται «στο μάτι του κυκλώνα» στην Κίνα εξαιτίας της εξάπλωσης του θανατηφόρου κορωναϊού που έχει παγώσει εντελώς την οικονομική ζωή στην Wuhan της Κίνας, πόλη στην οποία εντοπίστηκε ο ιός.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 27/1/2020

Για πολλούς η πόλη Wuhan από την οποία ξεκίνησε ο νέος θανατηφόρος ιός θεωρείται το Detroit της Κίνας αφού η πόλη φιλοξενεί έναν μεγάλο αριθμό εργοστασίων αυτοκινήτων. Μεταξύ αυτών, οι General Motors, Nissan, Renault, Honda και Peugeot είναι οι πιο σημαντικές. Όλοι οι δυτικοί κατασκευαστές αυτοκινήτων λειτουργούν τα εργοστάσια τους μέσα από συνέργειες με κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που συμπεριλαμβάνουν αυτήν της General Motors με την SAIC και Dongfeng με τη Renault (από τα μεγαλύτερα αυτοκινητικά group της χώρας) με τα δύο εργοστάσια της GM στη Wuhan να έχουν 6.000 υπαλλήλους, σχεδόν το 10% του συνολικού εργατικού δυναμικού της GM στην Κίνα, παράγοντας εκεί τα Buick Excelle, Chevrolet Cavalier, Buick Gl6 και Chevrolet Equinox.

Η πόλη των 11 εκατομμυρίων κατοίκων βρίσκεται σε αποκλεισμό μετά την το κλείσιμο του αεροδρομίου και των σιδηροδρομικών σταθμών και ο κορωναϊός είναι το τελευταίο πράγμα που χρειάζεται η κινεζική οικονομία αυτή τη στιγμή καθώς η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία είναι σε ύφεση και ο αριθμός των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στην Κίνα, την παγκοσμίως μεγαλύτερη αγορά, έπεσε κατά 2,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα το 2019.

Η Renault κατασκεύασε στην Wuhan 180.000 αυτοκίνητα την περασμένη χρονιά ή συνολικά 5% των παγκόσμιων πωλήσεων της με τα Kadjar και Koleos 2 να έχουν τις περισσότερες πωλήσεις με 16.451 και 39.000 299 μονάδες αντίστοιχα. Το εργοστάσιο της Wuhan έχει ένα εργατικό δυναμικό 2.000 ανθρώπων και μέγιστη ετήσια παραγωγή 300 χιλιάδων αυτοκινήτων. Το PSA group από την άλλη, πέρυσι πούλησε 117.000 Peugeot και Citroen ενώ εκπρόσωπος της εταιρείας περιορίστηκε στο να δηλώσει ότι το PSA group εφαρμόζει τις συστάσεις των κινεζικών αρχών. Tο δε εργοστάσιο της Ηonda συνεισφέρει περίπου στο 11% στα κέρδη του 2019 ενώ η εταιρεία εγκαινίασε ένα τρίτο εργοστάσιο στην Κίνα τον περασμένο Απρίλιο. Η μόνη θετική συγκυρία είναι ότι λόγω της Πρωτοχρονιάς του κινεζικού ημερολογίου που ήταν το περασμένο Σάββατο 25 Ιανουαρίου, τα εργοστάσια ήταν κλειστά λόγω αδειών και θα παραμείνουν έτσι μέχρι τις 2 Φεβρουαρίου αλλά αν συνεχιστεί η εξάπλωσή του τότε κανείς δεν είναι βέβαιος για το μέλλον της παραγωγής όχι μόνο αυτοκινήτων αλλά και άλλων αγαθών στην Wuhan.