Η Porsche ετοιμάζει για το 2028 την πρεμιέρα της νέας «M1», όπως είναι γνωστή εσωτερικά αυτό το διάστημα, ενός SUV που θα αντικαταστήσει την απερχόμενη Macan με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Οι λεπτομέρειες της είδησης, που προέρχεται από δημοσίευμα του Autocar προκάλεσαν αίσθηση: Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η γερμανική μάρκα θα παρουσιάσει μοντέλο με τετρακίνηση που δίνει προτεραιότητα στον μπροστινό άξονα, σε πλήρη αντίθεση με την μέχρι τώρα φιλοσοφία της.
Η απόσυρση της θερμικής Macan από την ευρωπαϊκή αγορά, άφησε ένα εμφανές κενό στη γκάμα. Παρά την εμπορική πορεία της ηλεκτρικής της έκδοσης, οι αριθμοί πωλήσεων δεν ικανοποίησαν τις προσδοκίες, ενώ η επιβράδυνση στην παγκόσμια ζήτηση EV ανάγκασε την Porsche να αναθεωρήσει τη στρατηγική της. Έτσι γεννήθηκε το πρόγραμμα της M1, ενός SUV που θα βασιστεί στην αρχιτεκτονική Premium Platform Combustion (PPC) του Volkswagen Group, μοιραζόμενο πολλά με την επόμενη γενιά Audi Q5.
Από τον πίσω στο μπροστινό άξονα
Η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά το σύστημα μετάδοσης. Σε αντίθεση με το Porsche Traction Management της Macan, που έδινε έμφαση στους πίσω τροχούς, το νέο μοντέλο θα υιοθετήσει το Quattro Ultra της Audi σχεδόν αμετάβλητο. Αυτό σημαίνει ότι η βασική ροπή θα περνά στους μπροστινούς τροχούς, με τους πίσω να ενεργοποιούνται μόνο όταν οι συνθήκες το απαιτούν.
Πρόκειται για μια ριζική τομή σε σχέση με το DNA της μάρκας, που εδώ και δεκαετίες επένδυε στην αίσθηση οδήγησης με τον πίσω άξονα σε πρώτο ρόλο. Ωστόσο, η επιλογή αυτή δεν έγινε τυχαία: μειώνει σημαντικά το κόστος εξέλιξης και επιταχύνει την έλευση του νέου SUV, σε μια περίοδο που η Porsche χρειάζεται άμεσες λύσεις.
Σχεδιασμένο για την εποχή του
Η φιλοσοφία πίσω από τη M1 είναι ξεκάθαρη: πρακτικότητα, άνεση και συμβατικότητα. Στις αγορές-κλειδιά, όπως οι ΗΠΑ και η Κίνα, οι πελάτες αναζητούν περισσότερο χώρο και ευκολία χρήσης παρά ακραίες οδηγικές επιδόσεις. Γι’ αυτό, το νέο SUV θα προσφέρεται με βενζινοκινητήρες και ήπια υβριδική τεχνολογία, χωρίς plug-in ή diesel εκδόσεις.
Αρχικά, ο κινητήρας θα είναι ο γνωστός 2.0 L turbo τετρακύλινδρος του γκρουπ με ήπια υβριδική υποβοήθηση, που αποδίδει 201 PS και ροπή 340 Nm. Σταδιακά, η γκάμα θα εμπλουτιστεί με εκδόσεις S, GTS και Turbo, όπου θα δούμε αυξημένες επιδόσεις και πιθανότατα πιο προσεγμένη ρύθμιση πλαισίου.
Στρατηγική κίνηση
Η απόφαση να προχωρήσει η Porsche με τη M1 δεν είναι απλώς τεχνική, αλλά κυρίως επιχειρηματική. Με τα κέρδη να έχουν μειωθεί κατά 67% το πρώτο εξάμηνο του 2025 και την κινεζική αγορά να παρουσιάζει πτώση άνω του 28%, η εταιρεία έπρεπε να δράσει άμεσα. Η δημιουργία ενός μοντέλου που θα συνδυάζει συγκρατημένο κόστος, ταχύτερη εξέλιξη και ευρεία απήχηση ήταν αναπόφευκτη. Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο CEO Oliver Blume, το νέο SUV θα είναι «μια πολύ, πολύ τυπική Porsche για το συγκεκριμένο τμήμα της αγοράς», αν και θα διαφοροποιείται απόλυτα από την ηλεκτρική Macan.
Ένα ρίσκο με βαρύ όνομα
H M1 αναμένεται να σταθεί απέναντι σε αντιπάλους όπως η BMW X3 και η Mercedes-Benz GLC, σε μια κατηγορία που κρίνει πολλά για την πορεία της κάθε μάρκας. Η Porsche, με την επιλογή του συγκεκριμένου συστήματος, φαίνεται να βάζει σε δεύτερη μοίρα την παραδοσιακή της οδηγική ταυτότητα, επενδύοντας περισσότερο στη βιωσιμότητα και την εμπορική δυναμική. Το αν αυτή η τολμηρή κατεύθυνση θα βρει ανταπόκριση στο κοινό μένει να φανεί. Το μόνο σίγουρο είναι πως η M1 σηματοδοτεί την πιο ριζοσπαστική αλλαγή στη φιλοσοφία της Porsche από την ίδρυσή της το 1931.
Πηγή: Autocar
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Απίστευτο! Έφτιαξε ζυμαρικά πάνω στο... καπό μιας Porsche Cayenne (photos-video)
Έτσι θα μοιάζει η πρώτη ηλεκτρική Porsche Cayenne (photos)
Porsche: Έρχεται νέο, θερμικό compact crossover - Ποιο μοντέλο θα αντικαταστήσει